Gå til innhold

Hvor får man tak i 200mm vifter?


Dyver`n

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Antec Nine Hundred .

Og jeg ser i bruksannvisningen at 120mm kjører på min 25bd, hadde 5 MIST vifter fra før så dem er bytta ut(16db).

 

Men så ser jeg at den store 20cm vifta på toppen blåser på 24db på 400omd, dette er uaktuelt.

Men jeg finner ingen vifter på de internett sidene jeg vet om :thumbdown:, så er redd for at denne ikke blir kobla til.

Noen som kunne ha posta meg en link vis dere vet om noen 200mm vifter som ligger ute for salg :thumbup:

Endret av meto4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vifte styring på denne fra før:

High 800rpm, 0.3A, 134cfm, 30dbA, 3,6W

Medium 600rpm, 0,17A, 108cfm, 27dbA 2,04W

Low 400rpm, 0,08A 83cfm, 24dbA, 1.0W

 

Har en vifte styring jeg kan prøve med, men tror den ikke kan gå på så mye minde rpm.

Kansje 300rpm, 60cfm.. men siden A er så lav (Low 0,08) så tror jeg ikke den vil gå noe mindre...

 

Er ikke noen expert men, kan jo prøve med en vifte styring.. Ellers blir det en 120mm MIST vifte i grille (til 200mm) på 60cfm og 16dbA

Endret av meto4
Lenke til kommentar
Hm.. Det må da vel finnes 200mm vifter en eller annen plass.

 

Meto4, har du prøvd å sendt mail til performance-pcs.com og spurt? Eller til noen andre for den saks skyld.

 

Skal prøve å sende en til microplex.

Er så synd den skal gi 24db og kun 83cfm, men er jo bra at den blåser 134cfm men så er det 30db (for høyt når de andre er på 16db)

Tror jeg skal kjøpe meg en MIST 140mm 18db og 93cfm, koster bare 119,- på netshoposlo så kan hente den :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok. Mener jeg har sett noe slags trakter, hvor du kan sette på 120mm der hvor det egentlig skal være 80mm osv. Mulig at det bare fungerer den veien, stygt er det vel sikkert også. Men prøv å send en mail til de ja. Har ikke så mye erfaring med microplex, men de greier vel å skaffe litt av hvert.

Lenke til kommentar
Ok. Mener jeg har sett noe slags trakter, hvor du kan sette på 120mm der hvor det egentlig skal være 80mm osv. Mulig at det bare fungerer den veien, stygt er det vel sikkert også. Men prøv å send en mail til de ja. Har ikke så mye erfaring med microplex, men de greier vel å skaffe litt av hvert.

 

Microplex er de største når det komer til kjøling og kabinneter. Jeg bestiller alt av vannkjøling og det meste luftkjling derifra.

Netshop eier Microplex, så dem har mye bra på lageret i oslo dem også.

Lenke til kommentar
Har selv den viften, kan ikke si at eg hører den?

 

Men bruker du de orginale 120 mm viftene da, kan hende dem bråker mest. har selv MIST vifter på 16 db.

Skal kan ikke svarte på om den bråker i praktisk, har bare lest i manualen som fulgte med, der står det min 24db.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...