Gå til innhold

TES: Morrowind - Hvordan få lysten etter å ha spilt Oblivion?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har spilt gjennom Oblivion og Shivering Isles, en del ganger, og nå tok jeg frem et spill som jeg kjøpte i sommerferien. Nemlig Morrowind, game of the year edition. DEter en pakke med selve spilllet og alle tilleggspakkene. Når jeg spilte dette i sommer, så gadd jeg aldri helt å sette meg inn i spillet, ettersom jeg følte at Oblivion bare var bedre på alle måter. Men siden jeg er dønn lei av Oblivion nå, og fremdeles tørster etter å lage en uovervinnelig karakter på et RPG-spill, så måtte jeg nesten gi spillet en sjanse!

 

Først av alt: Mods. Jeg har lastet ned "Better Heads" og "Better Bodies", og det forbedret grafikken kraftig. I skrivende stund pågår nedlastingen av de tre visual-packs. Så da tror jeg at grafikken skal være fikset. Men et irritasjonsmoment på Morrowind er at fast-travel ikke er der. Du har "Silth Striders" men det holder ikke for en utolmodig person som meg. Finnes det mods som gjør fast-travel mulig?

 

Så noe annet. Jeg installerte spillet, med begge expansions med en gang. Har merket at Dark Brotherhood angriper meg hyppig. Det er jo veldig plagsomt for meg, i veldig lav level, men så tjener jeg godt med penger på det da. Men når vil dere anbefale at jeg går løs på de to expansion-packsene?

 

Så kommer jeg til hvilken karakter. Hva er ekspertene her sitt tips til en nybegynner i Morrowind? Hvordan er det smartest å gå frem, avhengig av karakter. Starte med å gjøre store deler av main-quest, eller melde seg inn i en guild, og ta gradene der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

istedenfor fast travel brukte jeg to spell som heter mark og recall.blir ikke helt det samme men meget nyttig.spilte morrowind på gamle xbox for flere år siden så jeg har ingen erfaring med moder og slikt.vil du tjene penger fort lager du et potion som gir deg fortify intelligence,drikk noen av disse og lag flere slike potions.etter hvert som du drikker disse lager du fremdeles samme potion.når du er fornøyd med din fortify int kan du lage andre typer potions som du selger,disse kan du glatt få flere tusen for pr.stk.Fordel om du har samlet mye ingredienser å lage potions av når du først setter igang.fortify strengt er et annet nyttig potions,er dette høyt nok ødelegger du våpenet ditt på et slag men motstanderen dør på selv om det er en boss.blir nesten cheat da men men...

Lenke til kommentar
Først av alt: Mods. Jeg har lastet ned "Better Heads" og "Better Bodies", og det forbedret grafikken kraftig. I skrivende stund pågår nedlastingen av de tre visual-packs. Så da tror jeg at grafikken skal være fikset. Men et irritasjonsmoment på Morrowind er at fast-travel ikke er der. Du har "Silth Striders" men det holder ikke for en utolmodig person som meg. Finnes det mods som gjør fast-travel mulig?

Ikke det jeg vet om, men jeg skal ikke si noe sikkert. Du kan for øvrig bare bruke konsollen, men det blir fort ganske kjedelig. Koden er

coc <cellenavn>

For eksempel, for å komme i nærheten av Balmora:

coc Balmora

Et annet eksempel, for å komme til innsiden av Fighters' Guild i Balmora.

coc "Balmora, Guild of Fighters"

Dersom stedsnavnet inneholder mellomrom, som i det siste eksempelet over, så må du ha stedsnavnet i gåseøyne. I Morrowind er det Shift-Ø, siden Morrowind bruker engelsk tastaturoppsett.

 

Så noe annet. Jeg installerte spillet, med begge expansions med en gang. Har merket at Dark Brotherhood angriper meg hyppig. Det er jo veldig plagsomt for meg, i veldig lav level, men så tjener jeg godt med penger på det da. Men når vil dere anbefale at jeg går løs på de to expansion-packsene?

Det kommer helt an på om du spiller kriger eller magiker, eller noe annet. Men Bloodmoon krever uansett høyere level enn Tribunal for å lykkes. Har du tatt mainquesten i Morrowind, så klarer du nok Tribunal. Og har du tatt den, så klarer du nok Bloodmoon.

 

Så kommer jeg til hvilken karakter. Hva er ekspertene her sitt tips til en nybegynner i Morrowind? Hvordan er det smartest å gå frem, avhengig av karakter. Starte med å gjøre store deler av main-quest, eller melde seg inn i en guild, og ta gradene der?

Du kan fint begynne med mainquests, for om du er i for lav level får du ikke komme videre. Fighters' Guild og Mages' Guild er supre å melde seg inn i for å levle på en strukturert måte.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vis du har lyst til å lvl en character til å bli så god at du overvinner alt så anbefaler jeg å bruke construction settet...altså..dette er hva jeg gjorde.

 

Jeg plaserte 100 gull om gangen i en tønne, til jeg hadde 25 000 i den..så duplicerte jeg tønna til flere hundre..jeg endte opp med litt over 1 million. Så la jeg ut alle training bøkene til den classen jeg skulle ha, dette var i to forskjellige plugin filer.. Så fant jeg fram denne fine siden " http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/file/913818/25618 " for å finne alle trainerne jeg trengte. Bare det å gå rundt å traine hele tiden er utroooolig artig.

 

Jeg kom til lvl 72 med allt på 100 bortsett fra noen atributes (2 - willpower , inteligence. Noe jeg ikke hadde bruk for) og noen skills ( minor + security som var bugget) men jeg hadde høy nok security til å komme inn til vivec å ta han med hand-to-hand.

 

Eller du kan jøre det på "old-school" måten å joine mages guild, jøre quest til du kommer til, beth with galabril elns, så buffer du soulgems osv til over 70 000 gold å leter etter trainers på vanlig måte =) your call.

 

btw, dette er sikkert noe du vet allerede, å du har vel sikkert sluttet å spille morrowind nå, men til dere andre forbipasserende. For å bli kvitt dark brotherhood så må du besøke tribunal, for å komme dit så drar du til ebonheart å prater med en eller annen fyr som står på muren forran en dør.

 

mvh xitto~

Endret av xitto
Lenke til kommentar
hehe..vel, som jeg ser så har en fyr brukt CS fra morrowind og oblivon å mekket litt..no biggie..ser også at det bare er den naturiske delen som er oblivion, så har han/hun/de satt sammen deler ruins osv osv fra morrowind CS.

 

Men questene er jeg spent på åssn er

Nei, som nevnt ovenfor så converter den filene til 'oblivion-filer'. Altså morrowind på oblivion-engine kan du si. Hvorvidt det fungerer bra eller ikke er jeg ikke sikker på, men er vertfal et seriøst prosjekt og burde bli bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Spillte vanilla MW før,så oblivion,blev lei og tilbake til "modded" MW nå.

Bortsett fra de åpenbare BB osv...

Skaff MGE og MWSE (bedre grafikk og spill-muligheter).

Finnes "texture-packs" for allt mulig, men selv har jeg Visual Pack xt,Vibrant Skies

og ulike pakker for redoran,telvanni etc.

Fyll på med kule Quest og tillegg som Illuminated order,Suran Underworld,LGNPC-serien

osv, søk på pes,elricm etc etter noe som passer smaken din.

...og Timeslips Trinkets da, fikser litt her og der ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...