Gå til innhold

Mystisk choke i cs 1.6 (HJELP!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Choken min ligger på alt fra 3-10 (avhenger av hvor mye aktivitet det er i nærheten), noe som er helt ekstremt irriterende når jeg har veldig god pc og veldig god (1600 kbps) linje. Jeg får aldri fps drop, den ligger konstant på 100 og maskinen min funker bra ellers. Jeg har forsøkt å skru av antivirus og firewall, for så å re installere først config, så steam to ganger og tilslutt formaterte jeg hele jævelskapet, til ingen nytte. Jeg har de nyeste skjermdriverene og rates på 25000 101 101 og kjører -nojoy -noipx -high i launch options.

Noen som vet hva denne mystiske choken kan komme av? Håper noen kan hjelpe.

Edit: Kan legge til at jeg bruker windows vista som ser slik ut:

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI

Intel Core 2 Duo E6700 2.66gHz

3 GB Corsair TWIN2X 6400 DDR2 (2x1024mb og 2x512mb)

Gainward GeForce 8800GTS 600M 640MB

Samsung 19" LCD Syncmaster 940BF 2 ms

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal jeg med en så bra pc på et så gammelt spill sette ned ratsene? Det vil jeg ikke gjøre.

Ja, det skjer på alle servere, men i større grad på dårlige servere. Nå har jeg formatert for andre gang og har fortsatt choke. Kan det være noe med routeren eller kabelen?

Skrevet

Hva tilsier at 101 er bedre enn 80 da? Det kan godt hende at en PC fra før CS ble laget får mindre choke/loss ved å ha høyere rates enn en PC fra 2008. ;-)

cl_updaterate er antall pakker klienten (deg) vil ha fra server per sekund, mens cl_cmdrate er antall pakker klienten (deg) vil sende til server.

Skrevet

Skjer en god del ganger med meg også. Hør på Jooakim, han har riktig uansett.

Vil anbefale deg å sette ned cl_updt, og raten, cl_cmdr kan du like godt la være på 101.

Noe lignende kan du prøve:

Rate 20000

Cl_updaterate 80

Cl_cmdrate 101

Cl_rate 9999

Hvis du prøver disse commandsa vil jeg nok tippe choken stanser.

Som Jooakim sier merker du ikke mye forskjell fra cl_updt 101 til 80 osv.

Skrevet (endret)

Er det ikke en måte å se hva serveren har i rates?

Og hva er det som brukes mest? Jeg får choke med både 25000, 101, 101 og 2000, 80, 80...

Endret av PaperMario
Skrevet (endret)

Det hjalp faktisk litt og skru ned updateraten til 80; jeg ligger for det meste på 0, men når det er aktivitet, hopper choken til 5 ca.

Hva er konsekvensene av å skru ned raten fra 101 til 80? Vil hitboxen bli dårligere o.l?

Siden jeg nå har formatert dataen 2 ganger uten nytte, heller min tvil nå over på linja. Jeg har en nextgentel 1600kbps linje og kjører 100-50 in og 40 out i cs (er dette bra?). Jeg bruker en 15 meter lang kabel som går fra routeren nede til PC-en oppe, som er helt flat noen steder (folk har tråkka på den, dører har blitt lukket igjen over den osv), men når jeg laster ned fra gode mirrors, som på CG får jeg 1,6 Megabytes p.s speed (like bra som da kabelen var ny). Tror dere det kan ha noe med linja/routeren/kabelen å gjøre? er det noe jeg kan gjøre for å sjekke dette, eller noe jeg han stille inn på routeren?

Takker for gode svar. Kjører cl_updaterate 80 :ermm: til jeg finner ut mer.

Endret av henrik1992
Skrevet

leste en artikkel her om dagen...

Cs 1.6 er deisgnet for ISDN så om du har

Rate 7500

etc så betyr d fakitsk ikke my.

Testet det med å spille noen clankamper med lave rates, å INGEN klager på at jeg hakker(noe jeg cff ikke gjør) eller at hitbox'en fucker seg.

Skrevet
leste en artikkel her om dagen...

Cs 1.6 er deisgnet for ISDN så om du har

Rate 7500

etc så betyr d fakitsk ikke my.

Testet det med å spille noen clankamper med lave rates, å INGEN klager på at jeg hakker(noe jeg cff ikke gjør) eller at hitbox'en fucker seg.

Jeg merker om jeg spiller med lave rates, og nettkoden til CS har selvfølgelig endret seg fra CS beta til CS 1.6.

Du har sikkert lest noe lignende av dette, men les også det Clutch9 skriver (cirka på midten av siden).

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...