Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

omafagablalalala. Fikk bakoversveis når jeg så prisen på orginalbatteri til 30D!! 800kr, er det mulig?! Forventer 400 elns. Hva sier folket til uorginale?

Skrevet

Jeg liker best å ha originale selv om ofte uoriginale er svinbillige og er upåklaglig ellers.

sn0dig har iallfall god erfaring med uoriginale til 5D etter det jeg husker.

Tror nok jeg kjører på originale som standard og heller skaffer uoriginale som backup.

Skrevet

Jeg har aldri hatt behov for noe back-up batteri. I oktober tok jeg 1900 bilder og ladet to ganger (ingen av gangene var batteriet tomt). Det er utrolig lenge mellom hver gang jeg går mer enn et par dager uten tilgang på strøm.

Skrevet (endret)

Skulle bestill et batteri fra alitec. Der ekspressfrakt over natt koster 0kr i tilleg, mens postoppkrav over 1-3 dager koster 129kr ekstra. Rart...

298kr for et batteri inkl frakt var billig.

Endret av Pirja
Skrevet (endret)
Tenkte å kjøpe et backupbatteri. Men da prøver jeg meg på et uorginalt.

Sterlingtek har finfine batterier, forholdsvis billige er dem også. Tror jeg har kjøpt åtte eller ti batterier derifra, og alle funker fint enda. Har seks batterier til 30D derifra, og de er knall. Holder lengre enn orginalbatterier også! :)

Edit: Sist gang jeg bestilte, betalte jeg 241kr for to batterier, levert på døra med ups!

Endret av Hotvedt
Skrevet (endret)
Skulle bestill et batteri fra alitec. Der ekspressfrakt over natt koster 0kr i tilleg, mens postoppkrav over 1-3 dager koster 129kr ekstra. Rart...

298kr for et batteri inkl frakt var billig.

Har bestilt to ganger fra dem. Begge gangene fikk jeg det i en konv. med giro inni. Noe for frakt, 20-30kr var lagt til.

----

nei, ingen frakt var lagt til, når jeg tenker meg om..

Endret av pybalto
Skrevet

Vil dere anbefale skikkelig cleaning kit til å rense sensoren(349,-) eller bare en blåsebelg(99,-)?

Tomsi er ihvertfall fornøyd med blåsebelgen sin. Men har også lest at den kan gi riper-

Skrevet

Jeg har selv en belg, og jeg ville vært veldig forsiktig med å tafse rundt på sensoren selv, når jeg vet at jeg innimellom er sinnsykt ustø på hånden. Men for all del, hvis du føler at du trenger det, så er det bare å kjøre på.

Skrevet

Helt greit. Ble ikke lo eller noe. Men han trodde han hadde vært smart og spart 199 kroner og 49 øre eller hva et slikt rensekit koster.

Samme karen kjøpte seg et D2h noe senere og trodde det var fullformat.

Da lo vi litt til.

Skrevet

Jeg har faktisk møtt seriøse fotografer som bruker Q-tips, som hevder at det er viktig å bruke den originale typen. Men det var før rensesett ble så rimelige som de er nå.

Skrevet

Spør noen som har vært i garden. De har stålkontroll på de forskjellige typene bomull :)

Skal nok gå bra å fjerne støv med en q-tip, men så stødig på hånden kommer jeg aldri til å være :)

Skrevet

Da var skjermen kalibrert. Synes den ble mye mørkere, og litt varmere. Var litt uvandt nå med en gang, men blir vel vandt med det.

Skrevet
Skal nok gå bra å fjerne støv med en q-tip, men så stødig på hånden kommer jeg aldri til å være :)

Jeg bryr meg ikke engang om å vurdere om jeg er stødig nok, nervene mine er ikke stødige nok til å pirke med en Q-tips på sensoren. Da lever jeg heller med clone stamp tool enda en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...