Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt HK, CPU-vifta spinner opp i 1sec, så er PC-en død, ingen feilmeldingslyder


Anbefalte innlegg

Fikk nytt HK+CPU+RAM i dag:

 

KINGSTON ValueR. DDR2 PC5300 2048MB CL5, Unbuffered, 1.8V, 256Meg x 64, 240pin

INTEL Celeron 420 1.60GHz LGA775 FSB800 512KB

Asrock S775 I945GC VGA DDR2 SATA2 LAN (CONROE1333-D667 R1.0)

 

Kobler til 20pin strømkontakt + 4pin på hk, CPU-vifta starter opp i et halvt sekund, og etter det er det ingen liv i maskina. Kobler jeg PSU på det gamle hovedkortet (Socket A, AMD XP 1800, 1GB DDR RAM), kun 20pin strømkontakt , så fungerer alt fint. Har ikke annet enn koblet til det nye hovedkortet bortsett fra CPU og RAM. Hovedkortet støtter CPU og RAM som er montert.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå er det vel ikke så lett å oppdrive PSU på 400W i m-ATX format? Skal se om jeg får testet kortet med en sterk strømforsyning for å eventuelt utelukke manglende strøm som problem, men jeg tviler på at oppsettet trenger mer strøm når ingenting er koblet til bortsett fra en cpu med 35W TDP og 2GB 667 ram

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Ja er enig der, ser ikkje noko heller, så lurar på korleis du sjekka om at alt ikkje fungerte uten at grafikk kortet er tilkobla for å sjå på skjermen.

 

Og då du mener at alt er død mener du at det er ingen lyd dioder som lyser opp og osv. på hket?

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Det er innebygd vga på kortet, har ikke sett noen lysdioder på kortet, hm. Det er det billigste hk i prisguiden, men de kunne vel ha lagt på en fattig diode? (eller har jeg oversett den?)

 

Har også hatt monitor tilkoplet, husker ikke om det var svart skjerm eller "ingen signal"-melding

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har ikke andre tips enn at en annen PSU må prøves.

Det er ikke slik at antall watt (TDP) kan brukes som ett mål på hvor kraftig PSU som er nødvendig.

200watt er ikke lik 200watt for å si det sånn, dersom du sammenlikner en "eldgammel" ATX 1.n PSU vs. en nyere ATX 2.n PSU.

Eldre PSU'er kan være marginale mtp hvor mye Amps som leveres på 12V rail'er, noe som er viktigst for nyere CPU'er.

 

PS.

Dere som "maser" om grafikk-kort:

Vennligst sett dere litt inn i hva dere svarer på.

Dette er ett Asrock hk med grafikk integrert

Start gjerne "supporten" deres med å lese på Asrock's produktsider. :thumbdown:

Hint:

Intel chipset som har G i navnet betyr integrert grafikk

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Steike meg, prøvde med en relativt ny ATX strømforsyning og alt fungerer fint :dribble:

 

Takk for tipsa! Som et oppfølgingsspørsmål; hvilke(n) strømforsyning(er) anbefales (og hvor får jeg kjøpt den)? trenger som sagt en m-ATX strømforsyning

 

Gode nyheter, og hva sa jeg? :)

 

Denne har jeg hatt i en del "mATX-rigger" og har vært veldig fornøyd med ytelse. Denne Chieftec'en har "ekte" 270w.. i tråd med DELL (m/flere) latterlige reklame for "ekte Vista" (akkurat som om de skulle selge pirat-Vista). :D

Klarer fint å dra en klokket dual sammen med ett klokket skjermkort ("mid-range", typ 2600Pro/XT, 7600GS).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Denne har jeg hatt i en del "mATX-rigger" og har vært veldig fornøyd med ytelse. Denne Chieftec'en har "ekte" 270w.. i tråd med DELL (m/flere) latterlige reklame for "ekte Vista" (akkurat som om de skulle selge pirat-Vista). :D

Klarer fint å dra en klokket dual sammen med ett klokket skjermkort ("mid-range", typ 2600Pro/XT, 7600GS).

Flotte greier, nok en gang, takk for hjelpa :) Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...