Gå til innhold

Er nokia e65 noe å satse på ?


klxm

Anbefalte innlegg

Er gira på ny telefon ! pr dags dato har jeg en nokia 6300. Men da jeg blir veldig fort lei av mobilene jeg har mellom fingrene, er tiden kommet får å kikke litt rundt etter en annen. . . .

 

Har sett litt på nokia e65. Jeg synest den er lækker :) (Er egentlig fornøyd med slide funksjonen. Har hatt nokia 6280 og samsung z400, og var svært fornøyd med desse !! )

Har også snust litt på nokia 6110, men er litt usikker på om den gps funksjonen er litt unødvendig for mitt bruk altso........ og nokia N82, men denne er litt for dyr synest jeg...

 

Er det noen som har noen bra tips og erfaringer å komme med ? Så hadde det vert til nytte tror jeg ;)

 

Telefonen bør ha :

 

Godt kamera - min 2 mp

Blits

videosamtale

god samtaletid

blåtann

Endret av klxm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En "mellomting" mellom e65 og n82 får du jo med n73. den har like stor skjerm som n82, 3,2mpx-kamera med blitz, og er mer eller mindre lik e65 på innsiden. N73music edition får du til ca 2900kr inkludert 2gb minnekort (kjøpte den for to-tre uker siden etter å ha gått og lurt i flere måneder, og vurderte blant annet e65 og e51 (ikke n82 da den var for dyr for meg), og jeg er kjempefornøyd med n73!! :thumbup: )

 

Edit: n73 har bedre batteritid enn både e65 og n82 :) den har veldig god batteritid til å være en nokiamobil

Endret av muchacha
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja...men er ikkje helt komfortabel med n73. Da er jeg heller mer interessert i nokia 6500 slide. den har jo også 3.2 mpx kamera Carl Zeiss optikk - led blitz, men er vel av type series 40, og ikkje 60. e65 har vel ikke verdens beste taletid heller, har jeg sett...? Da kommer 6500 slide bedre ut...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ja....e 51 er egentlig ganske OK..med tanke på at den har egentlig "alt". Men synest den er litt kjedelig :ermm: Som sagt er jeg veldig fan av slide funksjonen..så sikler litt etter nokia 6500. Men det som bremser meg litt der er at den ikkje er av system typen 60, men 40. Og så er der jo nokia 6110 som er av typ 60. Men har sett at den skal ha mye dårligere taletid enn 6500, faktisk så mye som 2-3 timer i forskjell....og så er der bare 2 mpx kamera, og det har jeg på min nåværende tlf, og vil gå litt høyere i pixler med neste mobil :thumbup:

 

Så....Selv om jeg ikke skal bruke mobilen som en "bissniss" tlf, har jeg lyst kunne koble meg opp til internett (trådløst), ha et kamera som er min 3 mpx MED blitz og slide funksjon....der er egentlig de kriteriene jeg leter etter i min neste mobil.... hehe :innocent:

 

btw.....jeg er egentlig iimotå kjøpe tlf med abb, da jeg ikke ser at jeg tjener på dette. mobilene blir jo alltid spinndyre etter 1 år, samtidig som mnd priser er høy :thumbdown: Men er det noen som mener at det lønner seg ? Eller har komt over et godt tilbud som de er villige til å dele med meg ? :innocent:

Endret av klxm
Lenke til kommentar
Jeg vil ikke anbefale e65, den er crap. Det eneste som er bra er mulighet til sync av kontakter etc med Outlook, men det kan du jo med de fleste Nokia og SE modeller.

 

edit: Regelstridig innhold fjernet.

 

Saklig svar..

 

Til trådstarter:

Bruker E65 daglig på jobben. Fungerer alldeles utmerket. Brukt den siden mai i fjor, og snakker i den stort sett hele dagen med BT headset.

 

+ Bra batteri

+ Rask opplading

+ Gode sync muligheter (notes/outlook)

+ Rimelig

+ Kvalitet

+ God skjerm

+ WLAN

- Overfølsomme taster? (skal lite til før de reagerer)

- Ikke HSDPA

- Ikke GPS

- Treg å starte (dette er min andre series 60 telefon, men denne føles noe treg å starte opp, i forhold til tidligere sx1)

- Ikke kamera i front (ikke videosamtale)

- Ikke supert kamera, heller ikke lys eller blitz (business phone)

 

Det finnes flere gode alternativer til denne telefonen, men å si at den er crap er bull i mine øyne. Er strålende fornøyd og skal beholde den til N82 synker noe i pris :)

Endret av alaruz
Lenke til kommentar

Er også godt fornøyd med E65, synes egentlig kameraet er bedre enn på 6300 som jeg byttet ut, men det er absolutt ingen kameratelefon for å si det sånn! Du kan ha videosamtaler med den, men grunnet mangende kamera i front må du velge et bilde som vises av deg, eller bruke hovedkameraet via et speil, og da blir jo litt av poenget borte mener nå jeg da! Bruker uansett ikke den funksjonen da videosamtaler er svindyrt og jeg har deaktivert 3G da dette øker batteritiden og jeg bruker wlan til surfing og mail hjemme/på kontoret og klarer meg fint med edge ellers :)

Lenke til kommentar

Jeg har en E65, fin telefon men jeg har hatt litt problemer med den.

 

En del numre blir ikke gjenkjent i telefonboken så jeg får bare opp telefonummeret selv om de er der som kontakter.

Den nekter av og til å ringe kontakter i telefonboken, må slå av og på mobilen.

Den slår seg av og til av når jeg lukker den.

 

Noen andre som har tilsvarende problemer?

 

Kenneth

Lenke til kommentar

Enig med alaruz sine uttalelser. Kameraet er ok, jeg bruker det daglig i jobb som en slags bildedagbok. Tastene venner du deg til etterhvert og standbytiden er ikke så dårlig som mange vil ha det til

 

Kan anbefales fra min side. Samtidig har jeg kollegaer som sliter med mandagseksemplarer, ustabilitet, batteritid osv.

Lenke til kommentar

Det jeg syns er minus med E51, er at når man søker navn på telefonlista, så får du opp etternavn først. Det kan være kjipt når du skal fx søke etter "N"ils Pettersen, og får opp heller N'gogna Mwanga.

 

Inne på SMS så får du opp etternavnet først, også det syns jeg er litt kjipt. Kommer sikkert på noe negative senere

Lenke til kommentar
Det jeg syns er minus med E51, er at når man søker navn på telefonlista, så får du opp etternavn først. Det kan være kjipt når du skal fx søke etter "N"ils Pettersen, og får opp heller N'gogna Mwanga.

Slik er det med alle Nokia Smarttelefoner, Etter min mening så synes jeg at det er smart. f.eks hvis du har skrevet "Ni" eler "Pet" så dukker Nils Pettersen raskt opp. Er bare vanesak og telefonboken er ganske genial lett og sync med PC osv..

 

Inne på SMS så får du opp etternavnet først, også det syns jeg er litt kjipt. Kommer sikkert på noe negative senere

På min E51 så kan du bestemme hvordan du skal sortere innboksen, kan da velge mellom; Dato, Avsender, Emne og Meldingstype. Hvis du etternavnet kommer opp først så må du sikkert bytte hvordan du skal vise navn i telefonboken.

 

En ting som er genialt med E51 er at den har utrolig god wlan mottaker, jeg brukte N95 tidligere og merker stor forskjell. Fant ut at nesten hele baksiden/batterideksel fungerer som en antennemottaker.

 

Har også mulighet for VOIP(ip-telefon) Jeg opprettet meg en gratis bruker for IP-telefon og kan dermed ringe gratis til alle fasttelefoner over voip via Wlan. Ganske genialt!

 

Eneste som er negativt med E51 er at den har liten kammera(2MegaPX) uten blitz.

 

Jeg vil anbefal E51 :)

Endret av Adda
Lenke til kommentar
Jeg har en E65, fin telefon men jeg har hatt litt problemer med den.

 

En del numre blir ikke gjenkjent i telefonboken så jeg får bare opp telefonummeret selv om de er der som kontakter.

Den nekter av og til å ringe kontakter i telefonboken, må slå av og på mobilen.

Den slår seg av og til av når jeg lukker den.

 

Noen andre som har tilsvarende problemer?

 

Kenneth

 

Hei. Jeg har samme problem med min E65. Har levert den inn for andre gang nå grunnet det at den slår seg av når jeg åpner og lukker den. Utover det er det en bra telefon hvis man ser bort i fra at den kanskje er litt treg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...