Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Skrevet
FWIW er ikke NPU Nikons "proffklubb" - det er NPS. NPU er for oss nerder med litt for dyrt utstyr...

NPU krever særdeles lite i forhold til CPS. :p

NPU krever at du har en D200 med en 50/1.8... :roll: (eller har D200 falt ut av profflisten nå?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
FWIW er ikke NPU Nikons "proffklubb" - det er NPS. NPU er for oss nerder med litt for dyrt utstyr...

NPU krever særdeles lite i forhold til CPS. :p

Hva krever CPS/CPN da?

Skrevet (endret)
Ellers: Bobby Tables jobber i Norge!! :D :D :D

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=979829299

*Har litt latterkick her nå..* :rofl:

Hahaha - jeg dør :rofl:

Jeg vil tro og håper at det der ikke fungerer i praksis.

Utrolig bra! Tror jaggu jeg skal registrere enkeltmannsforetak, jeg også... :D

Edit: Til NPS holder det forøvrig ikke bare med utstyr. Man må anbefales av et eksisterende medlem, og husker jeg ikke feil, så må man også dokumentere at minst 50% av inntekten kommer fra foto.

Endret av Anew
Skrevet

Må man bruke nedblendet lysmåling med et slikt adapter?

Voigtländer objektiver er ikke så latterlig dyre i forhold til Leica, så de vil være oppnåelige for vanlige dødelige.

Francis

Skrevet
Edit: Til NPS holder det forøvrig ikke bare med utstyr. Man må anbefales av et eksisterende medlem, og husker jeg ikke feil, så må man også dokumentere at minst 50% av inntekten kommer fra foto.

Godt mulig det. Kravene til CPS medlemskap i Australia for eksempel var langt høyere enn i Norge. Der måtte man dokumentere at man jobbet som profesjonell fotograf og at bildene hadde en viss kvalitet. 5D er kun godkjent om man også eier et 1D(s).

Skrevet

I CPS i Norge må man ha to kamerahus, enten 5d, 1d eller 1ds og tre L-objektiver.

Har enda ikke fått bruk for medlemskapet mitt enda, men det er vel kjekt å ha.

Skrevet
Er det ikke ellers ganske så mye å hente i digital zoom?

Hva er denne typen digital zoom, og hvordan kan jeg få fatt i det? ;)

Litt Blade Runner, liksom? ;)

De bruker typen kameraer staten skjuler for allmenheten. Med hundredeogboffetitrilliboffener megapixler. Ganske digg egentlig...

Skrevet
Er det ikke ellers ganske så mye å hente i digital zoom?

Hva er denne typen digital zoom, og hvordan kan jeg få fatt i det? ;)

Litt Blade Runner, liksom? ;)

Ved å zoome inn greier de til og med å få en ny vinkel på ansiktet. :p

Skrevet
Da er jeg jammen NPU og CPS medlem. Kort er "på vei i posten", men det kommer nok til å ta en hel del uker.. :p

Hva brakte deg tilbake til det gode (D200) selskap?

Masse forskjellig. Liker fargene, har litt optikk som jeg kan bruke, og kjøpte makroobjektiv som både jeg og kjerringa kan bruke :)

Forøvrig: Jeg registrerte bare F100 og 50 1.8 for å få npu medlemskap. for å få cps medlemskap trenger man minst 1 kamera i 1- serien og en 5D. to 5D alene gir ikke kvalifiseringsgrunnlag. 1D MKII og 1N HS mine ga meg plenty å gå på.

Skrevet (endret)

NPS medlemskap kan leses om her: http://nikon.no/home/no_NO/local_content/broad/207/1.html

Medlemskap i NPS er tilgjengelig for alle profesjonelle fotografer som brukes Nikon profesjonelle kameraer, objektiver og annet utstyr i sin yrkesutøvelse.

Hvem kan bli medlem i NPS?

Medlemskap i NPS er tilgjengelig for alle profesjonelle fotografer som brukes Nikon profesjonelle kameraer, objektiver og annet utstyr i sin yrkesutøvelse.

For å bli medlem av NPS må du fylle disse kravene:

- Søkeren skal kunne vise at han/hun er yrkesaktiv som profesjonell fotograf. Det kan gjøres ved at søknaden vedlegges kopi av pressekort, ansettelsesbevis, registreringsbevis for eget firma, eller liknende dokumentasjon.

- Søkeren skal være bosatt i Norge og ha Norge som base for sin yrkesaktivitet.

- Søkeren skal være registrert som eier av minst to av følgende Nikon profesjonelle kamerahus:

F5, F6, F100, FM3a

D1, D1X, D1H

D2X, D2H, D2Xs, D2Hs

D3, D300

D100, D200

-I tillegg til kamerahus må søkeren være registrert som eier av tre andre Nikon profesjonelle produkter, for eksempel objektiver, blitser, skanner, eller utstyr for trådløs fotografering.

hmm... bare 1 proffhus og en jobb/firma i fra å bli NPS... smuud

ser ut til at de bør oppdatere lista si over proff hus... Har vel kanskje kommet noe nytt etter D300... eller er ikke D700 med? :(

Endret av Dewil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...