Gå til innhold

Judas Priest til Bergen 8. juni


noodles

Anbefalte innlegg

Judas Priest

Bergenshallen

8. juni

 

http://www.bt.no/bergenpuls/konsert/article470379.ece

 

Judas Priest er på ei aldri så lita Noregsvitjing og Bergenshallen står på programmet. For dei som ikkje allereie skal på Trondheim Rock Festival er det obligatorisk oppmøte. Eg er spent på kor mykje fokus det vert på den nye plata, Rob har truga med å "ta ein Maiden" på den kommande turneen. Nostradamus-plata kan også kome til å bli ei dobbeltplate, dersom dei ikkje har greidd å korte ned materialet deira frå dei siste intervjua. Kanskje dei speler den nye plata på turneen for å promotere den, medan dei speler klassisk sett på festivalar i sumar? Eg vonar dei ikkje går heilt Maiden-esque for eg vil høyre klassikarane, ikkje gamalt oppgulp om ein tulling av ein "profet". Men kven veit, kanskje vert den nye plata god. Dei synte jo på Angel of Retribution at dei ikkje er heilt ute i natta. Judas is rising!

 

Så mange spørsmål, så få svar. No er det berre å vente. Årets happening i Bergen og Noreg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Er det ikke fler som skal?

 

Trodde det var mange metal-maniacs her på forumet, og Priest var jo med å skape store deler av det man finner i de fleste metalsjangere, fra klassisk metal til prog-metal til trash til speed til de ekstreme formene.

 

Vi er 4 personer som drar fra Stavanger. Blir min 3. Priest konsert. Så dem første gang i Drammenshallen ca 1987, så i Oslo Spektrum etter Angel of retribution. Er jo en happening dette.

 

CD

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

"Nostradamus", Priest sitt nye og første konseptalbum, blir sluppet 13. Juni i Europa, et par dager for sent til konsertene i Norge. :(

 

Det har hele tiden vært snakk om å gjøre noen show med hele konseptalbumet, og noen show med klassikere. Jeg håper konserten i Bergen blir hele albumet, siden jeg har sett de spille sine klassiske settlister to ganger allerede. Eventuelt så håper jeg at de gjør det de har snakket om siden "Painkiller", nemlig å trashe opp sine gamle 70-tallslåter. Priest sine låter fra 70tallet, som f.eks Sinner, Dissident Aggressor, Genocide, Tyrant, Exciter, etc, etc, la grunnlag for det meste ekstrem-metal som begynte senere på 80-tallet, og det hadde vært fantastisk å høre låtene slik de skal høres: Høyt og live.

Lenke til kommentar

13. i Tyskland, 16. i resten av Europa og 17 i Nord-Amerika/Resten av verda, vel? Uansett, eg vonar også dei speler heile den nye plata i Bergen. Kan det tenkast at dei speler klassisk set på festivalar og albumet på headliningskonsertane? Eg skal sjå dei på Graspop Metal Meeting og Roskilde i tillegg og vonar eg får i både pose og sekk. Eg er spent på Nostradamus, det er jo også stadfesta at det vert ei dobbelplate. Judas Priest skal også turnere Nord-Amerika saman med Testament, Motörhead og Heaven and Hell - det hadde vore noko å sett.

Lenke til kommentar
13. i Tyskland, 16. i resten av Europa og 17 i Nord-Amerika/Resten av verda, vel? Uansett, eg vonar også dei speler heile den nye plata i Bergen. Kan det tenkast at dei speler klassisk set på festivalar og albumet på headliningskonsertane? Eg skal sjå dei på Graspop Metal Meeting og Roskilde i tillegg og vonar eg får i både pose og sekk. Eg er spent på Nostradamus, det er jo også stadfesta at det vert ei dobbelplate. Judas Priest skal også turnere Nord-Amerika saman med Testament, Motörhead og Heaven and Hell - det hadde vore noko å sett.

Jeg har lest både 13 i hele Europa, og 13 i Tyskland, 16 i Europa. Håper første er korrekt.

 

På grunn av økonomi blir det nok bare 1 Priestkonsert på meg i år, men misunner deg absolutt.

 

Har lest rykter om at Iced Earth skal åpne innendørskonsertene for Priest i Europa, men håper at det ikke stemmer. Er ikke fan av Iced Earth. Siden Immortal skal spille før Priest på TRF, så jeg håper Halford får dem med i Bergen også, siden de tross alt er herfra(Nesten;) ). Halford er jo en fan, og hadde dem med på den avbrutte Metal Gods turneen med Halfordbandet. Line-up'en fra Nord-Amerika hadde også vært fet å se.

 

Holder fingrene krysset for Nostradamus. Om noe band kan klare lage et vellykket og særegent heavy-metal konseptalbum i 2008, må det være Priest. De har ennå tilgode å lage et eneste album med samme musikalske karakter som noe foregående album, og selvom de alltid har beholdt litt av finessen fra sitt progressive70-tall, selv i sine mest poppete minutter, vil det gjøre godt å få høre et skikkelig progressivt Judas Priest igjen. Og å se det live, som jeg håper skjer i Bergen, vil nok være en god introdukjson til albumet.

 

(Selv om jeg ikke vil greie å motstå fristelsen hvis det lekkes på nett slik album pleier å gjøre i disse dager).

Lenke til kommentar

På turneen som snart begynner kommer de ikke til å spille hele Nostradamus, kun noen smakebiter. Resten blir klassisk Priest. Ihvertfall i følge K K Downing. Og godt er det. Jeg har hørt på Priest i 25 år, og skal se de for første gang på Lerkendal 7 juni. Hadde blitt skuffet hvis det var kun Nostradamus jeg hadde blitt servert. Gleder meg utrolig.

Lenke til kommentar

Nye sangen er ennå ikke lastet opp, men det er et lite "intervju" som bekrefter at Nostradamus ikke kommer til å bli spillt i sin helhet i år. De sier ikke spesifikt om dette gjelder bare for USA, eller for Europa også, men jeg regner med at det gjelder for Europa også. Det tar jo sikkert sin tid å lage hele greien som en sceneopptreden.

 

Uansett.... Klassiske låter og et par nye på turneen.

Lenke til kommentar

Då eg sjekka tidlegare i dag var berre intervjuet der, men no er låten ute. Spanande saker, det lover bra. Den nye logoen og coveret var litt... cheesy, men låten er rå og det er tross alt viktigast.

 

Eg trur eg gjer opp å spekulere i når dei speler klassisk- og konsept-sett for no har eg høyrd så mykje ulikt om den saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...