Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skumle erfaringer med Zolpidem.


Anbefalte innlegg

Medisiner vil jo ikke hjelpe deg med ditt problem uansett. Det vil bare forverre det og forlenge det. Du har ikke vurdert å heller få litt psykologisk hjelp av noe slag i stedet for å proppe deg full med medisiner? Det finnes uttallige metoder på dårlig psyke og søvnproblemer som ikke innebærer bruk av medisiner.

 

Leger har jo generelt dårlig peiling på psyiske problemer uansett, så er jo ikke rart hun kanskje "feilmedisinerer" deg litt. Dessuten er døden absolutt verste ufall. Det skal ganske mye til å ta en overdose så sant man ikke er i fryktelig dårlig stand fysisk.

Jeg går i behandling ved siden av, så det er ingenting å tenke på. Legen og psyk samarbeider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det står i felleskatalogen at Zolpidem ikke skal blandes med antidepressiva.

 

Det står ikke at disse medikamentene ikke skal kombineres, det står at i enkelte tilfeller kan det forsterke virkningen av zolpidem hvis man går på visse antidepressiva. Det er som regel ikke noe problem å kombinere zolpidem med fontex. Dette er en helt vanlig kombinasjon av medikamenter.

Endret av mlan
Lenke til kommentar

Aidskake, om jeg husker riktig skal det stå på papiret inni Zolpidem pakken at man ikke skal ta over 15mg, siden du tok 2 tabletter, har du tatt 20mg. Til voksne holder det med 10mg og for barn og eldre 5mg.

 

En annen ting du gjorde feil var å ta Zolpidem mens du var våken og borte fra senga, virkningen kommer raskt når den først kommer og ligger du ikke i senga da, vil du bli rusa i stedet for å sovne.

 

Om legen din ikke forklarte dette, så må du bytte fastlege.

Lenke til kommentar
Aidskake, om jeg husker riktig skal det stå på papiret inni Zolpidem pakken at man ikke skal ta over 15mg, siden du tok 2 tabletter, har du tatt 20mg. Til voksne holder det med 10mg og for barn og eldre 5mg.

..

Om legen din ikke forklarte dette, så må du bytte fastlege.

Tok 2x5mg.

 

Skal bytte ja. Hun sa omtrent ingenting. Bare gav meg det som det skulle være sukkertøy. :ermm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Haha. Vissst faen har jeg skumle erfaringer med zolpidem. F.eks. i helgen nå skulle jeg ta en for å sove ellerno, endte med at et brett på 10 ble fortært. Tror aldri jeg har vært så borte noengang. Mista totalt alle hemninger, alt var som om jeg drømte. (Har masse logger med faenskap fra IRC o.l.) Skal sies at mesteparten av zolpidemen kom opp igjen ganske fort, hvis dere skjønner. Går på antidepressiver jeg også, så zolpidem er sikkert ikke det beste for meg.

 

Tror jeg trygt skal be om noe annet. Apodorm f.eks. høres langt tryggere ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...