Gå til innhold

Privatisteksamen: Hva er Engelsk VKII?


Abigor

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter engelsk for tredjeklasse videregående på privatistweb.no Jeg tenker på 5-timers faget.

 

Alternativene har kun koder, hvilken er riktig? Jeg fant følgende:

 

AA6074 - 2 Engelsk 1+2, privatist

AA6076 - 2 Engelsk 1

AA6079 - 2 Engelsk 1+2, muntlig

AA6086 - 3 Engelsk A, muntlig

AA6087 - 3 Engelsk B, muntlig

AA6092 - 3 Engelsk A, skriftlig, privatist

AA6093 - 3 Engelsk B, skriftlig, privatist

ENG1002 - Engelsk

ENG1003 - Engelsk

ENG1102 - Engelsk muntlig

ENG1103 - Engelsk muntlig

SPR3008 - Internasjonal engelsk, skriftlig

SPR3009 - Internasjonal engelsk, muntlig

VF1210 - Engelsk (2t - 1-15 elever)

VF2210 - Engelsk (2t - 1-15 elever)

VG1203 - Engelsk privatister

VG1205 - Engelsk, muntlig

Det finnes ikke noe mer informasjon om fagene. Er det noen her som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 Engelsk A er litteratur og politikk, mens 3 Engelsk B baserer seg mer på økonomi. Man kan selv velge hvilke alternativ man vil ta. Avsluttet selv nylig 3 Engelsk A, med 6 i muntlig og 4 i skriftlig, så ikke så veldig vanskelig, for jeg er ikke noe skolelys, men har tatt opp igjen noen fag. Som sagt baserer 3 Engelsk A seg på littteratur og politikk. Den politiske delen går ut på å kunne hvordan Storbritannia og USA er bygd opp politisk, hva er typisk for samfunnene dems, hvordan foregår valgene i disse landene, utenrikspolitikken dems etc. Litteraturdelen var den vanskeligste etter min mening. Her skal du kunne tolke dikt,noveller av både gammel og ny årgang (blant annet Shakespeare), samt kunne analysere disse ved hjelp av typiske Engelske tolkningsbegreper.

Endret av iViola
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har karakter i faget, altså at faget ikke står oppført med karakter på det vitnemålet du har fra før, så skal faget settes opp som "Nytt fag". Jeg har aldri meldt meg opp via nettet, kun ved min lokale skole, og der sjekker de dette når du leverer skjemaene. Siden du strøk vil jeg tro det står oppført stryk karakter på vitnemålet ditt? Hvis det gjør det, må du sette "forbedring" og betale 677 som du nevner, beløpet er noe mindre her jeg bor.

Lenke til kommentar

Bare legge til: Strykkarakter (selv om det ikke er eksamenskarakter) teller som om du har hatt faget, og da skal det altså merkes som "forbedring". Så i ditt tilfelle, om jeg har forstått deg riktig, så blir "forbedring" riktig alternativ for deg. Du slipper neppe unna om du fører opp noe annet, vil tro dette blir sjekket på lik linje som når man leverer oppmedlingsskjemaer selv, og ikke via nettet.

 

Husk også at det må leveres leseliste for dette faget, om ikke det leveres inn samtidig, vil du ikke kunne gå opp til eksamen. Men dette er du kanskje kjent med fra før :)

Endret av iViola
Lenke til kommentar
Bare legge til: Strykkarakter (selv om det ikke er eksamenskarakter) teller som om du har hatt faget, og da skal det altså merkes som "forbedring". Så i ditt tilfelle, om jeg har forstått deg riktig, så blir "forbedring" riktig alternativ for deg. Du slipper neppe unna om du fører opp noe annet, vil tro dette blir sjekket på lik linje som når man leverer oppmedlingsskjemaer selv, og ikke via nettet.

 

Husk også at det må leveres leseliste for dette faget, om ikke det leveres inn samtidig, vil du ikke kunne gå opp til eksamen. Men dette er du kanskje kjent med fra før :)

Ehh, kan du hjelpe meg med hvordan jeg kan lever leseliste samtidig? Fant noe informasjon om dette på www.privatistweb.no Det må leveres før 15. februar virker det som.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hallo

 

Går på allmen påbygg fikk 2`er på skriftlig Engelsk eksamen, vet ikke hva faget heter eller hva fag koden er. Tror det må være, Eng1003 eller Engelsk A. Noen som har peiling?

 

Ps: har bare hatt 2 engelsk timer i uken dette HALV ÅRET. Dette går rett vest, siste frist for oppmelding er om 37 min...

Endret av Joppa-ninijo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...