Gå til innhold

Hvordan få SATA2 disk til å funke?

Johnx

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ifra før en IDE disk og en SATA disk. Kjøpte denne disken og lurer på hvordan jeg kan installere denne.

Hovedkortet mitt støtter vel ikke SATA2, men kan den ikke brukes med vanlig SATA ytelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
joda, sata 2 og 3 er bare om hovedkortet støtter overføringshastigheten. sata 2 disk på sata 1 kontroller gir sata 1 fart.

Nå har jeg tilgode å dagens harddisker utnytte sata1 fullt ut så noen hastighetsproblemer får han nok ikke

Skrevet
Problemet er at pcen ikke finner disken, og det følger ikke med noen jumpers slik som det er på min gamle IDE.

Er det windows-installen som ikke finner disken eller er den fraværende under "Disk Managment"?

Sjekket om disken registreres i biosen?

Skrevet
den må sikkert bare initsieres

initsieres?

Trykker også på F6 under installasjon, og har en floppy med SATA drivere lastet ned fra MSI sine hjemmesider.

Skrevet

har du sjekket tilkoblingene?

noen sata hardisker har mulighet for både sata og molex kontakt for strømforsyning. det må for all del ikke kobles til sammtidig, kun en av gangen, hvis ikke funker det ikke og du risikerer å ødelegge disken, jeg gjorde selv det engang, disken fungerte ikke, men etter å ha fjernet en funket den heldigvis :)

Skrevet

Har du sata kontakter i 2 forskjellige farger? Prøv i tilfelle å bytt.

(Fargene indikerer hvilken kontroller den er tildelt)

Skrevet

Den andre SATA disken virker så kontrolleren er påslått. Begge kontaktene mine er sorte - har også prøvd de kablene som er kobelet på den SATA1 disken som virker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...