Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forkjølet og syk til stadighet


SurfingElite

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Komme deg til legen

 

 

Du bør gå til legen hvis du har blitt syk så mye som du beskriver. Du kan ha en annen og mer alvorlig sykdom som svekker immunforsvaret.

Slike svar begynner å irritere meg kraftig.

 

Hvorfor eksistere en helseforum?

 

Fordi vi kan gi en mening, og ikke bare et "går til legen" svar.

Har dere/du ikke noe bedre å komme med, så hold dere unna med slik søppelsvar.

Jeg tro enhver person, som føles "syk nok", vet at han skal til en lege.

 

 

Nå har jeg gått i flere måneder der jeg er syk, blir frisk for å så bli syk igjen 1-2 uker senere. Dette skjer hele tiden og nå er jeg lei! Jeg får vondt hals, forkjølet og føler meg generelt slapp. Hva bør jeg gjøre? Komme meg på en kur? Noe jeg kan spise/drikke?

 

Takker på forhånd.

Det spørs om du har noe lignede problemer i familien, om du har HSV (herpes), revmatiskesykdommer, eller om du er aktivt.

Det ble anbefalt vitaminer, og med dette anbefaler jeg tillegg et aktiv liv + Gode klær.

 

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Du bør gå til legen hvis du har blitt syk så mye som du beskriver. Du kan ha en annen og mer alvorlig sykdom som svekker immunforsvaret.

Slike svar begynner å irritere meg kraftig.

 

Hvorfor eksistere en helseforum?

 

Fordi vi kan gi en mening, og ikke bare et "går til legen" svar.

Har dere/du ikke noe bedre å komme med, så hold dere unna med slik søppelsvar.

Jeg tro enhver person, som føles "syk nok", vet at han skal til en lege.

Det høres jo ikke ut som om denne personen vet å komme seg til lege. Han har i alle fall ikke nevnt det. Jeg kom med et godt råd ut fra det han sa. Sånn jeg ser det, når man er så mye syk som han beskriver, så er det ikke noe kjerringråd eller tips som kan hjelpe. Jeg går ut fra at vedkommende har normal hygiene som f.eks. å vaske hender ved toalettbesøk og før måltider, ikke stapper fingre i munnen etter å ha tatt på dørhåndtak ol. på offentlige steder. Da kan det hende at det er en dypereliggende og mer alvorlig sykdom som har svekket immunforsvaret, men dette blir jo umulig å vurdere for noen som sitter og leser på et forum uten medisinsk utdannelse. Derfor rådet jeg ham til å gå til lege da det er ganske alvorlig med svakt immunforsvar. Slik jeg ser det var heller ikke svaret mitt bare et "gå til legen"-svar da jeg begrunnet hvorfor jeg mente det.

Lenke til kommentar

Kjøp Meierienes Appelsin Jus. Var forkjøla 1 måned i strekk til mamma kjøpte to literskartonger. Tok hele ene kartongen og følte meg mye mye bedre to dager senere. Kjøper fortsatt jus og drikker omtrent en halv kartong pr. dag :)

Den uten fruktkjøtt er den beste (Men det er jo bare min mening)

 

-Pållert

Lenke til kommentar
Nå har jeg gått i flere måneder der jeg er syk, blir frisk for å så bli syk igjen 1-2 uker senere. Dette skjer hele tiden og nå er jeg lei! Jeg får vondt hals, forkjølet og føler meg generelt slapp. Hva bør jeg gjøre? Komme meg på en kur? Noe jeg kan spise/drikke?

 

Takker på forhånd.

 

Godt mulig du er allergisk mot ett eller annet.

 

I USA liker de f.eks. å ha tepper på alle rom. Disse samler masse støv og er helt umulig å få rene, så det kan hende det er noe slikt du reagerer på.Jeg reagerte ihvertfall på dette når jeg var i USA.

Lenke til kommentar

Okei.. Jeg kan jo komme opp med et ordentlig kjerringråd til deg - fra min mormor. Når jeg er syk, pleier jeg å lage noe som hun laget til sine barn - et skikkelig "heksebrygg" som tar knekken på det meste. Ikke godt å drikke, men.. med vondt skal man vondt fordrive... Dette er spesielt effektivt når du er forkjølet.

 

Kok opp litt vann, skjær opp noen biter hvitløk og ha det oppi vannet. Tilsett solbærsaft og saften fra en hel sitron. Dette skal du drikke på styrten - og du kommer nok til å brenne deg :p Drikk dette i et par dager, og du vil være i god form etter ikke så lang tid :)

 

---

 

Du bør også sjekke om du er allergisk mot noe, evt ta deg en tur til legen og få sjekket om det er noen som feiler deg.

Lenke til kommentar

Har nesten det samme tipset selv tOmma. Du varmer opp solbærsaft(kun dette) og drikker det. Det hjelper hos oss..

 

Hva det hjelper med å gå til lege? De/han/hun kan gi deg tabletter og slikt som kan hjelpe til å feks styrke immunsystemet. Fikk slike selv, nå er jeg tom og gidder ikke kjøpe mer.. :ermm:

 

Jeg fikk brennenesle-te og Chlorella tabletter.

Lenke til kommentar
Nå har jeg gått i flere måneder der jeg er syk, blir frisk for å så bli syk igjen 1-2 uker senere. Dette skjer hele tiden og nå er jeg lei! Jeg får vondt hals, forkjølet og føler meg generelt slapp. Hva bør jeg gjøre? Komme meg på en kur? Noe jeg kan spise/drikke?

 

Takker på forhånd.

 

Røyker/snuser/drikker du?

Lenke til kommentar
Problemet er ikke det å bli frisk igjen. Problemet er å holde seg frisk og ikke bli syk.

 

Men takk for tips uansett.

 

Nå som det er kaldt er det vel strengt tatt lurt å holde seg varm... Ikke lev som om det var sommer (sitat: min mor hver gang hun ser meg med t-skjorte om vinteren) - vær lur og bruk gensere og ullsokker. Det sparer deg for mye sykdomstull :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...