Gå til innhold

Trådløst internett funker og funker ikke


Anbefalte innlegg

Kjøpte en stasjonær datamaskin for 3-4 måneder siden, var ikke tråløst kort i denne, så kjøpte et Jensen trådløstkort fra Expert tror jeg og satt i. Ikke billigversjonen, men en til 5-600kr (sikkert ikke noe å si dog).

 

Koblet opp til trødlåst nettverk og alt funket fint..., i ca 3 måneder. Da kom den plutselig ikke inn på flere internett sider.

Har også to laptoper og den ene hadde små problemer samme dag (veldig lite), men har etter det funket helt fint. Både med og uten kabel. Altså:

 

Laptop 1 og 2 er på nett og alt funker.

Ruter (Gigabyte) funker også helt fint.

Koble opp på nett på den stasjonære funker alltid.

 

Men, bare noen få internettsider funker. Eneste jeg i farta husker som alltid funker er sport.yahoo.com - ALLTID. vg.no etc funker altså sjelden, men det kan skje (lenge siden nå).

 

Hva er galt? Regner med at det ikke er DNS problemer siden ruter og andre maskiner på nett fungerer perfekt.

Eneste jeg sitter igjen med er at det er noe galt med innstilling på PC som har skjedd uten at jeg har fått det med meg. Eller at det er noe galt med det trådløse kortet.

 

Any help????

 

 

TAKK TAKK TAKK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke en som har en eneste ting å si om det?!?

 

Hvordan Jensen kort er det du har ?

Fungerer det like dårlig om du skrur av de to andre pcene ?

Har du prøvd å endre kanal på ruteren ?

 

Vennlig hilsen

Tor

Datatekniker - JensenScandinavia AS

 

HVILKET Jensen kort!!

 

Vennlig hilsen

Terje

IT-ansvarlig

 

OnT: Ellers bør du sjekke det Tor er inne på :)

Lenke til kommentar

Den heter Jensen Air:Link 83300

Utility Version: 1.3.2.1

 

Har prøvd mens alle PC'ene er slått av også ja, ingen bedring.

Mens nå funker ingen web-sider, MSN eller annet. Men koblet seg opp på nett/ruter.

Prøver å pinge internettsider, ingen respons.

 

Restartet modem og ruter, men null hjelp der heller.

Kan det være noen IP problemer? Vet det kan ta 24-timer før en IP fornyes, må PC eller ruter være av i 24 timer da?

 

Eneste portkonfigurasjonen jeg ser på ruteren heter Manage Port. Og den står nå på 80. Bilde av ruter konfigurasjon er lagt til.

post-97769-1200409080_thumb.jpg

Endret av BobCore
Lenke til kommentar

Sjekk via Start - Kjør - CMD og deretter IPCONFIG/ALL at alle maskiner står i samme IP range.

 

Hvis du ikke får svar når du pinger vg.no, funker det å pinge 193.69.165.21? I så fall kan det fremdeles være et DNS problem.

 

Hvilken ISP har du og hvordan er modem satt opp i forhold til router? Deler de begge ut IP adresser?

Lenke til kommentar

Hmmm.. Skjonner ingenting naa.

Kommer ikke paa nett paa min bruker, men lagde en til. Denne kommer paa nett (alt likt).

 

Kjorer IPconfig /all og faar opp vedlagt bilde. Dette er ikke normalt og jeg har aldri sett det slik for. Hva skjer... Faar ikke opp gateway DNS adr paa den stasjonere, saa vet ikke om det er likt jeg.

post-97769-1200937707_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Virker ikke som det er så mange som har noen ideer, men kan noen svare på hva de tror er feilen av disse:

- Problem mellom ruter og jensen airlink.

- Problem med Jensen airlink

- Problem med software (windows f.eks).

 

Greit å legge inn windows på nytt, greit å kjøpe nytt trådløst kort også greit å kjøpe ny ruter. Men ikke greit å bytte og styre uten at det hjelper :S

Lenke til kommentar
Virker ikke som det er så mange som har noen ideer, men kan noen svare på hva de tror er feilen av disse:

- Problem mellom ruter og jensen airlink.

- Problem med Jensen airlink

- Problem med software (windows f.eks).

 

Greit å legge inn windows på nytt, greit å kjøpe nytt trådløst kort også greit å kjøpe ny ruter. Men ikke greit å bytte og styre uten at det hjelper :S

 

Hei

 

Anbefaler at du først får sjekket om du får pinget ruteren.

 

1. Start Utility til 83300 kortet ditt ok dobbeltsjekk at du er tilkoblet din trådløse ruter.

2. Trykk deretter Start -> Kjør og skriv CMD + trykk Enter.

3. Skriv så ping xxx.xxx.xxx.xxx (ruterens ipadresse) og trykk enter.

Får du svar på denne (Svar fra xxx.xxx.xxx.xxx) så har pcen ihvertfall kontakt med ruteren.

 

Om du ikke får kontakt med ruteren eller det trådløse kortet (83300) ikke er tilkoblet ruteren så kan det være at det er noe feil med eventuellt krypteringen i ruteren.

En annen mulighet er at 83300 er defekt på en eller annen måte..for å sjekke dette er eneste måte å prøve det på en annen PC.

 

Skulle du fortsatt ikke komme noen vei kan du ta kontakt med oss på [email protected] så finner vi en løsning.

 

Vennlig hilsen

Tor

tekniker - JensenScandinavia AS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...