Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Avensis eller Mazda 6?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Skal gå til innkjøp av en stasjonsvogn i prisklassen 160k - 190k og har endt opp med to alternativer; Toyota Avensis og Mazda 6.

Noen som har noen synspunkter på hvilken av disse man bør velge evt. erfaringer med noen av disse bilene?

-/maskefjes

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Toyotaen er den beste helt klart... :)

Hmmm.. Det høres kjent ut... hvem har skt det før...? :hmm::!:

Edit: men det er noe annerledes også..! noe som ikke stemmer! ÅJA det står Toyota -.- *BIIIP* mazdaen er best! :p

Endret av Carman
Skrevet

Min første bil var en Mazda 323, og bedre bil har jeg aldri hatt! Heller aldri forholdt meg til en mer seriøs forhandler, Centralgaragen i Drammen. Jeg synes at Mazda 6 ser mer spenstig ut en Avensis, men den mangler dieselmotor. Skal du ha det, så må du uansett ned på den gamle typen Avensis for å få noe under 190.000.

Min favoritt er Mazdaen, da først og fremst pga utseende. I tillegg er den ikke så vanlig som Avensis.

Skrevet

Jada-jada: det var problemer med lakktykkelse nederst på dørene/kanalene på mazda6, dette er en reklamasjonssak man må ta med forhandler.

Jeg ville tatt en mazda6, disse er like driftssikre som toyotaen, og er ikke like kjedelige.. skal ha bedre kjøreegenskaper også

Skrevet

Jeg har Mazda 6. Den er helt super, bortsett fra dette med rusten, men det ordner seg. Jeg får byttet alle dørene.

Ikke kjøp Mazda 6 uten at du har sjekket dette med rusten!!

Ellers: Mazdaen er et soleklart førstevalg foran Toyotaen. Den er mer sportslig, ser MYE bedre ut og den kommer ut som nr. 1 på driftssikkerhet i de fleste norske tester.

• 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet
Når må rusten klages inn til forhandler for at man får utbedret gratis?

Vet ikke. Jeg gjorde det innenfor 5 år og da går det greit som reklamasjon. Vet ikke om rustgarantien dekker dette utover de 5 årene.

OT: Hvordan gikk det? Hva ble valget?

Skrevet

Jeg minner om at det er kun tillatt med bokmål og nynorsk på forumet for at flest mulig skal kunne ha glede av det. Det er ikke like lett å forstå dialekt for alle.

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...