Pysj Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Et nytt program skal installeres på reparerte Sony Ericssons mobiler. Les mer
Badjoker Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Stakkars serviceverksteder.. Ikke fordi de nødvendigvis er trege, men fordi kunder er misfornøyde uansett om servicen tar 2 dager eller 2 måneder.. Folk forventer jo å få telefonen tilbake fortere enn posten klarer å flytte den...
Simen1 Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Er det rart så avhengig som folk er av mobil nå for tida? Håper SE bruker svarene de får inn til å analysere hvor det er størst potensiale for å øke kundetilfredsheten og gjør en innsats for å bedre den. På generelt grunnlag vil jeg si at mobiltelefoner med vilje er laget for skjøre. Hvis SE og de andre produsentene hadde lagt litt mer innsats i å gjøre mobilene mer robuste i utgangspunktet så tror jeg kundetilfredsheten generelt ville steget. Men nå er det vel ikke i produsentenes interesse at mobilene skal vare særlig lenge heller. Økt fortjeneste er avhengig av flere ting: 1. Lavere produksjonskostnader 2. Høyere stykkpriser 3. Raskere utskiftningstakt (= kortere levetid) Aller helst ville de nok lagt mobilene av papir, solgt de for 10 000 kr/stk og at kundene måtte kjøpe minst et par stykker i måneden på grunn av kort levetid. (satt på spissen). Faktor 3 er det verkstedene livnærer seg på og det har en klar sammenheng med at produstentene prøver å optimalisere faktor 1 og 3. Altså minst mulig beskyttelse mot skader og at telefonene streiker kortest mulig tid etter at garantien har gått ut. (Reklamasjonen etter garantitiden er det utsalgsstedet og ikke produsenten som er juridisk ansvarlig for) Det er lov å drømme, men jeg tror ikke jeg er sanndrømt når jeg drømmer at SE vil prøve å gjøre telefonene mer robuste.
Badjoker Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Hvorfor lage noe noe som varer mye lenger enn folk bruker den? Hvis 95% bytter sine telefoner FØR de blir ødelagt, hvorfor lage noe som varer lenger?
Simen1 Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 (endret) Tror du virkelig at det bare er 5% som kjøper ny telefon fordi den gamle ble ødelagt? Vel, det er et interessant spørsmål så jeg skal lage en avstemning på det. (selv om et underforum for mobilinteresserte på ingen måte kan kalles representativt for befolkningen) Oppdatert: Avstemning. Endret 16. januar 2008 av Simen1
Badjoker Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Jeg bytter mobil omtrent hver 8. uke så jeg drar opp snittet mye, men kult med en avstemning Det er også veldig mange som bytter mobil fordi den forrige ble ødelagt, selvom det er garanti på telefonen.
Jo Are Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Jeg bytter mobil omtrent hver 8. uke så jeg drar opp snittet mye, men kult med en avstemning Det er også veldig mange som bytter mobil fordi den forrige ble ødelagt, selvom det er garanti på telefonen. Blir ikke det forbanna dyrt? Men tilbake til tema: må jo være irriterendes for kunder som har hatt telefonen inne på reparasjon å få opp denne spørre undersøkelsen.
kornelen Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Synd om dette spørreskejmaet kommer opp da du skal f.eks ta et bilde eller slikt. Eller vil skjemaet dukke opp med en gang en skrur på mobilen? (Håper det for manges skyld.) Mon tro om dette tar noe ekstra plass, eller om det er som software på mobiler.
Badjoker Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Blir ikke det forbanna dyrt? Ikke når det står i jobbeskrivelsen
TomTom01 Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Bare en liten kommmentar til det med levetid... jeg jobbet for en av mobilprodusentene i år 2001. Internt der ble det sagt at terminalene var produsert for å vare ca. 18 måneder. Jeg sier ikke mer. (PS bytter selv telefon hver 12. måned sånn ca. :!: )
Anbefalte innlegg