Gå til innhold

Føre inn regnskap for tidligere år i daTax Mamut


Erla85

Anbefalte innlegg

Har nå planer om å skaffe meg et regnskpsprogram for å føre regnskapet for enkeltmannsforetaket mitt. Jeg bruker mac så vurderer sterkt Hansaworld Firstoffice, men kommer nok til å gå for daTax Mamut Totaløkonomi Start pga pris, funksjoner og integrering mot Altinn.

 

Jeg har lastet ned demoen av Mamu og prøver å føre inn regnskap for 2007, men får ikke til å velge periode fra 2007. Kan bare velge fra 2008. Er dette en funksjon som er tatt bort i demoen? Hvis ikke, kan noen forklare meg hvordan jeg kan føre regnskap fra tidligere år inn i programmet? Har ikke mange bilag og vil gjerne ha de inn i programmet slik at jeg kan sammenligne perioder med tidligere år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå planer om å skaffe meg et regnskpsprogram for å føre regnskapet for enkeltmannsforetaket mitt. Jeg bruker mac så vurderer sterkt Hansaworld Firstoffice, men kommer nok til å gå for daTax Mamut Totaløkonomi Start pga pris, funksjoner og integrering mot Altinn.

 

Jeg har lastet ned demoen av Mamu og prøver å føre inn regnskap for 2007, men får ikke til å velge periode fra 2007. Kan bare velge fra 2008. Er dette en funksjon som er tatt bort i demoen? Hvis ikke, kan noen forklare meg hvordan jeg kan føre regnskap fra tidligere år inn i programmet? Har ikke mange bilag og vil gjerne ha de inn i programmet slik at jeg kan sammenligne perioder med tidligere år.

 

Regnskapsår i daTax må opprettes, men jeg vet ikke om man kan opprette et regnskapsår for tidligere år? Du kan jo evt prøve å sette systemdatoen på maskinen din til en dato i 2007 når du installerer og så blir forhåpentligvis regnskapsåret 2007 opprettet automatisk.

Lenke til kommentar
Hvis det får til Mac så er kanskje Duett et alternativ? Virker ganske greit og oversiktlig spør du meg (uten at jeg har stor erfaring)

 

http://www.daldata.no/default.asp

 

Duett er et bra program, veldig greit og oversiktlig, i alle fall når du er blitt litt kjent med det, men det kjører kun på XP SP2 eller Vista, ikke Mac/Linux etc.. Mulig man kan få det til med windows-emulatorer, men ville ikke veddet på det. Det koster også ca. dobbelt så mye som Datax Totaløkonomi Professional, både i innkjøp og serviceavtale, litt avhengig av hvilke moduler man har behov for..

Lenke til kommentar

Takk for hjelp folkens!

 

Slik det ser ut for meg så må regnskapsåret opprettes ja, og det er det ikke mulighet for i demoen.

 

Men nå er jeg itvil om jeg skal gå for start eller standard versjonen av dataz mamut. Neon med enkeltpersonsforetak som har noen erfaringer og meninger her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...