Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Boikott Telenor !!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pingo68 - Slapp av, du skjønner tydeligvis like mye som du skriver (Heller lite) Å klippe ut ting du ikke skjønner og paste på nytt å kalle folk fjortis og domme hører ihvertfall ikke hjemme her, så du er ikke ett hakk bedre selv! - Sorry moderator, gjorde vist jobben din :p -

 

De som protesterer på at Telenor ikke er for jævlige, egoistiske, arrogante og gir ræva kundeservice, er ikke vel bevart og bør oppsøke "øre, nese, hals og hjerne doc" i morgen klokka 05.00

 

"Det som går høyt opp ramler hardt ned" Burn!

 

:lol:

 

Say no more, say no more :p Kankskje du kan forklare meg ordet domme? Dum, dummere eller dummest har jeg hørt om :lol:

Lenke til kommentar
Vel, du er fri til å mene hva du vil. Tror ikke du har så mange meningsfeller i denne saken, bortsett fra Telenor selvfølgelig, og den sittende regjering. PÅ samme måte,er vi forbrukere fri til å mene hva vi vil om Telenor.

 

Selvfølgelig har alle rett til å si sin mening. Synes bare du burde lese hva jeg har skrevet før du kritiserer meg på noen som helst måte. Tror du at jeg støtter Telenor i dette? Jeg er bare realistisk. Hjelper ikke å spy ut masse fy-ord, får ikke lavere priser av sånt.

Lenke til kommentar
Telenor er et drittselskap,det eneste de tenker på er "å tjene mest mulig penger".Hvorfor kunne de ikke la Teletopia selge billige sms ? Nei på grunn av at ikke Telenor klarte ikke å konkurere. :x

Telenor er et aksjeselskap, som selvfølgelig har som mål å tjene mest mulig penger. For å klare dette er de også avhenginge av mange fornøyde kunder.

Hvorfor kan ikke Teletopia starte som virtuell operatør slik som Sense, Chess osv istedenfor å bare skulle snylte på kundene til Telenor? F.eks. så har jo Chess SMS til 48 øre, og de leier jo nettet til Telenor.

Forøvrig så hadde Teletopia inntekter på 72 millioner kroner i 2000 ifølge nettsidene deres, de har ikke brydd seg med å levere regnskap etter dette, men vi kan vel regne med at omsetningen er betydelig høyere i 2001 og 2002. Noe å tenke på for de som vurderer å donere en hundrings til Teletopia?

Lenke til kommentar
Telenor er et drittselskap,det eneste de tenker på er "å tjene mest mulig penger".Hvorfor kunne de ikke la Teletopia selge billige sms ? Nei på grunn av at ikke Telenor klarte ikke å konkurere. :x

Telenor er et aksjeselskap, som selvfølgelig har som mål å tjene mest mulig penger. For å klare dette er de også avhenginge av mange fornøyde kunder.

Hvorfor kan ikke Teletopia starte som virtuell operatør slik som Sense, Chess osv istedenfor å bare skulle snylte på kundene til Telenor? F.eks. så har jo Chess SMS til 48 øre, og de leier jo nettet til Telenor.

Forøvrig så hadde Teletopia inntekter på 72 millioner kroner i 2000 ifølge nettsidene deres, de har ikke brydd seg med å levere regnskap etter dette, men vi kan vel regne med at omsetningen er betydelig høyere i 2001 og 2002. Noe å tenke på for de som vurderer å donere en hundrings til Teletopia?

 

telenor ødelegger for alle på alle måter, syns nå jeg, og dere som sier finn en annen levrandør, finnes ikke mange alternativer som ikke tar en tur innom telenor.

 

Snylte på telenors kunder, de sitter å ruger på et landsdekkende nett som de tar seg sikkelig godt betalt for hvis noen mener det er å snylte å sette ned prisen litt så må man våkne opp litt her, men det er jo ikke bare sms dette gjelder....

 

jaja, det med hundringsen må jo bli opp til hver og en 8) , men seriøst, når de blir "kasta" ut av nettet på den måten hvor telenor har bokstavelig talt gått suttrende til den gjengen med idioter som styrer landet og forlangt å få viljen sin, KVAMLT! :grumpy:

Lenke til kommentar
Pingo68 - Slapp av, du skjønner tydeligvis like mye som du skriver (Heller lite) Å klippe ut ting du ikke skjønner og paste på nytt å kalle folk fjortis og domme hører ihvertfall ikke hjemme her, så du er ikke ett hakk bedre selv! - Sorry moderator, gjorde vist jobben din :p -  

 

De som protesterer på at Telenor ikke er for jævlige, egoistiske, arrogante og gir ræva kundeservice, er ikke vel bevart og bør oppsøke "øre, nese, hals og hjerne doc" i morgen klokka 05.00

 

"Det som går høyt opp ramler hardt ned" Burn!

 

:lol:

 

Say no more, say no more :p Kankskje du kan forklare meg ordet domme? Dum, dummere eller dummest har jeg hørt om :lol:

 

Dum dum dum dum dum dum dum da for H€lvete! - GET A GRIP, fjott (Er du lærer eller? Normale folk er ikke ute etter skrivefeil her) Hørt om DIALEKT???

Lenke til kommentar

Har da dialekt selv, men klarer å skrive norsk for det :lol: Og ja, jeg har helt sikkert mine skrivefeil jeg også. Voksen nok til å innrømme det.

 

Etter å ha lest svarene dine i denne tråden, så synes jeg at du skal lære deg litt folkeskikk. Det er faktisk mulig å argumentere uten å komme med sånt svineri som det du og dine likesinnede kommer med.

 

Et poeng du rett og slett ikke forstår, er det faktum at jeg og helt sikkert flere med meg, er lei av sytetråder a la Telenor. Hvor mange tråder finnes det ikke om akkurat det? Og ja, jeg lar meg provosere når jeg ser innlegg med skjulte antydninger som Christer Petterson, Bin Laden og sprenging av ditt og datt :grumpy:

 

Når du en gang blir voksen nok til å forlate mors rede for å stå på egne ben, da vil vel muligens du også forstå hvordan "real-life" er. Inntil da gleder jeg meg rett og slett over det faktum at du lar deg provosere av mitt første innlegg. Jeg traff åpenbart et ømt punkt.

 

Venter i spenning på ditt neste utspill.

 

Ps: Øre-, nese- og halsavdelingen har intet med hjernekapasiteten til folk å gjøre. Nok en ting du ikke har skjønt. Kom dette som noe sjokk? Nei.

 

En bønn til moderator: Det er på tide at dere tar tak i dette forumet. Forumet har i lang, lang tid, vært en glede for mitt vedkommende. Selv lenge før jeg ble medlem av dette forumet. Mye har jeg lært, mangt et tips har jeg fått, endog svar på mine hardwarebaserte problemer. Men jeg liker ikke utviklingen, hva språkbruk og hets angår. La dette være et forum for datainteresserte mennesker.

Lenke til kommentar

jaja, det med hundringsen må jo bli opp til hver og en 8) , men seriøst, når de blir "kasta" ut av nettet på den måten hvor telenor har bokstavelig talt gått suttrende til den gjengen med idioter som styrer landet og forlangt å få viljen sin, KVAMLT! :grumpy:

 

Svjv hadde Telenor anket og denne var ikke ferdigbehandlet så hvorfor ventet ikke Teletopia med og sette opp tjenesten til anken var ferdigbehandlet?

Det kan godt hende at Telenor ikke får medhold og da kan de jo ikke hindre Teletopia i og selge disse tjenestene, jeg synes det er Teletopia som har tabbet seg ut med og tilby noe som de ikke visste om de fikk fortsette med.

Lenke til kommentar

 

Snylte på telenors kunder, de sitter å ruger på et landsdekkende nett som de tar seg sikkelig godt betalt for hvis noen mener det er å snylte å sette ned prisen litt så må man våkne opp litt her, men det er jo ikke bare sms dette gjelder....

 

Tja, Netcom har også et landsdekkende nett på mobil så da kan jo de som ønsker og tilby grisebillige mobiltjenester leie seg inn der....

Drifte mobilnett i norge er ekstremt dyrt, jeg ser tullinger i slike debatter sammenligner Norge med Danmark, de kan tydelig vis ikke ha sett et kart.

Det TN og NC ikke liker er jo at andre selger på deres hardware uten at de betaler nok i leie for og dekke kostnadene.

Telenor har fått diktert sine SMS-priser til 30øre pr melding og dette er de ikke enige i og de har anket.

Lenke til kommentar
Telenor var jo tidlige statens televerk, Telenor har med andre ord hele tiden hatt linjer nedlagt på "gullfat" mens andre opperatører er blitt nødt til å leie av telenor, og ja, hvem tjener på det? Telenor! Hadde det vært opp til meg så hadde linjene skulle blitt statens eiendom så fort statens televerk ble nedlagt! ikke telenors, så kunne staten tildelt linjer rettferdig!

 

Ja, og politikerne hadde nok laget AS linjeutleie med klare rettningslinjer om at de skal tjene mest mulig, er det ikke grenseløst naivt og tro at et annet monopol hadde blitt så mye bedre?

Og GSM-nettet er da ikke bygget opp under et monopol så jeg begriper ikke at dette er noe tema.

At TN brukte inntektene fra NMT til og sponse sin GSM-utbygging var sikkert et problem for Netcom i de dager men nokså uinteresant i dag.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Jeg prøvde meg som kunde hos Netcom like etter et GSM nettet åpnet, før det var jeg NMT kunde fra NMT 900 nettet åpnet. Jeg ventet i lengsel på et privat selskap og ble selvfølgelig kunde hos Netcom. Dette varte desverre ikke lenge. Brudd på samtale og elendig dekning gjorde at jeg ruslet tilbake til TN og er fremdeles mobilkunde der, og forsåvidt godt fornøyd, og da særlig godt fornøyd med tjenestekvaliteten.

 

En periode gikk det en vits om at menn med lite hår på hodet hadde "Netcomsveis" :lol:

 

Jeg har begynt å jobbe i et firma som har avtale med et selskap som leier nett hos Netcom. Jeg var på reise i går med en kollega. Han var nærmest lut lei av brutte samtaler og forbindelser som dør ut. Han ble brutt i et utall samtaler, minst 4-5 ganger på turen i går, som gikk fra Oslo til Skien langs E18 og retur. Jeg derimot som TN kunde opplever brudd svært sjelden, og da gjerne når jeg ringer til NC´s nett.

 

Hva kommer dette av? Er det nettet til NC som er dårlig utbygget eller er underdimensjonert? Eller er det noen andre som som stikker småkjepper i hjulene.

 

Synspunkter eller erfaringer på dette?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting. Jeg prøvde meg som kunde hos Netcom like etter et GSM nettet åpnet, før det var jeg NMT kunde fra NMT 900 nettet åpnet. Jeg ventet i lengsel på et privat selskap og ble selvfølgelig kunde hos Netcom. Dette varte desverre ikke lenge. Brudd på samtale og elendig dekning gjorde at jeg ruslet tilbake til TN og er fremdeles mobilkunde der, og forsåvidt godt fornøyd, og da særlig godt fornøyd med tjenestekvaliteten.

 

En periode gikk det en vits om at menn med lite hår på hodet hadde "Netcomsveis"  :lol:  

 

Jeg har begynt å jobbe i et firma som har avtale med et selskap som leier nett hos Netcom. Jeg var på reise i går med en kollega. Han var nærmest lut lei av brutte samtaler og forbindelser som dør ut. Han ble brutt i et utall samtaler, minst 4-5 ganger på turen i går, som gikk fra Oslo til Skien langs E18 og retur. Jeg derimot som TN kunde opplever brudd svært sjelden, og da gjerne når jeg ringer til NC´s nett.

 

Hva kommer dette av? Er det nettet til NC som er dårlig utbygget eller er underdimensjonert? Eller er det noen andre som som stikker småkjepper i hjulene.

 

Synspunkter eller erfaringer på dette?

 

 

Det er nok ikke noe feil hos netcom tror jeg, har aldri hatt problemer, heller ikke de jeg kjenner som bruker tlf. mye og reiser mye rundt. Nettet kan jo ha vært dårlig til tider for deg, men man kan jo ha vært uheldig.

 

 

selv om dette ble en diskusjon om mer sms enn internett, så er det fordi det er jo hele telenor som et selskap som presser seg fram på en arrogant måte og motarbeider konkuranse på flere områder

Lenke til kommentar

Pingo68 - Du gir deg ikke, men å sitte å syte klarer du godt selv nå, som jeg sa du er fa*n ikke no bedre enn meg her på forumet, er du fornuftig og så voksen som du påstår så holder du kjeft nå. - Er det no mere du vil så ta det på privat message! :grumpy:

 

Lite seriøst med hele Telenor så hvorfor prøve å dra det ut lengre, de får nok ijenn før eller senere og da så det virkelig ruller hoder. De har ikke skjønnt at det er kundenes krav og etterspørsel de skal fylle og ikke sin egen konto som skal fylles til innskudds telleverket ikke går lengre.

 

Norge trenger et alternativt nett til hvis Telenor fortsetter som dette.

Lenke til kommentar
Pingo68 - Du gir deg ikke, men å sitte å syte klarer du godt selv nå, som jeg sa du er fa*n ikke no bedre enn meg her på forumet, er du fornuftig og så voksen som du påstår så holder du kjeft nå. - Er  det no mere du vil så ta det på privat message! :grumpy:  

 

Lite seriøst med hele Telenor så hvorfor prøve å dra det ut lengre, de får nok ijenn før eller senere og da så det virkelig ruller hoder. De har ikke skjønnt at det er kundenes krav og etterspørsel de skal fylle og ikke sin egen konto som skal fylles til innskudds telleverket ikke går lengre.

 

Norge trenger et alternativt nett til hvis Telenor fortsetter som dette.

Ganske utrolig at det går at å sette sammen så mange bokstaver til noe som ikke gir mening i det hele tatt.

P.S. Når det gjelder GSM-nettet som vel er det som er hovedtemaet her, så finnes det et alternativt nett. Hørt om NetCom?

Lenke til kommentar

Selv om det faktisk var nok tak i folk til at de boikottet Telenor istedet for bare sitte å syte over kommunist-bla-bla-bla, så hadde ikke resultatet vært at Telenor ville gått konkurs, og vi ville ha mistet all kommunikasjon i landet, MEN faktisk at de måtte ha blitt kunde-orienterte, og faktisk lagt sine hovne "jeg-jobber-i-en-gigantisk-bedrift-hvor-jeg-ikke-trenger-å-bry-meg-fordi-vi-har-monopol" holdninger til side.

Lenke til kommentar

President er du kranglete? Vil du no så skriv privat da din luring. Lei av å sitte og krangle på posting, det har ingen no interesse av å lese.

PS. HW signaturen din er uvesentlig i denne sammenheng...

 

Netcom :lol: ok de er litt bedre enn Telenor bare fordi de ikke har no med Telenor å gjøre, men jeg mener et teleselskap som funker og har normale priser, dekker etterspørsel, tåler konkuranse og som ikke driver monopol med politikere i ryggen...Mobilselskaper er det da nokk av og enten leier de Telenor eller Netcom nett, det vet da alle.

 

Telenor innfører alt mulig crap, de bestemte nermest alene sms pris på 1 kr fra dag 1, men andre teleselskap har i det minste klart å bøye seg godt under det, men da vipper telenor dem av pinnen. Nå setter telenor ned sms pris for så å innføre sms kviterings avgift (smooth move).

-Når det gjelder internett så kom de med den idiotiske nedlastnings mengde begrensninga hvor du får redusert speed og må kjøpe mere download mengde. Utbygginga og ADSL teknologien er latterlig, det ligger jo på museum i andre land...Med så mange millioner/milliarder i overskudd kunne de godt bygge ut og levere no bedre...men de bruker heller noen millioner på å "friske opp" telenor bygget med "kunst" som ikke er no særlig å se på og som ikke går ann å se høyt oppunder taket.

 

Vil ikke kalle Telenor kundevennlig, de kan gjøre det både billigere og bedre om DE vil :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...