Gå til innhold

Hvor mye fri har man under førstegangstjeneste?


WildRover

Anbefalte innlegg

Når man er i førstegangstjeneste, har man mye fri da?

 

- Helger

- Dager

- Uker? ( :innocent: )

 

Er dette likt overalt?

 

Hvis ikke: Hvordan fungerer skift på kystvakt/andre båter? Har man

14 dager på og 14 dager av der?

 

 

Øyvind

Endret av WildRover
Gjorde emnetittelen mer beskrivende.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette varierer mye etter hva slags stilling du har. Selv har jeg 14/14 dagers turnus som vaktsoldat, og selv om alle vaktsoldater i luftforsvaret ihvertfall (tror jeg) har turnustjeneste, så varierer denne avhengig av hvor i landet man tjenestegjør. Jeg tror også det er vanlig med turnus i kystvakten, men nøyaktig hvordan denne er, må noen andre svare på.

Lenke til kommentar

Jeg var i Hæren, og der hadde man ikke turnus. Vi hadde "fri" hver ettermiddag etter middagen, utenom når vi var på øvelse. Man bodde da på leiren, men kunne gå ut på byn osv. Helgen var også stort sett fri. Øvelser hadde vi 7 av, tilsammen ca 30 feltdager. I tillegg har man 7 betalte hjemreiser var det vel? Disse var av varierende lengde.

Lenke til kommentar
5 dager på, 9 dager av.

De dagene jeg er på er fra 07.00-15.00, så drar jeg hjem etter det.

 

Kan man få det friere?

Problemet der, både økonomisk og i form av at det ville stjele mye tid, ville være om du hadde langt å reise hjem. Det ser imidertid ikke sånn ut for din del.

 

edit: Jeg har i utgangspunktet et halvt år igjen av førstegangstjenesten, og hvis jeg hadde fullført den der jeg er nå, ville jeg neppe ha fått flere øvelser. Da hadde jeg endt opp med 2 øvelser på totalt knappe 10 feltdager. Under utdannelsen (rekrutt og kurs) hadde vi også helge- og kveldsfri. Dette avhenger som sagt i stor grad av hva slags type tjeneste man får.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
5 dager på, 9 dager av.

De dagene jeg er på er fra 07.00-15.00, så drar jeg hjem etter det.

 

Kan man få det friere?

Problemet der, både økonomisk og i form av at det ville stjele mye tid, ville være om du hadde langt å reise hjem. Det ser imidertid ikke sånn ut for din del.

 

edit: Jeg har i utgangspunktet et halvt år igjen av førstegangstjenesten, og hvis jeg hadde fullført den der jeg er nå, ville jeg neppe ha fått flere øvelser. Da hadde jeg endt opp med 2 øvelser på totalt knappe 10 feltdager. Under utdannelsen (rekrutt og kurs) hadde vi også helge- og kveldsfri. Dette avhenger som sagt i stor grad av hva slags type tjeneste man får.

 

 

Det er 10 min hjem fra leiern;) Jeg jobber og tar utdanning ved siden av militæret også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...