Gå til innhold

Dell XPS M1530 vs Dell Inspiron 1720, Hvilken skal jeg velge?


Rambol

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal nå ha en bærbar pc gjennom jobben og det står da mellom disse to. Dette er ferdige pakker som man ikke har mulighet til å endre spesifikasjonene på :mad:

 

PC-en skal være et tillegg til en gammel stasjonær pc (regner med at spesifikasjonene på disse bærbare utklasser min gamle stasjonære, men men (er nå blitt litt glad i den gamle boksen også... :love: ) og bruksområdet blir nok surfing i sofaen, mail og litt spilling.

 

Begge pc'ene har T7500 2,2 GHz, 250 MB harddisk, 8600GT skjermkort 256 mb.

 

Etter hva jeg kan se så er forskjellene følgende:

 

M1530:

15,4'' skjerm

1xHDMI

3xusb

4 GB RAM

 

Inspiron 1720:

17'' skjerm

5xusb

Numerisk tastatur

Mulighet for ekstra harddisk

3 GB ram

 

Begge pc'ene leveres med Vista Home Premium (og jeg får vel da kun benyttet 3 GB ram?? :hmm: ), prisen på de begge er den samme i hjemme-pc tilbudet.

 

Jeg heller litt mot Inspiron 1720 ettersom det er litt større skjerm på den.

 

Noen som kan gi meg noen erfaringer med noen av disse? Hvilken ser ut som det beste kjøpet??

 

Jeg spiller en del Black Hawk Down (JA jeg vet det er et elgammelt spill!!), vil disse pc'ene kunne dra de nyeste spillene som er ute nå? Hadde jo vært hyggelig med et nytt spill...har hørt at CoD4 skal være gøy, hadde jeg kunne ha spillt dette?

 

Hvordan er Dell mht levering, mener jeg har lest at de har lange ventelister(??). Ut fra tilbudet fremgår det at disse vil bli levert etter 3-4 uker, men at man ikke kan heve kjøpet før det har gått 3(!) mnd...

 

Takker for tilbakemeldinger!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17" laptop er gansk svær

 

vil gått for 15" sak jeg

 

Den kommer kun til å stå under stuebordet, ikke bli drasset rundt med. Regnet vel egentlig med at det er litt greiere med større skjerm dersom jeg skal spille? Sett bort fra skjermstr da, er de da like greie? Og for ikke å glemme nyere spill, vil de klare seg greit på en av disse maskinene?

Lenke til kommentar

Jeg hadde helt klart gått for XPS M1530!

 

Den ser veldig mye bedre ut og byggekvaliteten er også mye bedre, samtidig som den veier over 1kg mindre. Den har hdmi og kommer med fjernkontroll.

 

Hvilken oppløsning får dere på skjermen på 1720? For det kan bli litt problemer med spill i 1920x1200 med det skjermkortet.

 

Edit: mener å huske at 8600M GT kortet i 1720 er DDR2 mens det er DDR3 i 1530.

Endret av TommyTheGun
Lenke til kommentar

Ok, så den XPS'en er bedre kvalitetsmessig, det er jo et godt poeng.

 

Oppløsningen på 1720 er oppgitt til 1440x900, vil det gå greit å spille da?

 

Blir det ikke litt lite bilde når man spiller på en 15''?

 

Vekten ser jeg ikke på som noe problem, skal kun stå på stuebordet.

 

Ok, det kan jo være at jeg kobler PC-en til tv'n dersom jeg skal spille litt og da er vel HDMI ok å ha. Hva med dvi da, fungerer ikke det like greit?

 

Det er ikke et 8800 GT kort, men et 8600 GT i begge maskinene. Det fremgår ikke om det er ddr2 eller ddr3 fra tilbudet jeg har fått, vil forskjellen på ddr2 og 3 være veldig merkbar?

 

Er ikke så inn i bærbare PC-er så alle tips og anbefalinger tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Bare jeg som trykket feil...

 

Det er DDR2 kort som sitter i 1720 og DDR3 som er i 1530. Forskjellen utgjør rundt 1000 poeng i 3dmark 06.

 

Ok, hva vil 1000 poeng ekstra si? Det eneste jeg tror jeg vet..(!) er at 3dmark er et program for å teste ytelse, vil dette da si at maskinen er mye bedre til å spille på eller hva?

 

Vil 1530 kunne spille CoD4?

Lenke til kommentar

Skal ikke ta stilling til de andre specsene, men hvis maskinen stort sett skal stå stille, ville jeg helt klart gått for 17" . 15" er da nødt til å bli veldig lite. Jeg har en 15" ståendes, den er ikke wide, men det eneste jeg kan spille med den størrelsen er spill som sjakk og football manager. CoD4 på en sådan skjerm kan jeg aldri tenke meg blir noe bra....men så har jeg 24" på min stasjonære som jeg spiller CoD4 på, så det har kanskje litt å si for meningene mine ;)

Lenke til kommentar

Black Hawk Down er et kjempespill og du kjører det glatt på 1720. Jeg kjører det på min X700 fortsatt uten problemer. Jeg hadde def valgt 17 tommeren, men synd konfigurasjonen er låst. 1720 kan du jo få med enorm harddisk som er kjekt for enkelte. Jeg synes 15 tommere er for smått til alt. 8600 GT er et godt kort, uansett Ram. De 1000 poengene trenger du overhodet ikke å bekymre deg for til ditt bruk og til de råeste spillene i dag er ingen av de gode nok. XPS ser nok dog en god del bedre ut visuelt.

Lenke til kommentar

He he he, veldig hyggelig å høre at det er flere som liker Black hawk down..!

 

Nå ble jeg usikker igjen...har ikke hatt noen bærbar tidligere så jeg lurer nå litt på om jeg kanskje burde ta turen ned til nærmeste butikk som selger bærbare for å se en 17'' og en 15'' opp mot hverandre. I den store 1530 tråden så er det jo en del som bruker denne PC-en til å spille på....hmmmm.

 

Takker for innspill, skulle dere komme på noe mer så sleng inn kommentarer.

Lenke til kommentar
He he he, veldig hyggelig å høre at det er flere som liker Black hawk down..!

 

Nå ble jeg usikker igjen...har ikke hatt noen bærbar tidligere så jeg lurer nå litt på om jeg kanskje burde ta turen ned til nærmeste butikk som selger bærbare for å se en 17'' og en 15'' opp mot hverandre. I den store 1530 tråden så er det jo en del som bruker denne PC-en til å spille på....hmmmm.

 

Takker for innspill, skulle dere komme på noe mer så sleng inn kommentarer.

 

Selv, bestillte jeg akkurat nå en M1530, brukte rabattkoden (QSG5W8XR3F53SL) som gir 15% avslag på total pris (går ut i morgen). Maskinen med 9 cells batteri og 2.2 Ghz cpu kom på ca 9100.

Har selv en god 17", men ville ha mellomting som er både mer "drasse"-vennlig, samtidig som m1530 gjør det veldig bra på spillfronten.

Skal du ha maskinen med rundt omkring, så ville jeg personlig annbefalt 15.4".

 

S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...