Gå til innhold

Dannelse av Rugbyklubb


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Det er en fyr som har flyttet til "bygda" vår i nedre Telemark, og han hadde blod på tann til å få i gang litt rudbyspilling.

Han fikk samlet en rekke folk til litt trening, og det spredde seg.

Vi har hatt 3 samlinger med rundt 20 stykker på trening, og folk er svært entusiastiske til dannelse av rugbyklubb.

For meg og de fleste andre er dette bare snakk om hobbybasis og ingen har egentlig tanker om profesjonelt spill, naturligvis.

 

Det jeg lurer på er om det er mange andre her på forumet som spiller rugby med jevne mellomrom, som synes det er kult. Selv er jeg semi-frelst, foreløpig.

Jeg vet at det finnes en norsk serie for rugby, men frykter at laget vårt ikke helt er klar for den enda.

Noen som vet mer?

 

Gjerne discuss litt om rugby. Er det en sport med levegrunnlag i Norge? :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Var de fleste som begynte på laget deres uten noen som helst tidligere erfaring med rugby? Virker som en utrolig morsom sport, men jeg tviler på at det hadde blitt noen suksess her. Idrettslag med lite penger som bare satser på fotball/håndball. Hvor spiller dere forresten, fotballbane av naturlig gress, eller egen bane?

Lenke til kommentar

Ingen av oss hadde spillt rugby før, men vi har en god trener som kan rugby og som virkelig er inne i rugbymiljøet. :p For øyeblikket spiller vi innedørs på en kunstgressbane, men vi flytter vel ut når det blir sol og sommer. Harde underlag er ikke helt å anbefale siden det blir mye taklinger og fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...