Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er odds for å bli tatt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den største problemet er vel faren for motorskader, turboskader og girkassehavari. Spesielt Volvo og Audi har vært overrepresentert på det siste.

 

Ja det e faen rett... Har en 96 mod. volvo s40 som har vært inne på verksted i over en uke no på grunn av at hele girkassen datt ifra hverandre.,.. Da de tok av bunnplaten lå hele 5.-giret på den =P

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mange av de Audiene som kommer med 180hk originalt har forskjellig clutch fra 150hk. Med 65k på telleren er det ikke umulig den kan begynne å slure om du chipper. Ellers holder drivverket oftest bra på disse bilene.

 

Var det min bil ville jeg nettopp ikke kjøpt chip av de som oppgir høyest mulig effekt. Du skal jo ha bilen også; den lille K03-turboen klarer ikke all verdens effekt så med litt ivrig chip og uflaks overruser du den.

Lenke til kommentar

Godt poeng! Mange tror de han hente ut så mye de vil i en chip uten problemer, og ser rundt etter "mest for penga". For eksempel en Skoda Octavia 1,9tdi med 105hk og 2xxnm er god for 160hk og 400nm med en chip - men det sier seg jo selv at med drøye 60% økning blir litt for drøyt iforhold til hva opprinnelig clutch/drivverk er ment for.

Lenke til kommentar

heisan.

 

da jeg kjøpte audien min, var clutch slitt alerede, det var en eldre mann som hadde hatt den tror jeg, jeg fikk byttet clutch før henting av bilen.

 

jeg har nå fått gjort litt med motoren, vi la inn ca 280 nm og 190 hk. det er 50-60 nm mindre enn TS racing legger inn.

bilen går veldig bra i forhold til orginal. meo. helt greit. trenger ikke mere enn det synes nå jeg. :thumbup:

 

kona er meget fornøyd hehe. hun synes den var en del kvikkere nå.

Endret av audifreek
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Godt poeng! Mange tror de han hente ut så mye de vil i en chip uten problemer, og ser rundt etter "mest for penga". For eksempel en Skoda Octavia 1,9tdi med 105hk og 2xxnm er god for 160hk og 400nm med en chip - men det sier seg jo selv at med drøye 60% økning blir litt for drøyt iforhold til hva opprinnelig clutch/drivverk er ment for.

 

 

Dette er så forskjellig fra bilmodell til modell, så det er vanskelig å uttale seg om. Jeg vil heller si det er turboen som er begrensningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...