Gå til innhold

Oblivion på 360, noen spørsmål


Skyttt

Anbefalte innlegg

Får nok kjeft for feilplassering nå, men på grunn av liten aktivitet på TES-forumet i kveld, legger jeg denne her også. Det gjelder jo i og for seg Xbox-versjonen spesielt dette.

 

Har ganske nylig anskaffa en premium-versjon av Xbox 360. Har kjørt gjennom mesteparten av Oblivion på PC to ganger, en gang som klassisk hardt armert kriger, og andre gang som tyv med en drøss med security, sniking og bueskyting. Nå har jeg bestilt meg GotY Edition på 360, og skal begynne på nytt. Nå er jeg veldig ambivalent i forhold til hva jeg skal gjøre. Jeg har jo lyst til å fly rundt i skinnende rustning og være godhjerta helt, samtidig som at jeg vil være medlem i noen av de mer sneaky guildene. Spesielt den der "Assassins Guild" eller hva den heter for noe, med denne berykta tyven som leder, der man får spillets beste hest til slutt. Er ganske lenge siden jeg spilte på PC, så jeg lurer på endel rundt dette. Finnes det noen god kombinasjon her? Og hva blir morsomst, thief eller warrior? Og hvilke raser bør jeg gå for? Som warrior var jeg nord, og som thief var jeg en eller annen form for alv.

 

Også har jeg altså kjøpt meg GotY Edition, med ekspansjon. Jeg har ikke spilt Shivering Isles før. Hvordan fungerer dette med ekspansjon på Xboxen? Man skal jo ikke innstallere noe her, så er det ekpansjonsdisken som skal brukes? Eller er det bare en disk? Jeg har spilt Morrowind med begge ekspansjoner, og må si jeg virkelig digga måten disse ble introdusert på når de ble installert. Er det på samme måte denne gangen også, at muligheten for å bli med på ekspansjonshistorien plutselig dukker opp, og du velger selv når du begynner på dette?

 

Til slutt lurer jeg på dette med oppdatering/patching av spillet. Er det snakk om èn patch for både spill og ekspansjon eller må jeg slite med flere filer fra Xbox live her?

 

Ble litt mye dette, men jeg tenker fælt mens jeg venter. Spillet ble sendt i dag!

 

EDIT: Jo, en ting til. Hva er egentlig dette "Knights of the Nine"? Har bare hørt om Shivering Isle jeg. En slags liten miniekspansjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Også har jeg altså kjøpt meg GotY Edition, med ekspansjon. Jeg har ikke spilt Shivering Isles før. Hvordan fungerer dette med ekspansjon på Xboxen? Man skal jo ikke innstallere noe her, så er det ekpansjonsdisken som skal brukes? Eller er det bare en disk? Jeg har spilt Morrowind med begge ekspansjoner, og må si jeg virkelig digga måten disse ble introdusert på når de ble installert. Er det på samme måte denne gangen også, at muligheten for å bli med på ekspansjonshistorien plutselig dukker opp, og du velger selv når du begynner på dette?

 

Til slutt lurer jeg på dette med oppdatering/patching av spillet. Er det snakk om èn patch for både spill og ekspansjon eller må jeg slite med flere filer fra Xbox live her?

 

Ble litt mye dette, men jeg tenker fælt mens jeg venter. Spillet ble sendt i dag!

 

EDIT: Jo, en ting til. Hva er egentlig dette "Knights of the Nine"? Har bare hørt om Shivering Isle jeg. En slags liten miniekspansjon?

 

Nå har ikke jeg spilt Morrowind, men ganske så riktig så dukker Shivering Isles opp litt ut av det blå som noe du kan hive deg med på hvis du vil. Og når det gjelder Knights of the nine så er det en miniekspansjon som ble lagt ut på Live for et års tid siden eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Også har jeg altså kjøpt meg GotY Edition, med ekspansjon. Jeg har ikke spilt Shivering Isles før. Hvordan fungerer dette med ekspansjon på Xboxen? Man skal jo ikke innstallere noe her, så er det ekpansjonsdisken som skal brukes? Eller er det bare en disk? Jeg har spilt Morrowind med begge ekspansjoner, og må si jeg virkelig digga måten disse ble introdusert på når de ble installert. Er det på samme måte denne gangen også, at muligheten for å bli med på ekspansjonshistorien plutselig dukker opp, og du velger selv når du begynner på dette?

 

Til slutt lurer jeg på dette med oppdatering/patching av spillet. Er det snakk om èn patch for både spill og ekspansjon eller må jeg slite med flere filer fra Xbox live her?

 

Ble litt mye dette, men jeg tenker fælt mens jeg venter. Spillet ble sendt i dag!

 

EDIT: Jo, en ting til. Hva er egentlig dette "Knights of the Nine"? Har bare hørt om Shivering Isle jeg. En slags liten miniekspansjon?

Om jeg har forstått det riktig kommer goty-versjonen med 2 disker. Den ene disken brukes til å legge inn ekspansjonspakkene på harddisken. Den andre disken er spilldisken, og innholder Oblivion slik det ble utgitt i 2005. Uten harddisk får du ikke spilt ekspansjonene.

Med Shivering Iles får du bare opp en beskjed at en ny øy har dukket opp like utenfor en by, på den øya er det en portal som sender deg til det nye området. Det er opp til deg selv når du vil gå dit, og du kan når som helst gå tilbake gjennom portalen.

 

Når det kommer til patching av spill på X360, er dette svært enkelt da det så og si er helt automatisk. Ved oppstart sjekker spillet for nye patcher. Er det komt en nye får du spørsmål om du vil nedlaste, og det er det eneste du trenger å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...