Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.COM filer er progreammer uten header, med en maks størrelse på 64k (vanligvis) og som starter med instruksjonen "org 100h"

Du kan se på den med en disassembler.

Dette er garantert et virus.

Endret av GeirGrusom
Skrevet

Men det jeg ikke helt forstår er hvorfor noen sender deg en .com fil, siden disse ikke kan gjøre noen veldig stor skade... vel, de kan overskrive .exe filer og legge inn viruskode der, men en .com fil kan ikke direkte volde så stor skade, på grunn av at de mangler import table og lignende.

Men som sagt kan dette være et ekte virus.

Søk på navnet på fila på google, så finner du sikkert ut hva det er for noe.

Skrevet

Spurte jeg etter et google-søk? Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg spurte etter en disassembler.

Men det jeg ikke helt forstår er hvorfor noen sender deg en .com fil, siden disse ikke kan gjøre noen veldig stor skade... vel, de kan overskrive .exe filer og legge inn viruskode der, men en .com fil kan ikke direkte volde så stor skade, på grunn av at de mangler import table og lignende.

Men som sagt kan dette være et ekte virus.

Søk på navnet på fila på google, så finner du sikkert ut hva det er for noe.

Fant ingenting på nett. Fila er "maskert" som photobucket(masse tall).jpg.com. :wee:

Skrevet (endret)

Jøss så gretne vi var da. :wee:

Falt deg ikke inn at jeg kanskje ikke har peiling på disassembling og vet dermed ikke hva jeg skal velge? Og som jeg allerede har sagt så sitter jeg på Ubuntu.

Endret av Xecuter88
Skrevet

Hvor mye assembly kan du? hva vet du om minneadresser? hvis svaret er ingenting, hjelper ikke en disassembler deg allikevel.

Søk heller på programmet, Norton har sikkert en artikkel om viruset.

Skrevet

Nei, com filer er ikke scriptet, de er skrevet i C, eller mer sannsynlig, Assembly.

Når et C program er kompilert, er det blitt maskinkode. Maskinkode kan gjøres om til assembly, men alle variabelnavn, kommentarer og labels forsvinner, noe som gjør at det er fryktelig vanskelig å se hva koden gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...