Yurhoo Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Heihei, Har akkuratt kjøpt ny Packard Bell PC(WIndows Vista) med 4 GB Minne og 2.6 Ghz Intel Core professor. Den har også ett skjermkort som hter Sis Mirage 3 Graphics 256MB. Den lagger veldig på Oblivion og Guild Wars osv. Det er vel ikke normalt at en ny pc med ganske bra Ram, Prosessor osv skal lagge slikt? Den lagger mye mer enn min gamle pc med 512Mb ram. Noen som kan hjelpe? PS: Det er bærbar pc. Men tror ikke det skulle ha noe med saken å gjøre. Har en følelse av at det kanskje har noe med Vista.
g0mpen Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Jeg også sliter med akkurat det samme med min bærbare PC som jeg kjøpte for bare et par måneder siden. Den har maskinvare som skulle være mer enn bra nok, men likevel lagger det noe helt hinsides på f.eks. Splinter Cell: Double Agent selv på lavest grafikk (så mye at jeg ikke har fått spilt det). Half-Life 2 kjører fint på beste grafikk, så det er tydeligvis bare et problem med ganske nye spill, selv om det ikke burde være det. Tror også det har noe med Vista å gjøre, håper det er noen som har en løsning på dette problemet!
nasum Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 hei! Har dere prøvd å oppdatere drivere ? Ikke bare på skjermkort, men også resten av hardware som hovedkort o.l. Det er som regel dette som stopper opp. Ellers kan det være verdt å legge merke til at de fleste laptopper klokker ned skjermkort når du ikke har laderen tilkoblet, da disse komponentene som regel bruker veldig mye strøm. Ellers er det verdt å sjekke ut hvem brikke skjermkortene er basert på. Har selv 2 laptoper, en med skjermkort basert på nvidia 7600gs og en som er basert på 8600gs. Disse får det meste til å gå noenlunde greit
TCi Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 "Sis Mirage 3 Graphics 256MB" - er ikke noe kort som er å anbefale til dagens tunge spill. Disse kortene er noe av det laveste du får brukt til 3D-spill.
dekar24k Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Den har også ett skjermkort som hter Sis Mirage 3 Graphics 256MB. Der har du svaret på problemet ditt!
Yurhoo Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Skrevet 4. januar 2008 Jeg kunne få byttet pcen min i noe annet innen 30 dager. Burde jeg bytte den inn i en PC med 1.80 Ghz(Noe som er nesten dobbelt så lav professor) og med Nvidia Geforce 8600 Skjermkort og 2 GB ram?
binko Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hm.. Kanskje. 8600 er jo standard-kort for den vanlige gamer. (Litt bedre tilogmed ) Litt lavere professor og minne da. Men jeg ville gått for den du skriver om i siste post! EDIT: Haha! "litt lavere professor" Prosessor* skal det selvfølgelig stå. Endret 4. januar 2008 av Binko
langtongting Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Jeg kunne få byttet pcen min i noe annet innen 30 dager. Burde jeg bytte den inn i en PC med 1.80 Ghz(Noe som er nesten dobbelt så lav professor) og med Nvidia Geforce 8600 Skjermkort og 2 GB ram? Om det er hos Elkjøp du har kjøpt PC`en, vill jeg råde deg til å benytte de 30 dagers returrett og be om å få pengene tilbake. Skal du ha en PC til gaming, er elkjøp ol, den siste plassen å kjøpe hos. Kjøp heller en ordtlig maskin hos Komplett, PSdata eller noe. Elkjøp irriterer meg med siste blekka der de reklamerer med en PC med rå maskinkraft og kraftig grafikkort, som besto av Geforce 8400.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå