Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen slår seg rett av.


Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar Acer Aspire 5613z, med Wondows vista 32 bit. Er 2gb ram dual core. Er ganske nye, ikke mer en 6 måneder gammel.

 

Problemet er at når jeg har spilt litt, kommer det en massiv lagg og så slår den seg bare av..og når jeg starter PCen på ny slår den seg bare av igjen..har skjedd et par ganger før for noen uker siden.

Endret av sunde1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en bærbar Acer Aspire 5613z, med Wondows vista 32 bit. Er 2gb ram dual core. Er ganske nye, ikke mer en 6 måneder gammel.

 

Problemet er at når jeg har spilt litt, kommer det en massiv lagg og så slår den seg bare av..og når jeg starter PCen på ny slår den seg bare av igjen..har skjedd et par ganger før for noen uker siden.

 

Tror kanskje den blir for varm, last ned core temp og sjekk tempratur. Er den over 75 etter litt spilling vil jeg tro den har samlet til seg støv. du kan og prøve å ta ut batteri siden det utvikler endel varme. kanskje legge noe under maskinen så den i står med hele flaten i bordet.

Lenke til kommentar

Dette er ganske sannsynlig et temperatur problem. Om dette først har begynt nylig, så ville jeg fått renblåst maskinen for støv og annen dritt. Det er også viktig å passe på at maskinen står på hardt glatt underlag så det blir luft under den, og at ingenting sperrer ventilasjonshull.

 

Du kan vurdere å anskaffe en notebook kjøler, men det skal ikke være nødvendig.

 

Edit: Jeg ser dette er en maskin med integrert grafikk fra intel, noe som i seg selv ikke er spesielt egnet til spill.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...