Gå til innhold

Kulturo: Twin Peaks - Definitive Gold Box Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har lenge sett fram til denne utgjevinga. Som anmelder seier er det enkelte ting som trekk litt ned, men når kvaliteten på serien er så høg er dette framleis eit godt kjøp. Det eg saknar mest er Fire Walk With Me. Eg syns denne burde vere med skal det vere ei "definitive" samleutgåve.

 

Eit punkt eg ikkje er heilt samd med anmelder er når det gjeld eventuell tredje sesong. Som sagt tapte serien seg ut over i andre sesong, men eg trur (eller kanskje det bare er eit naivt håp) at serien kunne tatt seg opp i tredje sesong. Serien tok seg opp på slutten, truleg takka vere at Lynch&Co tok over styringa igjen, og la opp til ein spennande tredje sesong. Men kor god den sesong ville vere får vi nok aldri vite, og kanskje dette er med på å bevare litt av magien rundt serien.

Lenke til kommentar

Det hadde vært ideelt med en enda litt kortere serie som ikke ble avsluttet prematurt. Jeg liker dårlig serier som trekker for mye ut med mindre det er i sitcom-sjangeren. Serien hadde antageligvis aldri fått kultstatus om den hadde gått i 10 sesonger f.eks. Men jeg må jo innrømme at det er lett å ønske seg mer (mye vil ha mer) når man har sett serien, jeg bare vet at jeg setter mer pris på det om det ikke finnes i så store doser :)

Lenke til kommentar
Kultserie som endelig i en tilnærmet verdig innpakning.

 

Les mer

 

 

Synes virkelig at det skal startes opp en ny sesong, avsluttningen står vid åpen for det..

Og det e egentli litt fustrerende o0

Da hadde i hvert fall jeg styrt glatt unna. Lynch har sagt at han ikke er interessert, dessuten må de jo finne nye skuespillere til alle karakterene. En slik fortsettelse hadde sannsynligvis endt opp som eneste lang parodi på hele serien.
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på feil i anmeldesen: Kyle MachLachlan heter Kyle MacLachlan, altså en h for mye i etternavnet ;)

 

Når det gjelder filmen Fire Walk with Me ble den ikke inkl. pga. rettigheter. Det er jo også årsaken på hvorfor det tok over 6 år fra sesong 1 ble utgitt til sesong 2 (del 1 & 2) kom. DVD-produsenten Charles de Lauzirika jobbet fmed å få inkl. filmen, så det blir drøyt å legge skylden på utgiveren. Som andre TP-fans foretrekker jeg heller å kjøpe en komplett og restaurert DVD-boks nå istedet for å vente ytterlige år bare for å få med filmen som allerede finnes på DVD.

 

Er heller ikke enig at ekstramaterialet ikke holder mål. Jevnt over er det mye interessant for oss TP-fans. Synes de Lauzirkia har gjort en meget god jobb.

Lenke til kommentar
Med Fire Walk With Me var det en stund rykter om at den skulle gis ut med noen Deleted Scenes som ekstramateriale.

Men Lynch er jo veldig følsom over slikt, så sammen med de nevnte rettighetsproblemene rant det hele muligens ut i sanden.

Tror ikke Lynch hadde noen problemer med dette. Så vidt jeg vet er han fortsatt involvert i prosessen. Nå har dette drøyet i flere år så det er tvilsomt om det blir noe av. Det har vel vært snakk om rettighetsproblemer, men også de relativt høye kostnadene forbundet med innkjøp og prossesering av materialet.
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Stemmer det. Syns personlig ikke noe særlig om den alternative slutten egentlig.

 

Her er et utdrag fra Cineramas anmeldelse:

Den kjente amerikanske versjonen har vi alle sett, men den internasjonal spesialversjonen, laget som en ’stand alone’ versjon med en ”lukket” slutt, er kanskje ikke like kjent for alle. Denne løser faktisk mysteriet rundt drapet på Laura Palmer, dog enn på sin egen sære måte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...