Gå til innhold

CMS & CRM for rådgivning-konsulentselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan,

Beklager om dette har blitt besvart i tidligere tråder..

Jeg holder på å starte et eget rådgiving/konsulentselskap og leter etter programvare som dekker følgende behov:

1. CMS

*Kunder har tilgang til ulike seksjoner avhengig av hva de har betalt for (abonnement tjeneste). Det vil si, burde har integrasjon med en CRM løsning.

*Seksjonene må kunne inneholde vanlig tekst-bilde, samt filnedlastning (type last ned PDF, excel, PPT filer)

*På sikt vil work flow management være nødvendig, men trengs ikke fra første start (en person...)

*tilbakemeldinger-ratings etc

Nyttige funksjoner, men ikke nødvendige, er : VoIP integrasjon, at bruker kan endre innholdssider og lage egne rapporter basert på eksisterende innhold,

*På sikt kan det bli akuelt at brukerne av ulike abn tjenester kan laste opp data (f.eks. salgstall eller ligende) inn i db som så blir autorisert av en admin før den legges til dben.

2. CRM

*Kunder og deres brukere legges til i CRM, samt kontraktstype og lengde, og hvilke seksjoner som brukerne har tilgang til. I utgangspunktet burde det være en integrasjon mellom CRM og CMS, slik at brukere og kontrakter bare legges inn en gang (i CRM), og automatisk blir brukere lagt til i CMS med tilhørende rettigheter.

*CRM biten er nok forholdsvis rett fram, uten veldig unike krav...men integrasjon med CMS er viktig.

3. Regnskap.

Veldig greit om dette kan knyttes opp mot CRMet.

Annet:

*Vil helst unngå proprietære formater. Har i ulike jobber sett at en migrasjon fra ett proprietært system og til det neste ikke alltid er like enkelt. Samt, åpne systemer ser ut til å bedre plug-in/module støtte enn proprietære.

*Har sett litt på Drupal, og noe på EZ Publish, men er ikke den store teknikeren. Så inntil jeg får råd om at noen av disse CMS systemene er veien å gå holder jeg litt igjen på de. EZ virker spennende med alle de forskjellige pluginsene.

*Når det gjelder CRM har jeg kommet over SugarCRM, men ikke prøvd det ut. Andre forslag?

*Sikkert en drøss med ting som jeg ikke har nevnt-tenkt på....

Setter pris på tilbakemeldinger, spesielt fra folk som har satt opp tilsvarende systemer eller abn tjenester på innhold.

Mvh,

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...