Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fintspillende subwoofer til +-2000


Lefse

Anbefalte innlegg

Hei, nå er jeg lei av lefse-bassen fra bilstereoen, og vil bygge det om for god lydkvalitet.

 

Jeg tenkte jeg ville satse på en god 10" eller 12" subwoofer i ei lukka kasse, eller porta, om det er mer hensiktsmessig for lydkvaliteten. Jeg er ute etter stram, kontrollert bass, istdenfor masse høy buldring, som det er nå.

 

Jeg har sett på Soundstream PCW10 og PCW12 og synes de så lovende ut, noen som har noen formening om de?

 

Forsterkeren som skal drive subben er en Magnat Pantera One 450watt i 2 ohm og 300 watt i 4 ohm, den er ikke stabil i 1 ohm.

 

Frontsettet skal også byttes ut etterhvert, så er åpen for forslag der også, der har jeg også fundert på Soundstream.

 

Takker for alle gode råd og forslag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns den Peerlessen var finest med svart støvhette da. Takk for forslagene.

 

Det Soundstream forntsettet jeg har kikka på, koster rundt 1500,-, så kan si rundt 1500,- for frontsett, budsjettet kan strekkes litt om nødvendig da, hehe.

 

Nå har jeg Magnat classic 213 frontsett og to Xpress 12 subber, er tydelig at det er lagd mest for lydtrykk, for å si det sånn. Subbene er lettdrevne som fy, men er mest høy buldring fra de, hehe.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Oppgraderingen av bilanlegget blir nok ikke atkuelt før til sommeren, driver bare å "sonderer" markedet litt for tiden, så er ikke så mye vits å komme med tips om tilbudsvarer.

 

Jeg har snakket med eltek ang. denne kampanjen og de sa at det kom til å vare en stund. Så jeg ville helt klart spart opp litt og gått for den, etter hva jeg har forstått er dette noe lignende "årets deal".

 

Trenger du kasseberegninger så har jeg til 10" i både lukka, portet og 4.orden bandpass!

 

Husk på at Seas har vunnet nm i emma to ganger!!!

Endret av tobbelobb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...