Gå til innhold

Innstalere xp pro med ekte nøkkel og nedlastet cd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil altså installere pro på en pc som har home, med en pro-nøkkel som er i bruk på en annen pro-pc? I så fall går nok det ganske dårlig hvis du må aktivere XP etter installasjonen (og det må du så lenge du ikke har en corporate-versjon). Dette pga. at hver nøkkel kan kun brukes på én PC om gangen (med mindre det er en multibrukerlisens).

Lenke til kommentar
hva om jeg reinnstalerer begge pcene og bytter på operativsystemene på de to pcene. Home blir pro, pro blir home. Da blir jo lisensene bare i bruk en om gangen. Ville det gått?

 

hvis en av disse lisensen er en OEM kan du bare glemme de hele ( OEM kan bare brukes på den pc den var installert på første gang ).

man kan bare flytter en fullverdige lisens ( forutsetter sletting på den pc den var på )

 

lykke til

Lenke til kommentar

Trur nok ikke jeg hadde tatt sjansen.

For det første bryter du vilkårene.

For det andre, hver gang man aktiverer en lisens, går man ut på nettet og det blir registrert i deres database.

Det varierer litt fra lisenstype hvor mange ganger man har lov å aktivere.

Studentlisensene mine har en begrensing på 1 aktivering på OS.

 

Personlig har jeg ikke så mye til overs for Home. det er faktisk noen markante forskjeller der.

 

f.eks grouppolicy?

Ikke en gang en lokal grouppolicy kan settes opp. kan over hode home meldes inn i et domene?

Siden grouppolicy er en mangelvare regner jeg med at det kan gå dårlig på noen områder.

ellers så var det noe med rettighetene i home. husker det var noe som var fjernet.

 

men for en vanlig hjemmebruker er sikkert alt jeg nevnt helt urelevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...