Thorbjørn_lien Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Hey, jeg har akkurat fatt installert Mandriva 2008 paa min data *hvor tar jeg paa Norsk tastatur?* For at jeg skal bytte helt fra windows trenger jeg steam osv, bruker wine til dette. har fatt steam til aa fungere, og lasta ned Cs 1,6, men naar jeg skal starte spillet kommer det bare opp Forberder 1,6, saa gar det vekk. Hjelp!
stian90_2 Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Hvordan innstalerte du wine ? hvordan version bruker du ? hva brukte du for og innstalere cs og steam ?
Thorbjørn_lien Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Skrevet 18. januar 2008 Brukte nyeste Wine te Mandriva 2008. Når jeg skulle instalere steam, høgreklikka æ på MSI fila for innstalasjon av Steam, og åpna med Wine. SAteam blei lett innstalert og funka bra, lasta ned cs 1,6 på vanlig måte, men når æ skulle starte spillet skjedde ingenting
stian90_2 Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 hmm, rart... Jeg brukte ikke .msi filen da, jeg brukte .exe versionen, vet ikke om dette har noe og si. Men du kan jo prøve uten, og legge det i en annen mappe bare for og se. Hvordan skjermdrivere og skjermkort har du da foresten ? er så ufatelig mye som kan være galt,
Thorbjørn_lien Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Skrevet 19. januar 2008 Har Geforce 8600 GT, med nyeste drivere installert Har gitt opp, hoppa bare tilbake til Vista, Hadde steam bare funka med Linux, så hadde æ hoppa over for godt.
Kagee Skrevet 19. januar 2008 Skrevet 19. januar 2008 Jeg har installert og spilt CS 1.6 via Steam selv (Ubuntu), og siden Wine er felles for disse, er det nok mer brukerfeil / villighet som er problemet. Steam FUNGERER på linux.
stian90_2 Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Er så mange ting som kunne vært galt, men steam fungerer på linux, brukte du foresten di ufrie driverne ? eller di som fulgte med out of the box ?
Thorbjørn_lien Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Skrevet 20. januar 2008 Brukte drivere out of the box, som sagt Steam fungerer som program, men vil bare ikkje starte spill:S
anders iver Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 du må nok bruke ufrie drivere for å få 3d-ytelse. Problemet ditt kan godt være at wine avslutter programmet på grunn av manglende 3d-ytelse Bruk restricted drivers manager til å legge inn drivere, og prøv eventuelt å starte steam (eller spillet direkte) fra en terminal for å se eventuelle feilmeldinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå