poe Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Hvis ikke du trenger GPS og Wifi, så er KU990 et klart bedre valg. Bortsett fra at den har litt dårlig kamera da. Hmmm...dette stemmer absolutt ikke, da KU990 slo både SE K850i, N95 og Samsung G800 (av de nyeste) i en "blind test" like før nyttår. Tssk, tssk. Lyver du også nå? med mindre du snakker om en ANNEN "blind test" av de samme telefonene som også ble holdt like før nyttår? http://www.gsmarena.com/5_megapixel_faceoff-review-191p2.php Som du ser er det et overveldene flertall av følgende rangsjering... 1. plass: Nokia N95 8GB 2. plass: Samsung G600 3. plass: LG KU990 Viewty 4. plass: Sony Ericsson K850 Vi kan altså med sikkerhet si at N95 8GB har bedre kamera. Denne listen er helt verdiløs da den er skrevet av fanboys. Mobil.se har gjennomført en direkte sammenligningstest av 4 5mp kameratelefoner, og der ble SE K850i kåret til vinner. Du kan lese hele testen her: http://www.mobil.se/ArticlePages/200711/19..._MOB449.dbp.asp
Symbian_Pro Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Nøyaktig hva var det du ikke skjønte med BLIND test? Hvordan skal en Nokia fanboy vite at Cameraphone C = N95 8GB? Foresten er det litt av en påstand å mene at alle som besøker gsmarena er nokia fanboys. Jeg stoler heller på 500 tilfeldige besøkende i en blind test enn en gjeng med svensker som kårer søta bror mobilen til vinner. For å mene at K850i tar bedre bilder enn både KU990, N95 og G800 må man enten være blind, eller svensk (ingenting imot svensker selvsakt).
Cowboystrekk Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Poe her bommer du virkelig. Les f.eks denne testen: http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_k850...-review-162.php her vinner faktisk K850i på fotodelen med 1 poeng (studio, flash og hastighet\instillinger, mens N95 er bedre på resten), men om du skal ta med videodelen så vinner N95. Personlig greier jeg ikke helt å bestemme meg for hvem av tlfen jeg syness tar best bilder. Vil tro K850i og N82 er jevnbyrdige. K850i sine bilder får ofte litt blasse farger, noe som ofte er realistisk ift motiv, men som kan se litt kjedelig ut. N95 overdriver ofte litt og gir ting mer farge enn de har, noe som ser bedre ut, men som ikke er helt realistisk. Dette er imidlertid noe folk kan like og kan dermed bidra til at N95 sine bilder skårer høyere.
poe Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Poe her bommer du virkelig. Nåja. Bildene ligger nå ennå der, og ser man litt nøye på dem, er det vel ingen tvil om at her er det noe som ikke stemme. Og til vedkommende som mener mobil.se favoriserer, SE, så tar du feil. Oppfordrer deg til å lese noen tester der.
mobifil Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Ok, la oss nå bare glemme alt dette kamera fokuset og være enig om at begge de aktuelle telefonene har gode kameraer (til å være mobiltelefoner). Det som burde avgjøre valget ditt er om du trenger smart-telefon eller ikke. Dersom du trenger det så gå for N95. Symbian er et herlig OS som lar deg innstalere en mengde programmer som du finner både gratis og til salg på nettet. En annen ting er GPS mulighet, trenger du dette så gå for N95. Personlig mener jeg KU990 ser bedre ut, og touch skjermen er selvfølgelig lekker og egner seg bra til multimedia. Hvilken telefon man velger kommer ann på smak og behag
Cowboystrekk Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Poe her bommer du virkelig. Nåja. Bildene ligger nå ennå der, og ser man litt nøye på dem, er det vel ingen tvil om at her er det noe som ikke stemme. Og til vedkommende som mener mobil.se favoriserer, SE, så tar du feil. Oppfordrer deg til å lese noen tester der. Men om det er en blindtest, hvordan kan det da være feil? Isåfall må du jo mene at hele testen er fiktiv. Det at K850i kommer bedre ut på fotodelen på gsmarena (som testere der har vurdert selv) beviser jo at de ikke kan være så alt for pro-nokia da K850i faktisk vinner den delen av testen? Videodelen må selv du greie å skjønne at N95 vinner. Blindtesten: Husk at preferanser er veldig forskjellige. Spesielt ift farger. Mange med liten fotoerfaring vil foretrekke varme\kraftige farger da det ser penere ut, men tidvis bommer jo N95 ganske grovt på fargene, noe jeg tror folk legger merke til. De som har tatt endel bilder vil nok ofte foretrekke mer nøytrale\kjedelige farger da det er mer slik man faktisk ser det med det blotte øyet. På denne biten vil jeg faktisk si K850i er bedre.
poe Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 (endret) Poe her bommer du virkelig. Nåja. Bildene ligger nå ennå der, og ser man litt nøye på dem, er det vel ingen tvil om at her er det noe som ikke stemme. Og til vedkommende som mener mobil.se favoriserer, SE, så tar du feil. Oppfordrer deg til å lese noen tester der. Men om det er en blindtest, hvordan kan det da være feil? Isåfall må du jo mene at hele testen er fiktiv. Det at K850i kommer bedre ut på fotodelen på gsmarena (som testere der har vurdert selv) beviser jo at de ikke kan være så alt for pro-nokia da K850i faktisk vinner den delen av testen? Videodelen må selv du greie å skjønne at N95 vinner. Blindtesten: Husk at preferanser er veldig forskjellige. Spesielt ift farger. Mange med liten fotoerfaring vil foretrekke varme\kraftige farger da det ser penere ut, men tidvis bommer jo N95 ganske grovt på fargene, noe jeg tror folk legger merke til. De som har tatt endel bilder vil nok ofte foretrekke mer nøytrale\kjedelige farger da det er mer slik man faktisk ser det med det blotte øyet. På denne biten vil jeg faktisk si K850i er bedre. Og n95 har en tendens til å undereksponere motivene. Nå vet jeg ikke hvem som skriver på gsm-arena sitt forum, men det er vel nærliggende å tro at også der er det en stor overvekt av mobilnerder, slik som her på amobil, og da vil jeg tro at det er langt flere som har et forhold til N95 enn til K850i. Og det faktum at K850i har xenon blits, setter N95 helt i skyggen som fotomobil. Videofunksjonen på N95 er bedre, men ikke fullgod, da den helt mangler "antishake-funksjon". Endret 10. januar 2008 av poe
Cowboystrekk Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Kan hende mange på forumet er pro nokia da, men betyr det at hele siden er pro-nokia? Jeg synes ihvertfall testene deres stort sett er gode, de er jo ikke nådige mot "blitzen" til N95 f.eks noe særlig nærmere totalslakt kan du ikke komme Synes du dømmer litt fort, SE tabber seg ut innimellom og da blir ikke noen automatisk anti-SE\pro-nokia fordi de påpeker det de definerer som feil eller mangler. Se f.eks testen av N81 her på amobil Du kan også ta deg en kikk på mobile-review sine, der er SE-garden sterk synes jeg etter å ha deltatt der selv en stund
mancala42 Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 NEINEINEI!!! feil angående minne! ikke hør på de tullingene:P Det er sånn som dette: Hvis du har et 8gb minnekort i ku990en, så må du fylle den opp med materiale (bilder, film, musikk osv.) til det er maks 2gb ledig. Da fungerer de resterende 2gb helt vanlig. Telefonen kan bare takle 2gb med ledig plass på minnekortet når den skal lagre, men alle filene som du har lagt inn (hele 6-8gb beløpet) kan du bruke som normalt i filutforskeren. Forsto du? 8gb micro SDHC fyller du opp med 6gb materiale 6gb micro SDHC fyller du opp med 4gb materiale osv.
poe Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Kan hende mange på forumet er pro nokia da Pro smarttelefoner, vil jeg heller si.
Danieluh Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Takk for den madass88!!! ^^ Menyer og fart Har vært en tur på Elkjøp og testa KU990 litt, og mitt inntrykk er at den er alt annet enn treg! Det gikk fort og greit, ikke bare i menyene, men også da jeg gikk inn på kamera. Kom opp med en gang! Men det tok et halvt sek. ca. da den skulle oprette ny melding. Menyene forøvrig var geniale! De er delt opp i fire faner, etter om du skal ha telefonfunksjoner, media/underholdning, planlegging og innstillinger. Prøvde så vidt spillet som ligger inne, og det lasta fortere enn jeg har vært vant til med noen telefon. Husker ikke helt hvor mange sekunder, men ikke mange.. Par-tre sek kanskje. Husker ikke helt, som sagt. Alarm Alarmen måtte nesten få et avsnitt for seg selv! Den er rett og slett bare genial! Jeg er vant med å måtte stille vekkerklokka etter om det er mandag-torsdag, eller om det er fredag, men her kan man legge inn flere alarmer! Man kan også synkronisere med kalendern, så du kan få alarmen til å slå seg av der du har markert ferie i kalenderen. Skrive på Den er veldig veldig veldig fin å skrive meldinger på! Siden det er en skjerm, hvor du slipper å trykke ned noen taster gikk det både i vanlig mobiltastatur-modus og qwerty-modus fortere å skrive meldinger, og at den vibrerer når du trykker på den er rett og slett bare genialt! Et minus når du skriver med qwerty tastatur er at du må trykke to ganger på en "andre tegn-knapp" for å få opp æ, ø og å, for så å trykke en gang til på den for å komme tilbake til vanlig tastatur.. Men allerede på den korte tiden jeg prøvde å skrive gikk det etterhvert fort å touche borti den tasten et par ganger og skrive ø og tilbake til tastatur igjen, så blir sikkert ikke noe problem. Den ser også på hva du har skrivd tidligere, og foreslår hva neste ord er. Er det riktig ord trykker du mellomrom, er det ikke riktig bare fortsetter du å skrive. 0-9 tastaturet med t9 funka rett og slett strålende! Her er også tastene veldig store og gode og treffe, og med vibrering er det bare helt superdupert! Scrollinga fiksa jeg aldri helt.. Sikkert noe jeg ikke helt har skjønnt.. Blir nok til at jeg kjøper denne på nettet, med en 8 gb brikke. Finner alltids noen filmer og litt musikk og sånnt til å fylle opp 6gb.. Det fine med det idiotiske greiene der er at å fylle opp noen giga med snadder ikke blir noe jeg "får gjørra en eller annen dag" ;P
P-in-P Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Det med scrolling slet jeg også en del med den første dagen med Viewty, men det er noe en rask lærer seg og da blir det ganske behagelig å bruke.
Ola92 Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 (endret) Hvis ikke du trenger GPS og Wifi, så er KU990 et klart bedre valg. Bortsett fra at den har litt dårlig kamera da. Hmmm...dette stemmer absolutt ikke, da KU990 slo både SE K850i, N95 og Samsung G800 (av de nyeste) i en "blind test" like før nyttår. Beklager, jeg skrev feil. Jeg mente ikke at kameraet var dårlig, men at musikk-avspilleren var dårlig. Endret 11. januar 2008 av Arjun Sivapalan
Danieluh Skrevet 12. januar 2008 Skrevet 12. januar 2008 Jeg driver og tenker på denna telefonen jeg og.. (KU990) Men syns det er litt dumt med lukka operativsystem.. Burde det gå fint å installere android (OSet fra google & co) på den når det kommer ut? Hvordan er det med garanti da? Vanskelig å installere standardsystemet igjen, hvis jeg forsøker å installere android?
Xp3ri3nZ Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Skrevet 14. januar 2008 NEINEINEI!!! feil angående minne! ikke hør på de tullingene:PDet er sånn som dette: Hvis du har et 8gb minnekort i ku990en, så må du fylle den opp med materiale (bilder, film, musikk osv.) til det er maks 2gb ledig. Da fungerer de resterende 2gb helt vanlig. Telefonen kan bare takle 2gb med ledig plass på minnekortet når den skal lagre, men alle filene som du har lagt inn (hele 6-8gb beløpet) kan du bruke som normalt i filutforskeren. Forsto du? 8gb micro SDHC fyller du opp med 6gb materiale 6gb micro SDHC fyller du opp med 4gb materiale osv. Okay ja nå har eg kjøpt telefonen LG KU990 med 4GB minne. Eg er fornøyd til nå er veldig uvant med touch men blir sikkert vant med det. Supert kamera og elsker muligheten til å bara hive over video filer rett til telefonen. Funker fett å sitte å se simpsons heros på.
Danieluh Skrevet 14. januar 2008 Skrevet 14. januar 2008 Stilig! Du må legge igjen et innlegg til her når du har hatt den litt da! ^^
bOFFE Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Hei. Fikk min LG KU990 for noen dager siden etter lengre tids vurdering av hvilken telefon jeg skulle satse på. Også for meg så spiller kvaliteten på kameraet en stor rolle - hadde N95 fra før. N95 var en grei telefon, men begynte å slarke i sleidefunksjonen (ble aldri helt begeistret for denne) Oppdaget også at Wi-Fi og GPS stort sett aldri var i bruk - altså ikke viktige funksjoner i en ny telefon. Vurderte N82 men utseende skremte meg unna. Synes rett og slett den er jævlig stygg! Oppdaget så KU990 - gode specs på papiret + at den hadde utseende med seg. Har nå fått testet denne i noen dager og blir bare mer og mer begeistret. Deilig med trykkfølsom skjerm - synes det fungerer alldeles glimrende. Gir i tillegg plass til en stor og deilig 3" skjerm. Ellers så synes jeg menyene er veldig bra og oversiktelige. Kamera og videoopptaker er jo bare helt konge med mange funksjoner og innstillinger, blant annet en god panoramafunksjon på stillbilde samt en heftig 120 fps funksjon på videopptak - MORSOMT!! Til slutt vil jeg bare si noe om utseende og følelse av kvalitet - har aldri hatt en telefon jeg har vært så begeistret for som KU990'en. Den er rett og slett lekker i sin sorte og elegante kropp.... Legger ved et panoramabilde av stua(tatt av en noe unøyaktig fotograf og i dårlig lys)
Xp3ri3nZ Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Skrevet 17. januar 2008 Hei.Fikk min LG KU990 for noen dager siden etter lengre tids vurdering av hvilken telefon jeg skulle satse på. Også for meg så spiller kvaliteten på kameraet en stor rolle - hadde N95 fra før. N95 var en grei telefon, men begynte å slarke i sleidefunksjonen (ble aldri helt begeistret for denne) Oppdaget også at Wi-Fi og GPS stort sett aldri var i bruk - altså ikke viktige funksjoner i en ny telefon. Vurderte N82 men utseende skremte meg unna. Synes rett og slett den er jævlig stygg! Oppdaget så KU990 - gode specs på papiret + at den hadde utseende med seg. Har nå fått testet denne i noen dager og blir bare mer og mer begeistret. Deilig med trykkfølsom skjerm - synes det fungerer alldeles glimrende. Gir i tillegg plass til en stor og deilig 3" skjerm. Ellers så synes jeg menyene er veldig bra og oversiktelige. Kamera og videoopptaker er jo bare helt konge med mange funksjoner og innstillinger, blant annet en god panoramafunksjon på stillbilde samt en heftig 120 fps funksjon på videopptak - MORSOMT!! Til slutt vil jeg bare si noe om utseende og følelse av kvalitet - har aldri hatt en telefon jeg har vært så begeistret for som KU990'en. Den er rett og slett lekker i sin sorte og elegante kropp.... Legger ved et panoramabilde av stua(tatt av en noe unøyaktig fotograf og i dårlig lys) Må si meg helt enig med deg. Det sto mellom LGKU 900 eller nokia n95 8GB, men hadde den gamle n95 som eg va lei av. Så eg gikk får noe nytt og eg må si at eg ikke angrer. Var veldig uvant med touch dei første dagene, men nå går det som et lyn. Kamera er jo helt konge, både video og bilde. Har du prøvd å surfe med denne telefonen? Det går jo som en drøm, så stor og god skjerm.
BjoroyIL Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Helt klart Nokia N95 8GB. KU990 betaler du bare for kamera og touch skjerm. N95 åpner en helt ny verden. To helt klart forskjellige mobiler.
P-in-P Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Helt klart Nokia N95 8GB. KU990 betaler du bare for kamera og touch skjerm. N95 åpner en helt ny verden. To helt klart forskjellige mobiler. Hahaha! Det er bra du forteller oss sannheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå