Jensen2k Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 (endret) Hei hopp! Nå har jeg vell brukt store deler av helgen på design til min nye hjemmeside :-) Ønsker hovedsakelig feedback på hva det enn måtte være, jeg tåler det meste. Vært fint om noen andre kunne sett det før jeg slengte det på web ;-) Klikk for større versjon - Jensen2k Endret 14. januar 2008 av Jensen2k
Stian Jacobsen Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 En god start. Men typografien din er ikke bra, samt du mangler litt whitespace på de små elementene. Likte kalenderen din..
Jensen2k Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Skrevet 14. januar 2008 En god start. Men typografien din er ikke bra, samt du mangler litt whitespace på de små elementene.Likte kalenderen din.. Hadde vært fint om du kunne spesifisert det du mener om typografi :-) Takk for resten ;-)
øl_i_tastaturet Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Regner med han mener overskriftene til boksene blant annet. De er jo plassert helt nedtil toppen av boksene. Synes det var forferdelig. Jeg ville også ha tatt bort grimase-bildet og flyttet innholdet i profilboksen din helt til venstre. Men dette er et pent design så absolutt.
Haraldson Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Er det forferdelig fordi det er ukonvensjonelt? Tror det blir grufullt om han gjør noe annet, som å legge til masse luft mellom overskriftene og boksene. Derimot må luft på plass mellom paragrafer, lister og mer. Det er enklest om du kun definerer bunnmarg på elementene dine, kodemessig. Jeg syns bakgrunnen din er altfor fremtredende, og tar for mye oppmerksomhet. Motsatt syns jeg overskriftene til innleggene har for svak farge og ikke tar nok oppmerksomhet. Jeg får følelsen av en del overbruk av billige effekter, deriblant outer glow (ro ned fem hakk) og skygge. Ellers tror jeg dette kan bli bra.
øl_i_tastaturet Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Er det forferdelig fordi det er ukonvensjonelt? Det har jeg ikke sagt, men tror det kunne blitt penere med uppercase og litt padding. Men herregud, smaken er som baken!
Jensen2k Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Skrevet 14. januar 2008 Takk for feedback! Ja, bakgrunnen skal dempes ned litt, men jeg er ikke enig i dere om "boksetoppen". Og, ja. Er vell litt overbruk av effekter, dette må dempes ned litt. Det innrømmer jeg. - Jensen2k
Stian Jacobsen Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Her er noen tips til forbedring Legg på lineheight på paragrafer, lister etc. Øk padding på innholdet Begge menyene mangler balanse (F.eks, den orange menyen din har alt for mye padding til høyre) Bruk en mørkeblå farge på overskriftene dine Bruk en mer orange farge på de lenkene Bruk mindre skrift størrelse på lenkene til "Kategorier" Noen personlige meninger Hva med å legge footer helt i bunn? Ny logo? Padding på bildene?
AnaXyd Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Syntes boksen med deg selv ikke passet inn helt. Ha heller denne på "kontakt" siden. Ellers er jeg 100% enig med de andre her..
Jensen2k Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Skrevet 14. januar 2008 (endret) Her er noen tips til forbedringLegg på lineheight på paragrafer, lister etc. Øk padding på innholdet Begge menyene mangler balanse (F.eks, den orange menyen din har alt for mye padding til høyre) Bruk en mørkeblå farge på overskriftene dine Bruk en mer orange farge på de lenkene Bruk mindre skrift størrelse på lenkene til "Kategorier" Noen personlige meninger Hva med å legge footer helt i bunn? Ny logo? Padding på bildene? Tusen takk, mye flotte tips her. Skal jobbe med de i morgen. Det med bildet øverst, det passer bedre hvis jeg plasserer det anderledes, jeg kan vise dere i morgen som sagt. Tusen takk til alle andre også, skal jobbe på tipsene! Edit: Nå har jeg fått redigert litt: Omplassert store deler av "topboksen" Fjernet en stor del skygger og slike effekter Mørket opp overskriftene Satt litt større line height GJort Kategori-listen mindre Lagt til noe padding på main body Lagt til gul bakgrunn på linker, "Les mer" og på gjeldene dato i kalenderen Fikset småtteri som plasseringsfeil o.l Endret 15. januar 2008 av Jensen2k
Avean Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Ihvertfall ikke forandre logoen for den var kul Ellers var siden meget meget pen ! Skulle nesten tro du jobbet proffesjonelt med dette.
AnaXyd Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Syntes det blir litt stygt med "Eksempel(4)", i kategoriene dine. Om du bytter om til "(4)Eksempel" og trikser og mikser litt blir det ryddigere..
Jensen2k Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Skrevet 17. januar 2008 mer luft !_! Jeg innså ikke nå før du sa det at det er det som trengs. Visste det var noe som så litt sammenkryplet ut. Ihvertfall ikke forandre logoen for den var kul Ellers var siden meget meget pen ! Skulle nesten tro du jobbet proffesjonelt med dette. Tusen takk! Dette er faktisk det første store web-designet jeg lager, så det er veldig kos med ros. (Rim FTW!) Syntes det blir litt stygt med "Eksempel(4)", i kategoriene dine. Om du bytter om til "(4)Eksempel" og trikser og mikser litt blir det ryddigere.. Skal prøve det ut, høres mye mer logisk ut slik som du sier det, mer semantisk! - Ellers skal jeg kaste med over kodingen nå om noen dager, så da får vi se hvordan den blir
Stian Jacobsen Skrevet 18. januar 2008 Skrevet 18. januar 2008 Top menyen er ikke helt 100%.. Prøv å midtstille elementene. Ikke bruk background-color på lenker, dersom du føler at dette er et "must", bruker heller på hover.. Litt mer padding på aktive datoer i kalenderen og i undermenyen i toppen (profil,jobb,skole)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå