Gå til innhold

Hvilket webhotel for RoR skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Holder på å lage en hjemmeside for et musikkorps (inneholder en standard blogg for nyheter, et bildegalleri og kalender). Skriver det i Ruby on Rails, og nærmer meg release. Men er det noen som har noen tips til hvilket webhotel som er vert å satse på. Ønsker ikke betale mer enn et par hundrelapper i året.

 

Har sett litt på http://www.hostingrails.com/. Er ikke et norsk firma, men prisene virker jo rimelige (og dollarkursen er jo latterlig lav i disse tider). Noen som har et bedre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du søker litt rundt vil du finne masse blandet informasjon om Dreamhost og Ruby. Bl.a. har de selv nettopp kranglet seg ut med Rails-folket etter å ha sagt at de kanskje burde ha gjort mer for at Rails skulle kjøre greit på delte servere...

 

Men la deg ikke skremme av det - mange bruker Dreamhost til Rails, så det er fult mulig. Selv har jeg satt opp ett par rails-applikasjoner hos Dreamhost og det har jo gått bra, men det er sider som ingen bruker... Mulig ting blir litt værre når sidene blir besøkt...

 

Det kan være en idé å se seg om etter leverandører som gir deg Mongrel, men da blir det ofte noe dyrere.

 

-Vegar

Lenke til kommentar
Slicehost er ikke et webhotell... Det er en VPS-leverandør... Og en ganske dyr sådan.

 

Du kan sjekke Dreamhost.com. De hoster Rails. Og mye annet rart. Ikke er de spesiellt dyre heller. Du må ha et litt dyrere webhotell for Rails ofte, da det er litt mer pes å drifte Rails-hoteller slik jeg har forstått :)

 

-C-

Slicehost tilbyr VPS-hosting, og om det ikke er et webhotel så er det et populært alternativ for å hoste Rails. Og jeg vil absolutt ikke kalle det spesielt dyrt med en hundrelapp i måneden når du har mulighet til å kjøre en del Mongrel-instancer + Apache :)

Lenke til kommentar

Takk for gode svar. Har tatt sjansen på hostingrails.com, og får se hvordan det går. Skal etter planen ha nettsiden oppe å gå om noen uker (har endel programmering igjen). Valgte shared hosting (ikke mongrel), men siden kommer nok ikke til å få så ekstremt mye trafikk uansett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kan anbefale www.subsys.no på det varmeste. Støtte mye spennende på nett, som django, rails og php 5.2.5. Uendelig antall databaser, support langt over alle forventning og alt til en overkommelig pris.

 

Jeg må si meg enig der. Vi er to stykker som laget hjemmeside i RoR, og subsys.no er virkelig å anbefale. Som nevnt er det heller ikke noe videre dyrt.

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dem støtter hvertfall Mongrel og Merb :)

Hei!

 

Ja, det er støtte for Merb.

 

Prisen er 420,- pluss mva pr. år for det minste webhotellet, men du må

ha Pro for å kunne kjøre Merb. Det skyldes at du må få tildelt unike

portnummer på serveren for å kunne starte opp en Mongrel-server.

Endret av Einar
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...