Gå til innhold

BRENTE PROSSESSOREN (tror jeg)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fjaslukt: Meg bekjent er dette forbeholdt AMDs prosessorer. Intels P4 har vel -fungerende- overopphetingsvern som sakker ned cpu'en hvis den blir HOT. Dette er blitt demonstrert av Tom's Hardware i det berømte lille klippet :) Thunderbirds tenker som regel "If I'm going down, I'm taking you with me!" også (hovedkortet, that poor little thingie) :wink:

Lenke til kommentar

Fjaslokt....Hvis temperaturen stiger til 300-500C på noen få sekunder så vil jeg gjerne ta patent på den CPU'en... Jeg kan bruke den som veldig effektiv oppvarming :) Mer realistisk blir det nok 100-200 grader til å begynne med, problemet er at ting er såpass smått i dagens CPU'er slik at silisiumskrystallen ødelegges ved for høy temperatur. Dessuten så vet jeg ikke hvor mye den organiske smørja som CPU'ene er bygget inn i tåler...sikkert ikke noe særlig mer enn 100C....

 

Cobos

Lenke til kommentar
Hadde en gammel Pentium 233 MHz liggende og skulle prøve og få den igang så jeg kunne bruke den til mp3 spilling om natta (ingen vifter=ingen støy). Jeg kobla til alt og startet PC en, kom inn i bios og endret innstillinger, boota windows og alt gikk greit. Så så jeg inn i kabinettet og, det var INGEN TING på CPUen! Ikke kjøleribbe eller noe! Helt bar overflate med litt kjølepasta på og det var alt. Fikk litt panikk og skrudde av PCen med en gang, satte på vifte og starta på nytt. Og det gikk, til min store lettelse. Men det var jo veldig gøy da, ingen kjølegjenstander og likavel funka den (Har ingen andre vifter i kabinettet, ingen i PSU heller).

 

Wow! Må være noe med 233Mhz Pentiumene. Har gjort akkurat det samme. Hadde en pc med 233 Mhz Pentium som jeg hadde fått omtrent gratis, så jeg tok sjansen på å fjerne både CPU- og PSU-viften. Det gikk helt fint, maskinen kjørte HELT lydløst ganske lenge uten å overopphetes. Det var veldig uvannt igrunn, håper de snart klarer å lage lydløse pc'er. Apple har jo klart å lage nesten lydløse Mac'er..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fjaslukt: Meg bekjent er dette forbeholdt AMDs prosessorer. Intels P4 har vel -fungerende- overopphetingsvern som sakker ned cpu'en hvis den blir HOT. Dette er blitt demonstrert av Tom's Hardware i det berømte lille klippet :) Thunderbirds tenker som regel "If I'm going down, I'm taking you with me!" også (hovedkortet, that poor little thingie) :wink:

 

hkr til amd som er av nyere dato har noen greier som skrur av maskinen om tempen blir for høy. på mit asus kort har de kalt det C.O.P. eller noe (cpu overheating protection)

Lenke til kommentar

Litt "Off Topic":

 

husker på skolen skulle vi være litt jævlige mot en som hadde data på skolen pga. speseal undervisning, han hadde en p2 800 mhz. vi skrudde opp maskinen og dro av cpu kjøleren. starte den opp boota inn i windows og satte på mp3. den klikka er par ganger så vi bestemte oss for å sette den på igjenn, uten kjøle paste bare metal mot metal og den funka faktisk etter på :lol:

 

Gikk i klasse med en som hadde en PC pga. spesialundervisning.

En bølle i klassen gjorde det samme som du sier. Det endte med at PC'en gikk i stykker. Han ble tatt og måtte betale 12 000,- i erstatning til hjelpemiddelsentralen. For han som brukte PC'en var det jo

samme f***, han fikk jo bare utdelt ny og enda bedre PC fra hjelpemiddelsentralen.

Så når du sier at dere var jævlige mot han, så må du nok tenke deg

litt om. De PC'ene er faktisk statens eiendom.

Hvis dere hadde ødelagt den PC'en hadde

dere faktisk gjort han/hun som brukte PC'en en

stor tjeneste spør du meg :lol::lol:

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Glemte nå igjen å sette på viften og kjøleribben på Pentiumen min (266 MHz), lot den stå på i flere timer med Windows 98 fordi jeg skulle ha strøm fra PSUen (turte ikke å bruke den på hovedmaskinen) til et prosjekt jeg holdt på med. Oppdaget det etter hvert, men dret i det fordi det egentlig ikke gjorde noe. Har nå kjørt den uten kjøleribbe eller vifte mange timer til sammen sikkert, og ingen ting skadelig har sjedd med den endå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...