Gå til innhold

N82 problemer med Garmin


Anbefalte innlegg

Dette er ett problem med Nokia N82 dersom man legger inn garmin xt gps programvare. Det er videre utredelser om dette på følgende forum:

http://www.howardforums.com/showthread.php?threadid=1305016

 

Problemet er at dersom man legger inn garmin, for så å velger å skrive en sms. Skriv ett ord, og trykk så på firkant tasten. Det som skjer er at merking av tekst blir aktivert(prøv å flytte tekstmarkøren mot venstre), og denne blir klin umulig å slå av.

 

(ett annet lite filleproblem jeg oppdaget er at når man skal se igjennom bilder, så dukker Garmin ikonene opp i bildene mine. løsninger..?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at dersom man legger inn garmin, for så å velger å skrive en sms. Skriv ett ord, og trykk så på firkant tasten. Det som skjer er at merking av tekst blir aktivert(prøv å flytte tekstmarkøren mot venstre), og denne blir klin umulig å slå av.

 

(ett annet lite filleproblem jeg oppdaget er at når man skal se igjennom bilder, så dukker Garmin ikonene opp i bildene mine. løsninger..?)

Takk, har irritert meg masse over det der. Ser faktisk at ved å holde #-tasten inne går det greit å bevege seg rundt i teksten. Holdbar workaround for min del.

 

Litt trøblete å fjerne de Garmin-ikonene men det lar seg gjøre. To punkter må utføres:

- Galleriet leser ikke skjulte filer. Dvs. marker alle filer som har filendelse som tyder på bildefil i mappen "Garmin" og sett disse som skjult (.img, .jpg, .gif, .bmp - husker ikke eksakt hva som lå der)

- Om Galleriet allerede har "sett" filene holder det ikke å skjule dem. Du må også midlertidig fjerne de fra mappen, starte og lukke Galleri, legge tilbake filene.

Lenke til kommentar
Problemet er at dersom man legger inn garmin, for så å velger å skrive en sms. Skriv ett ord, og trykk så på firkant tasten. Det som skjer er at merking av tekst blir aktivert(prøv å flytte tekstmarkøren mot venstre), og denne blir klin umulig å slå av.

 

(ett annet lite filleproblem jeg oppdaget er at når man skal se igjennom bilder, så dukker Garmin ikonene opp i bildene mine. løsninger..?)

Takk, har irritert meg masse over det der. Ser faktisk at ved å holde #-tasten inne går det greit å bevege seg rundt i teksten. Holdbar workaround for min del.

 

Litt trøblete å fjerne de Garmin-ikonene men det lar seg gjøre. To punkter må utføres:

- Galleriet leser ikke skjulte filer. Dvs. marker alle filer som har filendelse som tyder på bildefil i mappen "Garmin" og sett disse som skjult (.img, .jpg, .gif, .bmp - husker ikke eksakt hva som lå der)

- Om Galleriet allerede har "sett" filene holder det ikke å skjule dem. Du må også midlertidig fjerne de fra mappen, starte og lukke Galleri, legge tilbake filene.

 

Takk! Hørest ut som en fin fix for bildeproblematikken.

 

Min midlertidige Garmin XT løsning ser ut til å la Garmin XT være på mitt medfølgende 2GB minnebruk, og heller dra dette frem når det trengst, og heller ha ett 8GB kort i til vanlig. Vi får vel bare håpe at Garmin kommer med en softwareoppdatering snart. Burde ikke være vanskelig i det hele tatt å fikse en slik liten sak.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Problemet skal nå være løst i 4.10.80:

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3939

Changes made from version 4.10.60 to 4.10.80:

 

Correct '#' key behavior for phones without a pen key.

Correct the display of traffic icons in Europe.

Correct a display error in Where to -> Intersection.

Correct the use of the route calculation preference setting.

Correct a display error in the traffic detail page.

Update the QueAPI library to dynamic link.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...