Ironbeast Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 (endret) Heysan akkuratt fått meg flat skjerm i dag, og da tenkte jeg skulle prøve å kople opp pcn til tvn. Så jeg bruker en HDMI kabel i begge ender. Går inn på skjermkortet og skal stille på skjermodusen. Men når jeg trykker ned på Klonemodus hopper den bare tilbake.. Jeg har Samsung "37" Tv og Nvidia Geforce 8400GTs Skjermkort Hva er feil? Endret 2. januar 2008 av Ironbeast
tor0en Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 (endret) bare kobl den til. det funka oss me med den tven med min hp pavilion. det eier ;D Endret 3. januar 2008 av tor0en
Raptus_ Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Har selv noe problemer med HDMI fra bærbar til TV. Jeg får en liten ramme enten noen cm innenfor skjermområdet eller noen utenfor.. bildet blir med andre ord enten mindre enn det tv-bildet egentlig skal være eller for stort.. Er det noen instillinger som må gjøre for dette? har ATI kort med siste driver-versjon..
SirAmp Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 hurtigtaster på keyboardet? (fn + F(?) ) reboot?
Innos Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 (endret) Har selv noe problemer med HDMI fra bærbar til TV. Jeg får en liten ramme enten noen cm innenfor skjermområdet eller noen utenfor.. bildet blir med andre ord enten mindre enn det tv-bildet egentlig skal være eller for stort.. Er det noen instillinger som må gjøre for dette? har ATI kort med siste driver-versjon.. Du bruker mest sannsynlig feil oppløsning. Er det en LCD-TV skal den ha 1360x768 om den bare er HD-ready og 1920x1080 om den har full-HD. Er det plasma varierer det. edit: Kan også hende at den har en rar oppløsning, og avviker noen få piksler fra andre. Sjekk om TVen er satt til å vise bildet utenfor dersom det er fort stort, eller innenfor om det er for lite, istedenfor å strekke. Endret 4. januar 2008 av Innos
Raptus_ Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Forresten når man har den i klone-modus så blir det vel samme oppløsning på begge skjermer? tv-en støtter kanskje ikke den oppløsningen du har på pc-skjermen nå.. velg tv-en som utvidet skrivebord og still oppløsningen til én tv-en takler. kanskje det hjelper:P
Raptus_ Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Du bruker mest sannsynlig feil oppløsning. Er det en LCD-TV skal den ha 1360x768 om den bare er HD-ready og 1920x1080 om den har full-HD. Er det plasma varierer det. edit: Kan også hende at den har en rar oppløsning, og avviker noen få piksler fra andre. Sjekk om TVen er satt til å vise bildet utenfor dersom det er fort stort, eller innenfor om det er for lite, istedenfor å strekke. Har satt riktig oppløsning så dette er ikke problemet.. Testet på en TV som er HD-ready også men samme feil der.. også med PC-skjermen min som også støtter HDMI.. Jeg har med andre ord prøvd "alt" virker det som..
Januar333 Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Du bruker mest sannsynlig feil oppløsning. Er det en LCD-TV skal den ha 1360x768 om den bare er HD-ready og 1920x1080 om den har full-HD. Er det plasma varierer det. edit: Kan også hende at den har en rar oppløsning, og avviker noen få piksler fra andre. Sjekk om TVen er satt til å vise bildet utenfor dersom det er fort stort, eller innenfor om det er for lite, istedenfor å strekke. Har satt riktig oppløsning så dette er ikke problemet.. Testet på en TV som er HD-ready også men samme feil der.. også med PC-skjermen min som også støtter HDMI.. Jeg har med andre ord prøvd "alt" virker det som.. Det er fordi tven din muligens ikke støtter 1:1 pixelmapping.. Se i menyen etter 1:1 eller noe.
Raptus_ Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Det er fordi tven din muligens ikke støtter 1:1 pixelmapping.. Se i menyen etter 1:1 eller noe. hmm ble usikker her nå Trodde Toshiba 42Z3030 støttet dette jeg. Tar jeg feil?
Januar333 Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 (endret) Det er fordi tven din muligens ikke støtter 1:1 pixelmapping.. Se i menyen etter 1:1 eller noe. hmm ble usikker her nå Trodde Toshiba 42Z3030 støttet dette jeg. Tar jeg feil? Veit ikke, du må ihvertfall aktivere det,, rot litt rundt i menyene. er derfor du ikke ser hele bilde. edit jo slulle tro den skjermen støtta det, er jo ikke av den billigste typen akkurat Endret 4. januar 2008 av freddy85
Raptus_ Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Veit ikke, du må ihvertfall aktivere det,, rot litt rundt i menyene. er derfor du ikke ser hele bilde.edit jo slulle tro den skjermen støtta det, er jo ikke av den billigste typen akkurat "Also, my review unit exhibited slight light bleed from the bottom of the screen, which was highlighted when watching a widescreen movie with the TV running its Exact Scan 1:1 pixel mapped setting. " Fant dette på denne siden.. Prøvde å stille tv-en min til Exact scan også men det hjalp ikke. :/ Men i følge den siden/testen så har den jo 1:1 pixelmapping
Januar333 Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Veit ikke, du må ihvertfall aktivere det,, rot litt rundt i menyene. er derfor du ikke ser hele bilde.edit jo slulle tro den skjermen støtta det, er jo ikke av den billigste typen akkurat "Also, my review unit exhibited slight light bleed from the bottom of the screen, which was highlighted when watching a widescreen movie with the TV running its Exact Scan 1:1 pixel mapped setting. " Fant dette på denne siden.. Prøvde å stille tv-en min til Exact scan også men det hjalp ikke. :/ Men i følge den siden/testen så har den jo 1:1 pixelmapping Ja du har det helt sikkert. På min Lg ly95 er den under "Meny" på fjernkontrollen - Skjerm - Bredde/høydeforh. - 4/3, 16/9, 1:1 osv...
Raptus_ Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Ja du har det helt sikkert.På min Lg ly95 er den under "Meny" på fjernkontrollen - Skjerm - Bredde/høydeforh. - 4/3, 16/9, 1:1 osv... Ja da får jeg sjekke dette når jeg kommer hjem.. men tror Toshiba kaller det for super live1,2, bredformat, exact scann etc... og det hadde ingen innvirkning. Lete mer uansett tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå