Xecuter Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Er det mulig å åpne og se hva som står i ei com-fil? Fikk spam på msn og vil se hva det er.
GeirGrusom Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 (endret) .COM filer er progreammer uten header, med en maks størrelse på 64k (vanligvis) og som starter med instruksjonen "org 100h" Du kan se på den med en disassembler. Dette er garantert et virus. Endret 11. januar 2008 av GeirGrusom
Xecuter Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Skrevet 11. januar 2008 Ja vet det er virus, sitter på Ubuntu så den biter ikke. Derfor tenke jeg at jeg ville se. Hvor kan jeg få tak i en disassembler?
j000rn Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Her for eksempel: http://www.google.no/search?q=disassembler
GeirGrusom Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Men det jeg ikke helt forstår er hvorfor noen sender deg en .com fil, siden disse ikke kan gjøre noen veldig stor skade... vel, de kan overskrive .exe filer og legge inn viruskode der, men en .com fil kan ikke direkte volde så stor skade, på grunn av at de mangler import table og lignende. Men som sagt kan dette være et ekte virus. Søk på navnet på fila på google, så finner du sikkert ut hva det er for noe.
Xecuter Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Skrevet 11. januar 2008 Her for eksempel:http://www.google.no/search?q=disassembler Spurte jeg etter et google-søk? Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg spurte etter en disassembler. Men det jeg ikke helt forstår er hvorfor noen sender deg en .com fil, siden disse ikke kan gjøre noen veldig stor skade... vel, de kan overskrive .exe filer og legge inn viruskode der, men en .com fil kan ikke direkte volde så stor skade, på grunn av at de mangler import table og lignende.Men som sagt kan dette være et ekte virus. Søk på navnet på fila på google, så finner du sikkert ut hva det er for noe. Fant ingenting på nett. Fila er "maskert" som photobucket(masse tall).jpg.com.
j000rn Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Her for eksempel:http://www.google.no/search?q=disassembler Spurte jeg etter et google-søk? Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg spurte etter en disassembler. Skal jeg brenne en på CD og komme hjem til deg mener du? Jeg tror nok du klarer å laste ned en av dem du får opp hvis du trykker på linken.... eller kanskje ikke, siden det å søke i første omgang var for vanskelig. Denne linken er også bra
Xecuter Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Skrevet 11. januar 2008 (endret) Jøss så gretne vi var da. Falt deg ikke inn at jeg kanskje ikke har peiling på disassembling og vet dermed ikke hva jeg skal velge? Og som jeg allerede har sagt så sitter jeg på Ubuntu. Endret 11. januar 2008 av Xecuter88
GeirGrusom Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Hvor mye assembly kan du? hva vet du om minneadresser? hvis svaret er ingenting, hjelper ikke en disassembler deg allikevel. Søk heller på programmet, Norton har sikkert en artikkel om viruset.
Xecuter Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Skrevet 11. januar 2008 Ah trudde det kom tilbake til utgangsskriptet. Fant ingenting på nett.
GeirGrusom Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Nei, com filer er ikke scriptet, de er skrevet i C, eller mer sannsynlig, Assembly. Når et C program er kompilert, er det blitt maskinkode. Maskinkode kan gjøres om til assembly, men alle variabelnavn, kommentarer og labels forsvinner, noe som gjør at det er fryktelig vanskelig å se hva koden gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå