Gå til innhold

Merkelig feilmelding helt uten videre, hjelp :s

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

En side jeg har lagd før, var på den i stad...funka fint. Nå, ca 1 time seinere, går jeg inn på den samme siden og ser

"error : Can't create/write to file '/tmp/#sql_c72_0.MYI' (Errcode: 122)"

Hva skal det bety? (altså, jeg skjønner jo at den ikke kan skrive til /tmp/#sql_c72_9.MYI

Det som er, er at den bare henter ut fra database der, tar ikke inn

Forslag på åssen jeg kan fikse det? Takker

Edit:

Dere trenger vel ikke kode på det?? For den koden jeg har brukt der er ikke helt god, er en stund siden jeg skrev den...hehe

Endret av Anders Moen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

CHMOD filen til 777 og sjekk om det fungerer. Skal den bare hente ut informasjon kan du sikkert bruke en annen CHMOD men 777 åpner for alt og fungerer dermed fint til feilsøking.

Skrevet (endret)
CHMOD filen til 777 og sjekk om det fungerer. Skal den bare hente ut informasjon kan du sikkert bruke en annen CHMOD men 777 åpner for alt og fungerer dermed fint til feilsøking.

:nei: Jeg blir ærligtalt svært oppgitt over slike ting som det her. Chmod er IKKE noe man skal bruke til feilsøking. I dette tilfellet har man en error kode. Hva med å finne ut hva den tilsier i stedet for å drive vill gjetting? 122 betyr forøvrig "Disk quota exceeded". Mao. er det høyst sannsynligvis dårlig med plass i /tmp eller det er begrensninger på brukeren.

Red.: En liten hendig sak i denne sammenhengen er at man kan kjøre 'perror [error kode]' og få ut noe litt mer beskrivende.

Endret av Ernie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...