Gå til innhold

remote control av PC-er jeg ikke har nettverkstilgang til (men kan be kjøre kommandoer)


Anbefalte innlegg

Jeg har en liten case på gang..

Jeg skal få det til slik at jeg kan få opp skjermbilde fra en HEL DEL PC-er. Disse er bak diverse brannvegger osv, og er ikke mulig å nå fra utsiden (sånn i utgangspunktet).

 

Jeg har fått ordnet det slik at det ligger en schedule som bruker wget til å se om det ligger en batch-fil som skal kjøres på en spesiell web-adresse. Denne kjører 1 gang pr time. Så om det ligger en fil som heter %computername%.bat på en spesifikk webadresse så blir dette scriptet kjørt. Dvs at jeg kan kjøre kommandoer på disse PC-ene.

 

Planen er da å slippe å reise ut til de forskjellige PC-ene for å oppdatere programvare osv..

 

Det jeg ønsker er da:

Et remote control program som kan startes via command line (og installeres via command line) som "snakker" mot en sentral server. På denne måten kan jeg be programmet koble til den sentrale serveren slik at jeg kan nå denne PC-en og kjøre remote console av et eller annet slag mot den..

 

Finnes det noen programmer som IKKE koster mye (helst gratis) som kan installeres og startes med KUN script ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Hvis alle PC’ene dine er på nett heletiden men på innsiden av en brannmur, kan du bruke www.logmein.com. Dette programmet kjører på port 80 og kobler seg opp mot logmein sin server. Når du sitter en annen plass, kan du logge deg inn på www.logmein.com og der kan du fjernstyre alle PC’ene dine. Den enkleste versjonen er helt gratis og du kan ”linke” opp så mange PC’er du ønsker.

Lenke til kommentar
Hei,

Hvis alle PC’ene dine er på nett heletiden men på innsiden av en brannmur, kan du bruke www.logmein.com. Dette programmet kjører på port 80 og kobler seg opp mot logmein sin server. Når du sitter en annen plass, kan du logge deg inn på www.logmein.com og der kan du fjernstyre alle PC’ene dine. Den enkleste versjonen er helt gratis og du kan ”linke” opp så mange PC’er du ønsker.

 

Er klar over logmein.. men husk at det ikke sitter noen bak disse PC-ene. ALT må skje via kommandolinje frem til skjermbilde er tilgjengelig. Dette inkluderer installasjon. PC-ene er ikke lett tilgjengelige fysisk heller.

Lenke til kommentar

Til info så fungerte det med (ultra)vnc.

Server/admin kjører vncviewer -listen

 

klient kjører:

reg import c:\vnc\pass.reg (for å legge inn passord. kreves for å starte vnc)

c:\winvnc.exe -run

c:\winvnc.exe -connect "adresse til admin"

 

vnc må selvsagt kopieres over først og pakkes ut i c:\vnc

 

mvh

Lars Ove

Lenke til kommentar
Dameware NT Tools takler dette :-)

 

Jeg har sett på dette. Men det ser fremdeles ut som om noen må klikke på en knapp for å starte denne "reverse connection"'en.

 

Eller vet du om en måte å få til dette på?

 

vi bruker dameware på min jobb og det fungerer fint å få opp skjermbilde selv om det ikke sitter noen på den andre siden og klikker "ok". husker jeg ikke helt feil så kan du velge om den på den andre maskinen må godkjenne at du kobler deg opp eller ikke. vi har tatt bort den muligheten slik at vi kommer rett inn.

Lenke til kommentar
Dameware NT Tools takler dette :-)

 

Jeg har sett på dette. Men det ser fremdeles ut som om noen må klikke på en knapp for å starte denne "reverse connection"'en.

 

Eller vet du om en måte å få til dette på?

 

vi bruker dameware på min jobb og det fungerer fint å få opp skjermbilde selv om det ikke sitter noen på den andre siden og klikker "ok". husker jeg ikke helt feil så kan du velge om den på den andre maskinen må godkjenne at du kobler deg opp eller ikke. vi har tatt bort den muligheten slik at vi kommer rett inn.

 

Men jeg fant ut (tror jeg) at dette ikke kan startes fra kommandolinje. Husk at "vi" ikke har tilgang til PC/server via VPN også. Det er kun tilgang til å laste ut et script på en webserver som lastes ned og kjøres (om det ligger der) via en schedule.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...