Gå til innhold

*slettet*


random85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søker må ha minst ett originalskrevet verk eller godkjent arrangement som er:

 

a) Fremført på offentlig konsert, eller

b) Fremført på radio/TV, eller

c) Innspilt på CD/DVD etc. utgitt av plateselskap for distribusjon og salg i den almene handel"

I belive it counts :new_woot:

 

 

Men musikkindustrien og ordet gratis passer lite bra sammen om dagen...

 

Og grunnen til at de har de kravene er sikkert for at ikke alle som klarer å plystre melder seg på. Men at det heller er litt seriøsitet her.

Lenke til kommentar

Skjønner den :thumbup:

 

Du kan jo gjøre noe jeg pleier å gjøre i situasjoner hvor jeg er usikker. Rett og slett sende en mail til de som holder på og forklare situasjonen din og hva du ønsker. Og er de ikke proffe nok til å svare på det så tror jeg nok at jeg hadde holdt meg langt unna dem.

Lenke til kommentar
Jepp, hehe. Får vel etterhvert gjøre det. Når jeg laget denne tråden tenkte jeg bare at jeg ville ha et overblikk og litt generell informasjon, slik at jeg ikke hiver meg ut i noe jeg ikke ønsker, ved å gi ut musikk og la den bli stjålet.

 

 

Men nå må jeg sove. Adios, og takk for all hjelp, alle sammen.

No problem :thumbup:

 

Det meste fortjener kjeklulf, men jeg tar litt selv siden jeg var oppe så seint og svarte... Og det er som oftest best å spørre om noe når man ikke vet hva man går til. Har en tendens til å gå raskere og bedre :new_woot:

Lenke til kommentar

Fordelen med en organisasjon som Tono er flere. For det første er musikken din registrert et sted og du stiller mye sterkere enn om du kommer og sier "hey, jeg har laget den og har filene på pc-en som bevis". Slike bevis kommer man ikke alltid langt med. For det andre sørger de for at du får du betalt for andres fremføring av dine verk. For det tredje ordner de papirarbeid i forhold til rettigheter og de kan hjelpe deg i en tvistesak.

 

Det siste er særlig viktig i disse tider hvor musikken flyter over landegrensene via nettet. Hvis en gruppe i et annet land spiller inn din låt og tjener penger på det vil du få litt av en jobb med å bevise det og ta den økonomiske belastningen med å gå til sak mot dem. Tono samarbeider med tilsvarende organisasjoner i andre land og dermed bidra til å løse slike saker på en mye mer smidig og lønnsom måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...