lefsaker Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Heisann! Holder på med et skoleprosjekt for øyeblikket, og jeg trenger hjelp med en liten ting. På knapp 1 har jeg følgende kode: If txtIpAdr.Text = "" Then MsgBox("Vennligst fyll inn en IP-adresse å koble til", 6, "Error") ElseIf txtIpAdr.Enabled = True Then SendCommands(txtIpAdr.Text, "23") txtIpAdr.Enabled = False txtCommand.Enabled = True btnGogogo.Text = "Send command" btnConnect.Text = "Disconnect" txtPassword.Hide() txtCommand.Focus() lblPassword.Hide() Else remoteIPAddress = Nothing ep = Nothing tnsocket = Nothing recvstring = Nothing txtIpAdr.Enabled = True btnConnect.Text = "Connect" txtPassword.Show() lblPassword.Show() rtfOutput.Text = "" Wait(100) End If Jeg ønsker at knapp to skal utføre den samme koden uten å måtte skrive alt som står under knapp 1 Tips?
Degeim Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Private Sub Button1_Click() Handles Button1.Click KobleTil() End Sub Private Sub Button2_Click() Handles Button2.Click KobleTil() End Sub Private Sub KobleTil() If txtIpAdr.Text = "" Then MsgBox("Vennligst fyll inn en IP-adresse å koble til", 6, "Error") ElseIf txtIpAdr.Enabled = True Then SendCommands(txtIpAdr.Text, "23") txtIpAdr.Enabled = False txtCommand.Enabled = True btnGogogo.Text = "Send command" btnConnect.Text = "Disconnect" txtPassword.Hide() txtCommand.Focus() lblPassword.Hide() Else remoteIPAddress = Nothing ep = Nothing tnsocket = Nothing recvstring = Nothing txtIpAdr.Enabled = True btnConnect.Text = "Connect" txtPassword.Show() lblPassword.Show() rtfOutput.Text = "" Wait(100) End If End Sub Nå er det mulig jeg har skrevet noe feil; er en stund siden jeg jobbet i VB. Kanskje skal det ikke være "()" alle steder jeg har skrevet dem, men det finner du ut av. Mvh Degeim
lefsaker Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 Tusen hjertlig takk, du reddet dagen min
GeirGrusom Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Enklere igjen er det å kople begge knappene til samme event ved å skille dem med komma (hvis jeg husker riktig) Private Sub Button_Click() Handles Button1.Click, Button2.Click KobleTil() End Sub
lefsaker Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 Joda, men har en if hendelse på Button2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå