Itw Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 (endret) Heisann Sitter og surfer ebay etter batteri til GX-10 kameraet mitt, og ser at jeg finner mye mere utstyr når jeg søker på K10D enn GX-10. Så lurer på om alt utstyret går overns på disse kamraene? F.eks: Batteri fjernutløser objektiver fjernkontroll (btw gjør den det samme som fjernutløser? blits Damd ser nå at dette var feil plass og poste burde vært i utstyrs tråden.. Endret 15. januar 2008 av Itw
Beej80 Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 (endret) Ok... Har sett litt rundt. Fant en side som har litt info om dette. DCRP Review: Samsung GX-10 Alt som står under var hva jeg sa FØR jeg letet. Alt av objektiver skal passe. Begge kameraene bruker K-fatningen, så der skulle det ikke være noe problem. Når det gjelder batteri så heter mitt D-LI50 (7.4V 1620mAh). Du kan jo sjekke spec/branding av det du har og komme tilbake med info ? Fjernutløseren TIPPER jeg passer, dog kan ikke gå god for det. Samme med fjernkontrollen, og ja... Den gjør stort sett det samme som en fjernutløser, men når det er kaldt ute så er det nok lettere å f.eks bruke (B)ulb med en fjernutløser enn å holde nede knappen på fjernkontrollen. Igjen skal jeg ikke si dette for sikkert. Metz sin blits er visst kompatibel ettersom hva jeg skjønner. Men www.scandinavianphoto.no har en samsungblits. (og forøvrig en god del stasj til GX-10) Mvh, Beej80 Endret 15. januar 2008 av Beej80
Itw Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Skrevet 15. januar 2008 (endret) Okei, ja satser på at det funker. Tror egentlig bare jeg bestiller en fjernutløser med ledning har egentlig ikke behov for noen fjernkontroll. Så får jeg tatt det sammens med batteri, for det trenger jeg:) Var jo relativt billig på den siden du nevnte:) Takk for hjelpa Endret 15. januar 2008 av Itw
k-ryeng Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Så lurer på om alt utstyret går overns på disse kamraene?Alt bortsett fra batterigrepene (vertikalgrep). Batterier skal fungere fint, men det er ørsmå forskjeller i grepet som gjør at batterigrepene ikke passer på tvers av merkene. Alt annet utstyr fungerer også fint, det står i manualen din...
Itw Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Skrevet 16. januar 2008 Okei, takk for svar:) Har bestilt batterier og fjernutløser nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå