Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sort skjerm under oppstart av HP Bærbar!


Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Pavilion DV9575eo som jeg skulle restarte etter at det hadde stått på i noen dager i strekk (i bruk). jeg restarter og maskinen slår jeg av og på. når den slår seg på igjen lyser alle led's som de skal med skjermen er hels svart. ingen piping eller noe...bare sort skjerm. umulig å si om Vista lastes eller ikke...

 

*Det blinker ikke i harddisk-dioden, men skjermen burde jo likefullt vist BIOS...*

 

Setter stor pris på hjelp siden semesterstart er rett rundt hjørnet og jeg trenger maskinen opp og gå innen da !

 

Hjelp :cry:

Endret av Dahlsv1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle hp pcer med vista har en fuck..

at er batteriet under 20% kommer ikke skjermen på.

prøve og restarte med flippe skjermen opp og ned litt funker på min..

 

Det med batteriet er ren BS! Har slått på maskinen min på skolen med 6-7% batteritid igjen og det fungerte fint. Testa ut forslaget ditt uten hell dessverre... Lukter litt HP Support her snart. Må sikkert sende inn maskinen. Harddiskdioden blinker ikke engang.

Endret av Dahlsv1
Lenke til kommentar

Denne feilen er noe HP kjenner til derfor har dem utvidet "Garantien" fra 1 til 2 år..Jeg selv har hatt det problemet , de måtte bytte hovedkortet :scared: , Jeg hadde same feil med skjermen som dere nevner pluss at Wlan var deffekt, på raporten fra infocare stod det at kun hovedkort var byttet og etter rep. har også Wlan kort fungert bra, heeelt til forrige uke. nå er den på Opperasjon benken igjen :wallbash: Det er mye problemer med Dv serien ivhertfall modeller som har kom etter 2dre kvartal 2006 og begynnelsen av 2007.

 

Les Linken : Her

Endret av Tripod
Lenke til kommentar
Alle hp pcer med vista har en fuck..

at er batteriet under 20% kommer ikke skjermen på.

prøve og restarte med flippe skjermen opp og ned litt funker på min..

 

Haha dette skulle jeg like å vite hvor du har ifra.

 

Nå ser det ikke ut som linken til Tripod virker, men jeg er fast bestemt på at det var eldre DV 6000 og 9000 som fikk utvidet garanti og dette er ikke regnet som et "vanlig" problem på nye modeller. DV9500 og DV9600 er laget på helt ny plattform i forhold til de maskinene som har fått utvidet garanti så i utgangspunktet burde feilene være luket bort.

 

Uansett, jeg ville prøvd å ta ut batteri og strøm og holdt inne powerknappen i 30 sek for å tømme komponentene for strøm (en form for reset) og så bare sette inn strømledningen og prøve å starte. Skulle dette virke ville jeg sett om det finnes en oppdatert BIOS som kanskje kan hjelpe mot problemet. Virker ikke dette tipper jeg den må på service.

 

Du kan også teste om du får bilde på en ekstern skjem ettersom dette kan være nyttig info om maskinen må på verksted.

Lenke til kommentar
Alle hp pcer med vista har en fuck..

at er batteriet under 20% kommer ikke skjermen på.

prøve og restarte med flippe skjermen opp og ned litt funker på min..

 

Haha dette skulle jeg like å vite hvor du har ifra.

 

Nå ser det ikke ut som linken til Tripod virker, men jeg er fast bestemt på at det var eldre DV 6000 og 9000 som fikk utvidet garanti og dette er ikke regnet som et "vanlig" problem på nye modeller. DV9500 og DV9600 er laget på helt ny plattform i forhold til de maskinene som har fått utvidet garanti så i utgangspunktet burde feilene være luket bort.

 

Uansett, jeg ville prøvd å ta ut batteri og strøm og holdt inne powerknappen i 30 sek for å tømme komponentene for strøm (en form for reset) og så bare sette inn strømledningen og prøve å starte. Skulle dette virke ville jeg sett om det finnes en oppdatert BIOS som kanskje kan hjelpe mot problemet. Virker ikke dette tipper jeg den må på service.

 

Du kan også teste om du får bilde på en ekstern skjem ettersom dette kan være nyttig info om maskinen må på verksted.

 

Nå skal den funke , sorry min feil. Helt opp til dv93 er det faktisk. Men de som er etter den modellen har vel garanti enda siden de er vel ganske nylige modeller. Men det virker for meg at det er de samme feil som dukker opp. DV serien er veldig fin, men hjelper ikke om de ikke greier å fikse problemet. En ting jeg tror vel ikke det går ann å oppdatere uten at man har en skjerm som virker :idea: Og ja prøv den med ekstern skjerm om ikke det funker, så er det rett til service tror jeg.

Endret av Tripod
Lenke til kommentar

Ser utifra artikkelen at det ikke skal være noe galt med dv95 serien, og serienummeret på laptopen min faller ikke inn under de maskinene som visstnok "skal" ha problemene. Meeen, likefullt så er det jo samme symptomene som på min maskin. Pakker den ned og sender den til HP Support imorra... takk for hjelpen! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...