Gå til innhold

Forsikring på speilrefleks


Anbefalte innlegg

plastbiten med serienummeret på kamera vil dem vel ha ? eller så holder det med at en tegner forsikring så kan alle kameratene bruke den.

 

Ja det stemmer nok :) Det var ikke sånn selgeren la det fram hos meg, men kan nok tenke meg at de vil ha "bevis" for at det faktisk er det riktige kameraet ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så glad for at jeg slipper å presse på dyre tullete forsikringer.

 

Kontakt ditt eget forsikrings selskap så får man mye billigere utvidet inboforsikringer og slikt som dekker mye mye mere uten om bare det ene kamra til 4000.

 

Da tar det for seg alt.

Lenke til kommentar
Er så glad for at jeg slipper å presse på dyre tullete forsikringer.

 

Kontakt ditt eget forsikrings selskap så får man mye billigere utvidet inboforsikringer og slikt som dekker mye mye mere uten om bare det ene kamra til 4000.

 

Da tar det for seg alt.

 

Men da må du tåle en egenandel og en god del i verditap på varen pr. år og i tillegg lange behandlingstider, og mange uker før du får penger igjen til å kjøpe nytt produkt.

Lenke til kommentar

Er superforsikringen hos JP så himla bortkastete penger ?

 

Har tenkt litt på det i dag :hmm: for og imot forsikringen.

 

For ikke så lenge siden så kjøpte jeg et sensor rensesett til Ca 700.- ink frakt. er det bortkastet penger ?

 

På 30D så koster forsikringen 649.- hos JP,den dekker jo sensorrens.

 

Jeg kjøpte faktisk forsikringen på mitt 30D hos JP,så det var egentelig ikke nødvendig å kjøpe et sensorrensesett,eller ? kan jo hende butikken er stengt når kamera trenger en rens.

 

Jeg vil vel heller kalle forsikringen en heldekkende serviceavtale som varer i 4 år.

Har i tillegg en tyveriforsikring på fotoutstyret.

 

Ser man det problemet på denne måten,så vil jeg si at forsikringen er et lurt valg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei! Ikke mye chatting her på en stund.

Lurer på om jeg trenger forsikring på kameraet mitt? Går ikkje kameraet og linsene min innenfor innboforsikringen? Kan jeg kjøpe forsikring med en butikk f.k.s Japan photo selv om jeg ikke har kjøpt kameraet i den aktuelle butikken?

 

 

Takk for svar (kjøper 40D 17- 2.8 visst det har noe å si..hehe)

 

Med vennlig hilsen: Riffe

Lenke til kommentar
Jeg har verdigjenstand forsikring hos gjensidige..

 

Ring ditt selskap å hør hva de kan tilby deg. :)

 

Okei den er grei!

 

Har avtalt med en kar for å se på ett 40D kamera som er brukt..vil forsikre meg at alt er i orden! Kan noen sette opp en liste over hva jeg bør se etter prøve ut for å forsikre meg at ingenting er ødelagt på en måte?

 

Kjempe gøy visst dokke kunne svart fort !

 

Takk for eventuelle svar

 

Mvh Håkon

Lenke til kommentar

Dette med forsikringer er bare tul og fanteri. Er så heldig å tilhøre en kjede som ikke skal leva av å selge dyre forsikringer.

 

Går du for en utvidet innbo forsikring på heimen din så har du det meste dekket det. Hiver ungen min kamra utstyret mitt for 30 laken i bakken så får jeg alt nytt for et lite egenandel gebyr. Dette gjelder da selfølgelig alt du har i heimen.

 

Dette koster kun 1000 kr ekstra i året.

 

Dette med superforsikringer er bare lureri og kjeltring skap. Mye bedre å bli anbefalt å kontakte ditt eget forsikring selskap.

Lenke til kommentar
Dette med forsikringer er bare tul og fanteri. Er så heldig å tilhøre en kjede som ikke skal leva av å selge dyre forsikringer.

 

Går du for en utvidet innbo forsikring på heimen din så har du det meste dekket det. Hiver ungen min kamra utstyret mitt for 30 laken i bakken så får jeg alt nytt for et lite egenandel gebyr. Dette gjelder da selfølgelig alt du har i heimen.

 

Dette koster kun 1000 kr ekstra i året.

 

Dette med superforsikringer er bare lureri og kjeltring skap. Mye bedre å bli anbefalt å kontakte ditt eget forsikring selskap.

 

 

rikitg, riktig takker Dusk!

 

Skal til Ålesund i morgen å kjøpe 40D GLEEEEEEEDER MEG!

 

hehe god natt

Lenke til kommentar
Jeg har verdigjenstand forsikring hos gjensidige..

 

Ring ditt selskap å hør hva de kan tilby deg. :)

Samme har jeg. 175 kr i året på mitt 400D med diverse objektiver og utstyr, med en kostnadsramme opp til 15.000 kr. Egenandel på 500 kr. Dekker både tyveri og skader.

 

Har ikke hatt behov for den ennå, men 175 kr. i året for å ha en slik forsikring synes jeg absolutt det er verdt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...