Cepherit Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Ok, jeg er en som har spillt Oblivion i 1-2år nå, og elsker Mods! Jeg har over 20 forskjellige mods jeg bruker til vanlig... Foreksempel: Imperial Furniture Unsafe Streets Cheydinhal Pet Shop Decorator Assistant Bloody Mess osv... Men en dag "surfet" jeg litt på Moder, og plutselig tenkte jeg hvor kult det hadde blitt å eie sin egen butikk! Med en gang dro jeg inn på TesNexus.com, og søkte på: "Shop". Deretter bladde jeg til side 2, og der så jeg den! "Pat's Business Mod" Da klikket jeeg raskt på den, og dro inn på "Files", lastet ned Version 1.4! Etterpå det igjen, dro jeg selvfølgelig inn på spillet, og dro til Chorrol, dro til Butikk-Eieren i butikken: Northern Goods and Wares" eller noe sånt, men så står der i ReadMe'en at hun skal selle en "Shop-Deed"! Men hun har kun 3 spells, ett skinn, å noen småting! Deretter dro jeg rett utenfor der shop'en egentlig skulle være(Rett ved siden av), men der var ingenting! Jeg har så lyst på den Moden, men jeg får det rett og slett bare ikke til! Er det noen som kan hjelpe meg? Håper på svar...
Lakus Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Det er flere butikk-mods der ute. Når jeg spilte dette spillet aktivt (i fjor) så var det vel en 4-5 modder for dette, husker ikke hva de het da.
Cepherit Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Skrevet 17. januar 2008 Ja, jeg finner ikke andre enn den... Kan du prøve å lete litt mer?? Bare visst du gidder altså...
Cepherit Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Skrevet 17. januar 2008 Søker på alt mulig! "Oblivion Shop Ownership", "How to be a a shop owner in Oblivion", osv... Jeg finner ikke noen! Hjelp meg noen!!!
MiSP Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Vær tålmodig, og du skal få svar. Installerte du modifikasjonen akkurat slik som beskrevet i readme-filen? Husket du å hake av filen under "Data Files" i launcheren? Hvis du gjorde alt dette, så kan det hende at det er en annen modifikasjon som overskriver endringene. Har du noen andre modifikasjoner som endrer denne NPC-en? Hvis du har det, så må du bruke et verktøy, f. eks. Oblivion Mod Manager, til å sørge for at Pat's Business Mod lastes etter de andre modifikasjonene (med andre ord lengre ned i listen i OBMM).
Cepherit Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Skrevet 18. januar 2008 Tja... Det var kun en fil, og en ReadMe som følgte med... I ReadMe'en var det kun hvordan Mod'en virker, ikke hvordan, og JA, jeg har gjort dette en million ganger før, så jeg puttet filen i Data-mappen, og krysset av... Men det går bare ikke! Dessuten fant jeg ikke ut hvordan jeg bruker Oblivion Mod Manager, går det forresten ann å LAGE mod'er der? Har prøvt meg på å lage Mod'er før, men kom kun til halvparten av Toturial'en før jeg gikk lei... Dessuten rotet jeg til alt mulig! Vet du forresten om noen gode Mod's? Har ganske mange, men føler forsatt at jeg går glipp av mange... Har i alle fall over 30... Vet du om noen Butikk mods?
MiSP Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Jeg vet ikke om noen butikkmodifikasjoner, sorry. Men du finner mye bra (generelt) i A's List of Recommended Mods. Les gjennom den!
Cepherit Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Skrevet 20. januar 2008 Har de fleste av de som stod der... Jeg trenger kun shop-mods... Men takk alikevel
Cepherit Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Jeg må bare spør, fordi jeg rett og slett ikke finner noen shop-mods: Kan du huske hva du søkte på Lakus? PS: "Dessuten fant jeg aldri ut hvordan bruke Oblivion Mod Manager"!
MiSP Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Å endre lasterekkefølge i Oblivion Mod Manager er verdens enkleste sak. Etter du har installert og startet opp OBMM, så ser du alle dine plugins (.esp- og .esm-filer) til venstre. For å flytte en plugin-fil klikker du på den og trykker på Move up eller Move down nederst til venstre i vinduet. Oblivion vil så laste disse modifikasjonene fra øverst til nederst, det vil si at de filene som er nede overskriver de filene som er oppe hvis de skulle konfliktere. Merk at du ikke kan flytte .esp-filer før .esm-filer (Oblivion laster først alle .esm-filer, deretter alle .esp-filer, uansett hvor de måtte befinne seg i lasterekkefølgen).
Cepherit Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Tusen takk... Det er faktisk du som svarer mest på alle sakene jeg spør om
Cepherit Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Ja, jeg flytta Shop-mod'en helt øverst, under Oblivion.esm... Men butikken er der ikke... Og Shop-Deed'en er ikke i butikken! Hva skal jeg gjøre? Hilsen Meg...
MiSP Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Ja, jeg flytta Shop-mod'en helt øverst, under Oblivion.esm... Men butikken er der ikke... Og Shop-Deed'en er ikke i butikken! Hva skal jeg gjøre? Den skal helt nederst, slik at den overskriver alt annet. Når den er helt øverst, så vil alle andre modifikasjoner overskrive denne om det er konflikter. Hvis du laster den nederst, så er det motsatt -- da vil denne overskrive alle andre. Prøv det.
Cepherit Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Ok, her er det jeg gjorde: Dro inn på Mod Manager, Tok vekk krysset på alle, Flytta PB Mod helt nederst, Kryssa Oblivion.esm, Kryssa Pat's Bussiness Mod.esp, Starta spillet, Dro til Chorrol, Dro inn på butikken, Men der var ingen Deed forsatt!!!! Hva er det som feiler data'n??? Trenger desperat hjelp!
MiSP Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Ok, her er det jeg gjorde: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dro inn på Mod Manager,Tok vekk krysset på alle, Flytta PB Mod helt nederst, Kryssa Oblivion.esm, Kryssa Pat's Bussiness Mod.esp, Starta spillet, Dro til Chorrol, Dro inn på butikken, Men der var ingen Deed forsatt!!!! Hva er det som feiler data'n??? Trenger desperat hjelp! Om du krysset vekk alle de andre, så har ikke lasterekkefølgen noe å si, for spillet laster bare plugin-filene med kryss. Jeg ville prøvd med en helt ny savegame. Start et nytt spill med denne modifikasjonen aktivert, spill deg gjennom tutorial-hulen og gå rett til butikken når du kommer ut. Hvis den ikke er der da, så aner jeg virkelig ikke hva som er galt. Endret 22. januar 2008 av MiSP
Cepherit Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Ehhh... Kan det være noe med at jeg hoppet over Tutorial'en? Jeg bare startet, så skrev jeg inn en Cheat slik at jeg havnet i Imperial City. Kan det være det?
dreadlord531 Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Prøve denne modden jeg og, jeg opplever også de samme problemene som hood gjør.
Cepherit Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Kan ikke du MiSP laste ned Mod'en å prøve å finne ut av problemet? Jeg er virkelig gira! Dessuten kan du skrive ned noen Mod's som du syns er virkelig gode? PS: Det er faktisk 2 Mod'er som ikke virker med meg! Private Army, og PB Mod!
MiSP Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Det kan jo hende at det enkelt og greit er en bug i modifikasjonen. I så fall må man bare vente på bedre tider (aka oppdatering til modifikasjonen).
Cepherit Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Skrevet 21. februar 2008 Jeg fant løsningen... Alt dette trøbbelet oppstod av at jeg ikke hadde Update'en til spillet... Den virker helt fint nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå