fox Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Heisann! Jeg skal ha lan imorgen, til søndag. Så jeg trengr råd, tips og forslag, så bare kom med dem. Det er første gang jeg skal ha lan, det med ni kompiser. Vi skal spille CSS siden nesten alle foretrekker CSS foran CS 1.6. Så jeg har mange spørsmål om CSS. 1 - Bør jeg ha adminsystem eller noe sånt for å ha full oversikt, så fall hvordan gjør jeg det? 2 - Hvordan lager jeg surf/gunmode/zombie bane i min egen lanserver? 3 - Når vi skal spille i climb bane, hvordan kan vi alle havne i samme lag samtid? Antar at jeg må skrive noe i console. 4 - Hvordan kan jeg forby et eller annet bestemt våpen? Siste og ikke minst - Noe som jeg bør vite om? Forslag eller hva som helst, noe som vil bidra vår fornøyelse på lan. Takk! Mvh Fox
Jooakim Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 [standardsvar] Hei! I min oversikt over guider finner du både AMX-guide (for HL1-motoren (CS, CZ osv.)) og SourceMod-guide (for HL2-motoren (CS:S, HL2:DM, TF2 osv.)). Du må installere en av disse for å kunne legge inn tilleggsplugins. Trykk her (AMX|SM) og her ( AMX|SM) for å lese hvordan du legger til en slik plugin. Om du ikke skal bruke den pluginen jeg skrev om i eksempelet, går du inn på pluginoversikten (AMX|SM) for å finne den pluginen du er ute etter. Lykke til! Tips: Prøv ut rare plugins, som for eksempel Heroes-mod. ;-)
fox Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Skrevet 3. januar 2008 SourceMod styrer altså den server jeg starter opp? Om jeg har oppfattet riktig etter å ha skumlest Spørsmål nr 2 og 3 gjelder fortsatt
DurinVIII Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Surf lager du ved å sette sv_airaccelerate 999 i console. Og nei alle tards, 100 er ikke noe gøy.
fox Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Skrevet 3. januar 2008 hvilken innstilling bør vi alle ha når vi spiller? Altså sv_rate eller noe sånt. Går det ann at jeg som admin justerer alle pcs innstilling? En kompis sa det i hvert fall.
fox Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Skrevet 4. januar 2008 bump Jeg skal ha lan ikveld så det haster litt å vite
Jooakim Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 hvilken innstilling bør vi alle ha når vi spiller? Altså sv_rate eller noe sånt. Går det ann at jeg som admin justerer alle pcs innstilling? En kompis sa det i hvert fall.Dere bør selv finne ut hvilke rates dere skal bruke, men ikke ha cl_updaterate og cl_cmdrate under 75, og ikke ha rate på under 20000.
vargaz Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Sitter dere i lan er det normale 101 101 og 25000
fox Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Skrevet 4. januar 2008 Så det i en annen tråd , men hvordan kan jeg justere alles innstilling eller kun dem som kan gjør det selv? En kompis sa at det skal gå ann å justere andres hvis man er admin. Veit du hvordan jeg kan styre fordeling av team? Feks hvis jeg vil at alle ti stykker skal være CT. Trenger å vite det pga climb. Også hvordan gjør jeg slik at folk lever igjen med en gang når de dør, til climb bane
vargaz Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Dette kan du sikkert gjøre med moden du evnt. kjører. Tror ikke du har noen egen setting som forcer folk til å være på et team, men du må skru av autoteambalance.
Jooakim Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Bruk SurfTools *1.2 Beta.. også til KZ, i config skriver du: st_enabled 1 st_respawntime 2 st_noblock 1; 1 gjør at folk ikke kan blokke, 0 gjør at folk kan blokke. st_sptime 1 st_givescout 1; gir spillere scout st_bhoppush 1; (BunnyHop)The forward push when you jump(Def 1.0) st_bhopheight 1; (BunnyHop)The upward push when you jump(Def 1.0) st_nothkills 1; no trigger hurt kills, 0 = allow trigger hurts kills st_surfcvars 0 mp_limitteams 0 mp_autoteambalance 0 Der det er semikolon etter verdien, kan du selvfølgelig redigere. Viktig: Jeg har redigert litt på pluginen, slik at du ikke må ha surf_ i mapnavnet, så bruk denne pluginen istedet for den som er linket til her oppe. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå