Gå til innhold

Hvilken RP server burde jeg begynne på/transferre til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, det jeg aldri trodde skulle skje har skjedd, WoW kontoen er aktiv igjen.

Men fremfor å sture på en RP PVP server vil jeg denne gangen på en ren RP server.

Er det noen RPere der ute i diskusjon.no-land? Hvilke RP servere er "best"? (best RP miljø, mest seriøse spillere o.s.v.)

Må man på de to originale RP serverene for å finne noe bra?

Jeg skal transferre en Ally Priest level 66 (og muligens en hunter 60 om jeg orker tanken på hunter igjen) så det er sannsynligvis ally jeg kommer til å være...(med mindre jeg klarer å springe en level 1 helt ned til tanaris for å legge ut ett grått item for latterlig dyre summer....)

Kom igjen med tips! Jeg foretrekker engelsk språk i WoW, så å si "kom til X, for der er det mange nordmenn" er ikke ett trekkplaster :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis slik at det er mer eller bedre RP på en "ren" RP-server... Ta det fra en som spilte på Earthen Ring og Argent Dawn før RP-PvP ble introdusert. Hvilken RP-PvP-server er du på i dag? Og hva er det du ønsker mtp. RP? Ofte lurt å scoute ut noen attraktive RP-guilds på forhånd gjennom realm forums osv.

Om du virkelig vil til en PvE-server, ville jeg kanskje gått på Argent Dawn. Den var kanskje ikke ubestridt best før i tiden, men jeg tror den har klart RP-serverenes "test of time" bedre enn de andre serverne av samme slag, og er således den som er i best form i dag.

Skrevet (endret)

Jeg er på scarshield legion nå.. og den var helt ødelagt da jeg prøvde den tidligere i alle fall (folk så visst bare PvP delen av serverbetegnelsen).. og tanken på å levle, eller i det heletatt spille på en PvP server appelerer ikke i det heletatt, så vekk vil jeg uansett. Spørsmålet var bare hvor :)

Argent dawn ja.. Jeg får sjekke realm forums... takk.

Endret av MrLee
Skrevet

Har selv spilt lenge på Moonglade Horde, og det er temmelig dødt der nå. Er ikke uten grunn at jeg ble overtalt til å spille på andre servere ganske lett. Så tok meg ikke mange sekundene å bestemme meg for å la 62 mage, og flere 30-40's dø ut der. :) Det er såpass kjedelig der. Gå for en annen server.

Skrevet (endret)

Alliance på Moonglade, Horde er PvPere på serveren.

Primalhunter sitt arena har hevdet seg bra i tournaments, så helt komplett evneveike er vi ikke :p

Endret av kim_a
Skrevet (endret)
Defekt som i fungerer ikke og Bliz jobber med saken eller ?

Timelange køer til alle battlegrounds.

Dette fordi battlegroupen er lowpop og alliance ikke queuer.

Og elendige spillere. Så om du vil ha billig rating er det sikkert kjempe, men du må da leve med elendig BG-miljø.

Endret av Zealuu
Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Jeg spilte på Earthen Ring for ei god stund siden og hadde rimelig så gode erfaringer med den serveren.

Synes det er skikkelig morsomt med RP så lenge folk følger reglene sånn någen lunde, så da skal jeg prøve å få med kompiser til en RP server senere tenker jeg :whistle:

Skrevet
Gjør det enklere for deg selv. Styr unna RP serverene. Slipper du i det minste å irritere deg over at folk ikke følger reglene for dem ;)

Hehe. Nå klarer jeg ikke navn som "HappyDude14" og "dfgdfgdfg" (jepp, det navnet var tatt på Silvermoon da jeg prøvde å lage char der for å sjekke AH priser), så ett mindre tall av dem i forhold til vanlig er velkomment, om ikke alle RPer... (satser på å finne greit RP guild).

Broken BG bryr meg ikke særlig, jeg er ingen stor PvPer uansett.

hmmm....

Skrevet

Hei.

Du kan jo ta en titt på Moonglade?

Har ikke gjort noe særlig RP selv, men har fått forståelse for at miljøet på Alliance er veldig bra.

Begynte på serveren tilbake i Jan 2006 og var storfornøyd med miljøet. Startet på et RP realm mest fordi mitt inntrykk var at en slik server hadde et mere voksent publikum, noe som stemte veldig bra. Dessverre har det tapt seg den siste tiden med masse drittunger, som egentlig ikke burde spille wow i det hele tatt.

Men, slik er det nok på dem fleste RP servere nå pr i dag beklageligvis.

En idee er kanskje å starte en karakter der for å lukte litt på miljøet?

På Moonglade forumet har jeg sett poster fra folk som sier dem har til og med funnet RP i Goldshire.

Blir du fornøyd med det du finner så er det jo bare å transfere. :)

Lykke til med valg av server.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...