petterg Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Har en 2003 server hvor jeg forsøker å få et script til å kjøre som en bestemt bruker, til kl 01.00 hver dag. Før Active Directory ble installert på serveren fungerte denne typen ting fint, men nå funker det ikke. Bruker windows Schedule tasks. Når jeg nå velger domenebrukeren som i feltet "run as", og setter passord, kommer feilmeldingen An error has occurred while attempting to set task account information. The specific error is: 0x80070005: Access is denied. You do not have permission to perform the requested operation. (Jeg er innlogget som domene admin) Før AD ble installert (server var medlem av domenet, men ikke kontroller) fungerte denne typen oppgaver. Når en oppgave ble satt til å kjøre som en bruker, dukket brukeren opp i local group policy-> Computer Config->windows settings->Security Settings->Local Policies->User rights Assignment->Log on as a batch job. Etter at AD ble installert er det ikke mulig å legge til brukere under denne policy'n. Dermed får jeg heller ikke lagt til den brukeren jobben skal kjøre som. Dersom jeg setter jobben til å kjøre som en av brukerene som allerede lå der fra før fungerer jobben. Jeg har prøvd å sette tilsvarende policy ved både [Default Domain Controller Security Settings] og [Domain security Policy], men får likevel samme feilmeldingen. Er det noen som har noe triks på dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå