Eulogy Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Halloen. Min bror har en Acer bærbar. Han er i utlandet og besøker meg. Han var så uheldig at han mistet laderen til pcen sin. Ifølge spesifikasjoner på laderen som kan brukes på hans pc så må det være 65W og 19v. Jeg har en Asus bærbar med 65W/19v lader. Eneste forskjell er ampere, eller åssen det skrives. Kan min lader brukes eller MÅ han kjøpe ny? Hvis han bruker min, kan pcen hans bli ødelagt eller defekt fordi ampere ikke er det samme som på hans lader? Fornuftige svar trengs.
ventle Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 den kan ikke bli ødelagt så lenge spenningen er riktig. antall ampere angir hvor mye strøm adapteren er i stand til å levere, det kan være uheldig om ampere på din lader er lavere enn hva hans skal ha, men det vil ikke skade PC-en.
Eulogy Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Uheldig vil da si? Jeg har undersøkt litt og det skal være samme ampere på begge laderene. Så da kan jeg egentlig bare prøve?
ventle Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 uheldig vil si at den kanskje får for lite strøm, og må bruke batteriet i stedet, uten at det lades. Er batteriet tomt eller du ikke har det i kan det føre til at maskinen blir ustabil eller slår seg av ettersom den ikke får nok strøm. Hvis både spenning (volt) og strøm (ampere) er det samme skal det gå helt smertefritt.
Jaguaren Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Viktig! Pass på at pluss og minus er det samme. Det er det mest sannsynlig, med pluss i senter av pluggen. Er det det er det plug and play for deg, som det så fint heter på norsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå