Gå til innhold

Klokke GeForce Go 7400?


Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Pavilion dv6420 med Go 7400 skjermkort. I alt synes jeg PC-en er ganske varm (45-60 grader celsius), men jeg har lyst til å få mer ut av skjermkortet (evt. også cpu hvis mulig) med tanke på spilling. Men er det egentlig noe vits å engang tenke på det? Jeg har ikke klokket før, men vet hva det dreier seg om (sånn halveis).

Noen bilder fra everest:

post-114854-1199484671_thumb.png

post-114854-1199484666_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Dama mi har en lignende laptop med go 7400, jeg overklokket med Rivatuner.

Det klokker forholdsvis greit til det kom opptil en viss frekvens, da var det stopp.

Når det gjelder cpu gadd jeg ikke prøve engang, der brukte jeg heller RMClock til å stille ned på volten til CPU. Men den kan kanskje klokkes, jeg syntes bare at CPU ble for varm.

Endret av The-Flu
Lenke til kommentar
Hei.

Dama mi har en lignende laptop med go 7400, jeg overklokket med Rivatuner.

Det klokker forholdsvis greit til det kom opptil en viss frekvens, da var det stopp.

Når det gjelder cpu gadd jeg ikke prøve engang, der brukte jeg heller RMClock til å stille ned på volten til CPU. Men den kan kanskje klokkes, jeg syntes bare at CPU ble for varm.

 

 

På hvilken frekvens sa det stopp?

 

Og hva hjelper det å stille ned volten på CPU?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Beklager sent svar. Etter en hektisk uke med bil-innbrudd, parkeringsbøter og hovedkort som dør har jeg ikke husket å sjekke tråden her.

 

Kjører desse innstillingene i Rivatuner. Faktisk overklokket frekvens er litt lavere.

GO 7400 STANDARDKLOKK OVERKLOKK

GPU 450MHz 580MHz

MINNE 700MHz 850MHz

 

Rivatuner hardware monitor viser frekvensene som

GPU: 567MHz

MINNE: 837MHz

 

Grunnen til jeg stilte ned volten på cpu er enkel, for å få litt lavere varmeutvikling å litt bedre batterilevetid. Mest fordi jeg liker å rote me slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...