Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Skrevet
De som har brukt Google til noe som helst i dag har sikkert fått med seg at det er fødselsdagen til Magritte i dag. Selv om han døde før 1970 så har han inspirert mange photoshoppere :grin:
Ahh, så det var det som var greia med Google logoen i dag.
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke lenge? Hadde nå min første tur i Hafjell forrige lørdag. :tease:

Og kunne jo til og med vert i Kvitfjell eller Skeikampen to uker før det hadde det ikke vert for ymse omstendigheter.

Endret av Jacobs1k
Skrevet (endret)
Btw. Beat It-soloen er vanskelig på Expert. Nok GH for kvelden. :p

Har spilt Guitar Hero en gang; det var Legends of Rocks... Jeg har så lite musikk i kroppen at jeg måtte ned på medium for å få et brukbart greit resultat ;)

Endret av von-schnellfahrer
Skrevet

Ok.. Er det noen som har noen tips for å få få fram litt flere detaljer i snøen når lyset er flatt? Er det noen filter som duger av noe slag eller er det bare å vente på bedre lys?

I alpinbakken hjelper det jo litt med skikkelige briller men.. vet ikke hvordan det er med kamera. Det er stort sett mørkt når jeg er hjemme fra jobb for tiden, så får ikke testet så mye heller..

Skrevet (endret)
Ok.. Er det noen som har noen tips for å få få fram litt flere detaljer i snøen når lyset er flatt? Er det noen filter som duger av noe slag eller er det bare å vente på bedre lys?

I alpinbakken hjelper det jo litt med skikkelige briller men.. vet ikke hvordan det er med kamera. Det er stort sett mørkt når jeg er hjemme fra jobb for tiden, så får ikke testet så mye heller..

Er det ikke her ND filter kan gjøre litt nytte :hmm:

EDIT: mulig måten jeg skrev på, fikk ND filter til å virke helt unyttig :p

Endret av von-schnellfahrer
Skrevet

ND-filter vil gi samme effekten som å undereksponere, så sant man ikke kompenserer for filteret.

Tviler på at et reversert GND-filter vil funke, da himmelen fortsatt er relativt lys. Dobbeleksponering og merging er nok et godt alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...